Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kremlan - Ej medlem längre | 2010-10-27 18:12 | |
![]() | Vem skulle han få till bordsdam, månntro:). Vad skulle de diskutera? | |
| Tokpet | 2010-10-27 18:13 | |
![]() | BRA inlägg av Rasmusjp o Limpan !! Helt Rätt inställning. | |
| JiZzMaSTeR89 | 2010-10-27 18:13 | |
![]() | Denna bilden illustrerar likheten mellan Sverige 2010 och Tyskland 1930. Skrämmande... existenz.se/out.php?id=27 790 | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-27 18:49 | |
![]() | Jag gillar inte Lars Ohlys åsikter och tycker därför inte att han borde bli bjuden någonstans över huvud taget! | |
| katwi - Ej medlem längre | 2010-10-27 18:58 | |
![]() | De flesta nobelpristagarna är ju utlänningar och alla är inte av samma ras så jag tycker Jimmy kan stanna hemma. | |
| alcohol | 2010-10-27 18:59 | |
![]() | han borde få vara där | |
| le-lou | 2010-10-27 19:02 | |
![]() | blir ju extra kostnader om åkesson går på nobel. en till som ska ha mat, ännu en som behöver tolk. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:07 | |
![]() | Jag håller med de som undrar varför det skulle vara så självklart att Jimmie skulle få komma. Det är ju som sagt en privat fest. Alltså, frågan är om man skall tycka synd om Jimmie och om han - till skillnad från någon annan (undantaget kungen kanske?) skulle ha någon självklar rätt att gå på Nobelfesten? Den privata stiftelsen bestämmer väl själva vilka de vill bjudna. | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:08 | |
![]() | (My bad, nobelpristagarna jämte kungen är antagligen med självklarhet inbjudna till Nobelfesten! ;)) | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:25 | |
![]() | Ju mer utstötta dom blir, ju fler uppmärksamhet och anhängare får dom. Folk har röstat in dom i riksdagen och där är dom nu. Sandlådenivå att mota bort dom överallt, ger bara motsatt effekt. Är det demokrati eller inte? | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:27 | |
![]() | Jag håller med dig helt i det du säger taxam, men det är ju ganska tramsigt att blåsa upp Jimmies förtret att inte bli inbjuden till en privat fest!? Det är det som gör större skada tror jag, jönsandet om hur jobbigt det är att vara SD och media som hausar upp deras utanförskap, snarare än att ta en debatt med dem. Det skall man göra, att bjuda in dem på privata fester för att de inte skall bli utstötta är bara tramsigt, tycker jag. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:32 | |
![]() | Jimmy Åkesson är inte bjuden, ok det är orättvist när han kommit in i riksdagen, men själv skulle jag inte lyfta många fingrar för att komma tillrätta med problemet. Att man ska jämföra semifascister med gammelkommunister är en gammal klassiker, om de är elaka så är de andra värre. Ja att att ta efter behov med skjuta negern rimmar onekligen lika. Sedan tror jag nog inte att Jimmy Åkesson skulle skilja sig alltför mycket realpolitiskt annat än i retoriken i många frågor. | |
| limpan__2 | 2010-10-27 19:34 | |
![]() | Men vad är det för uppfattning ni har om demokrati? Jag trodde vårt demokratiska styre handlade om att vi i fria och hemliga val väljer våra företrädare. De partier som hamnar i Riksdagen beslutar sen om vilka som ska styra landet och stiftar våra lagar. För att garantera att detta sker på ett korrekt sätt har vi blivit garanterade rätten att tänka, tycka och yttra oss fritt (inom vissa gränser) samt att avsätta de representanter som inte sköter sig. Däremot har vi ännu inte stiftat några lagar som handlar om att alla partier ska bli granskade på samma sätt av alla tidningar; att alla ska få bli bjudna på alla fester; att alla alltid ska ställa upp på en diskussion om ett ämne som en part bestämmer; att alla lovar att inte försöka politiskt mota bort förslag från politiska motståndare eller att biskopar inte får tolka bibelns budskap efter eget bevåg i en predikan. Vad är det jag inte förstår? (notera att jag struntar blankt i om Jimmy och hans lakejer eller någon annan politiker får festa i Blå Salen eller inte, det är en fest i vetenskapens och vetenskapsmännens ära och inte ett skyltrum för politiker) | |
| le-lou | 2010-10-27 19:36 | |
![]() | är det lag på att man måste bjuda alla partiledare eller har jag missat nåt ? | |
| Black Knight | 2010-10-27 19:36 | |
![]() | Som någon skrev: Nobelstiftelsen bjuder in vilka de vill! Och Jimmy Åkesson hör definitivt inte dit med sina åsikter! | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:39 | |
![]() | De som förknippar detta med demokrati och ser det som vägledande får gärna förklara! Nobelfesten är för fan en privat stiftelse, instiftad av mr Dynamit - mannen som lärde oss att spränga saker och som förde krigsföring till en helt ny nivå. De bjuder in vem fan de vill, precis som de ger nobelpriset till vem de vill, hur politiskt inkorrekt det än må tyckas i demokratisk mening | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:43 | |
![]() | och jag undrar vad alla som drar upp kommunisterna och vänsterpartiet egentligen vill ha sagt? Att två fel blir mindre än ett? Eller att rasismen i kulturkonfliktkläder är ett mindre hot mot vår välfärd och demokrati än kommunismen, som mig veterligen i princip begravdes för mer än 20 år sedan? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:45 | |
![]() | Att jämföra behandlingen av SD med hur judarna blev behandlade i kriget, finns inte ens på samma karta. Sen är stiftelsen privat = de bestämmer gästlistan. | |
| Ronny82 | 2010-10-27 19:46 | |
![]() | Konstigt att ett parti som vill ha en översyn av invandrings- och integrationsfrågan blir kallade rasister. Uttalanden kommer oftast från "nollor" som bara har läst rubriker i media på sin höjd, någon kännedom om vad som står i SD:s partiprogram har de i alla fall inte. Med detta sätt att mobba och försök till utfrysning kommer SD att få 15-20% i nästa val. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-10-27 19:47 | |
![]() | www.dn.se/kultur-noj...-1 .1196961 Förkovra er. | |