Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-05 00:15 | |
![]() | Älskar verkligen såna här produkter. Jag tycker att det är så kul att få unna sig. Ren lyx. Fast inte vad som helst. En del sorterar jag bort, för de är (för mig) fullständigt onödiga och bortkastade pengar, och sen å andra sidan kan jag betala ganska mycket för produkter som jag tycker är bra och fyller mina behov. Helst ska produkterna vara ekologiska, åtminstone fria från mineraloljor och inte stinka av kemiska parfymer. Ansiktsrengöring? Eftersom jag bara sminkar ögonen (aldrig några puderkrämer som täpper till porerna) så räcker det med att tvätta ögonen med Weledas mandelolja och på det vatten. Ansiktskräm? Jag är helt såld på Rosenserien. Grundar med Rosenvatten och på sommaren tar jag på det deras fuktgelé, på vintern deras fuktkräm. Ansiktspeeling? Kastar aldrig bort pengar på sånt. Har istället en lite grövre svamp och ACO’s creme tvål. Skrubbar _lätt_ ansiktet med svampen och ACO’s 1-2 ggr i veckan. Ansiktsmask? Nästan aldrig. Schampo & balsam? Rosenseries Proteinschampo är rätt dyrt, men SÅ drygt. Det räcker verkligen med ett-par droppar utrörd i en mugg vatten för mitt långa hår. OCH det doftar himmelskt. Simply