Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 20 105 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 23:25 | |
![]() | Den här fixa-det-till-nästa-dag-i ncidenten är ett skönt trumfkort om du pratar med någon högre upp på affären. Du kan ju alltid fråga lite försynt om du bör nämna för Sony, när du ringer dem, att försäljaren har försökt lösa problemet på egen hand. Jag skulle bli förvånad om inte saker och ting börjar röra på sig då. Det känns jävligt oflexibelt att inte byta ut datorn. Tusenlapparna det kostar dem i bad will tickar på ganska snabbt i den här tråden ... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 23:25 | |
![]() | Sony är jävligt bra. Tveka inte att höra av dig till dem. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 23:28 | |
![]() | Jag vet inte ens vart man KAN köpa en bra dator och samtidigt få bra service längre.... i stort sett allt som tillverkas nu för tiden verkar tillverkas så dåligt som möjligt så man ska behöva köpa en ny varje år eller kanske ha den på service ofta. Alltså inte bara datorer... allt... är så trött på dagens teknik som inte håller ett piss. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 23:30 | |
![]() | Jag köper mina datorer från Dell. De är jävligt service minded när något strular. Hade en laptop vars fläkt envisades med att slå av och på hela tiden. Nån trevlig indisk brutta guidade mig tålmodigt per telefon genom BIOS-uppgraderingen som tog typ 45 minuter, trots att garantin hade gått ut. Problemet löstes direkt! | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 23:31 | |
![]() | Och det kanske inte var så lönsamt för dem egentligen, men titta: nu sitter jag här och gör gratisreklam för dem. :) | |
| Jesper M | 2010-11-01 23:33 | |
![]() | saker tillverkas dåligt (läs billigt) för att folk är, ursäkta franskan, prismongon. men det är ju en helt annat debatt. godnatt. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 23:33 | |
![]() | Resurrection - Alltså den där killen som hjälpte mig där har varit väldigt hjälpsam så jag skulle inte "sätta dit honom" för något sådant när han bara försökte vara snäll. Sen är det ju inte hans fel att han inte får göra på ett visst sett... är väl kanske cheferna på media markt som säger att de inte får göra si och så...? Hade ju förstås varit enklast att ta ut all ilska på den här killen... men njeee... ska försöka ringa runt imorgon och klaga lite.. men tyvärr tror jag inte att jag kan göra så mycket mer. Har de lagen på sin sida så har dom ju det.... tyvärr... | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 23:37 | |
![]() | Det finns regler man måste hålla sig till för att garantier ska gälla. Att låta oauktoriserade personer mickla med en dator brukar vara ett säkert sätt ... Jag säger inte att du ska sätta dit killen, men behåll det som trumf på hand. Sedan förstår jag inte riktigt vad du har för anledning att hålla honom bakom ryggen när han undrar vad fan DU har gjort med datorn. Det låter inte så himla hjälpsamt i mina öron. | |
| PalomaFaith | 2010-11-01 23:42 | |
![]() | Håller med om att det är förjävligt att man ska behöva vänta, men man kan inte göra mycket åt butikens policys. I kvittot från butiken står det säkert en massa villkor på, t.ex. att de har rätt att skicka datorn på service 3 ggr innan de lämnar ut en ny, så när köpet genomförs så har du ju indirekt gått med på de villkoren, även fast säljaren säkert inte berättade om det. Sad but true! Har förövrigt hört många som haft problem med MediaMarkt och deras villkor, so I feel for you! | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 23:43 | |
![]() | Nejnejnej det var inte han som frågade vad jag gjort med datorn, det var någon annan snubbe på MM.... han var väl kanske ledig den dagen men ringde mig dagen efter och sa att datorn blivit iväg skickad på nytt.... Jag skulle väl inte säga att jag "håller honom för ryggen"... jag tycker bara att han trots allt har varit hjälpsam och tagit på sig ansvaret att ringa runt till sony, irland, england, tjeckien.. och vad det nu varit för ställen..? Jag ska nog kanske som någon sa här inne ringa Sony istället. De kanske kan hjälpa mig mera än mediamarkt.. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 23:44 | |
![]() | Lite tråkigt att man inte kollade runt på "bästa datorförsäljarna i Sverige" eller något... Då hade man kanske sluppit mediamarkt... men jag hade faktiskt aldrig hört nåt dåligt om dem före nu... typiskt alltså.. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2010-11-01 23:44 | |
![]() | Ah, fattade det som att det var samma snubbe. Så, vad _har_ du gjort med datorn då? :) | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-01 23:49 | |
![]() | Vad jag gjorde med datorn var såhär: Kom hem. Packade upp datorn ur förpackningen satte i kablarna och startade den. Sedan kunde jag inte göra så mycket mer när tangentbordet inte fungerade.... Försökte ändra inställningarna men inget funkade. Stängde av datorn. Satte in den i lådan. Åkte in med den dagen efter. Åkte till media markt där de tog upp den och kollade på den och sa att det troligtvis var ett litet fel som han kunde fixa till nästa dag.. Jag frågade om han skulle ha lådan också men det skulle dom inte ha... vilket de nu sen i alla fall ville ha fast de sa att de inte behövde.. Så jag har ju inte ens haft tid att "göra nåt" med datorn så jag har inte kunnat söndra den heller även om jag hade velat.. haha | |
| Snoosy | 2010-11-01 23:52 | |
![]() | Var med om samma sak, men med ett par dyra hörlurar. För ca 10 år sen. Dom skulle skicka den på service. Jag gav mig inte. Blev så förbannad. Fick tillslut ett par nya. | |
| Snoosy | 2010-11-01 23:52 | |
![]() | Klart att du ska ha en ny. Ring reklamationsnömnden och hör vilka rättigheter du har. | |
| Snoosy | 2010-11-01 23:54 | |
![]() | www.arn.se/ | |
| raketnisse | 2010-11-02 00:54 | |
![]() | Köp inte datorer på "kränga på dig" kedjorna, de kan nämligen inget om datorer mer än det som krävs för att sälja dem. Gå till en seriös datorhandel istället. Om ett sånt här problem skulle hända skulle de byta ut datorn omedelbart. DOA är en bransch praxis som innebär att utbyte skall ske om funktionsfel uppstår inom 7 dagar efter köp. Mediamarkt, Elgiganten m.m har inget intresse av att ge dig god service efter köp, de vet att folk kommer tillbaka ändå därför att folk ser bara efter pris. | |
| Irkko_Pirkko | 2010-11-02 08:18 | |
![]() | Och var skulle man då köpa en dator om inte på MM eller ELG? Hmm? | |
| Minta | 2010-11-02 08:21 | |
![]() | Jag håller helt med. Jag köper alltid dator hos Databutiken i Göteborg, en liten butik på Linnégatan. Det måste finnas fler sådana. Seriösa, hjälpsamma. Ett problem som ditt skulle inte hända med dem. Jag gjorde misstaget att köpa en dator av en webbutik en gång, det gör jag inte om. | |
| dinodog | 2010-11-02 08:24 | |
![]() | Hade jag vart i dina kläder hade jag fört ett himla liv. Din dator fungerade ju aldrig från starten, därför ska du ha en ny eller pengarna tillbaka. Finns ingen anledning att skicka iväg den för din del eftersom du aldrig har använt den. Om sedan försetaget gör det är upp till dem. Jag var ute för samma sak med dom när jag köpte en mobil där. Jag orkar inte dra några detaljer för det skulle bli för långt. Men jag åkte ner till Media Markt med mobilen 2 timmar senare för att lämna tillbaka den. De var väldigt motsträviga där jag skulle inte få byta den enligt dem, för jag hade tagit bort förseglingen!!! Jag brukar i normal fall vara väldigt snäll, men nu j..lar tog det hus i h..vete. Jag blev så in i norden arg och stod på mig, jag ville inte ha mobilen. Efter lite ringade hit och dit fick jag byta den mot en annan mobil. Är fortfarande inte säker på att det var helt rätt men jag fick i alla fall byta den. | |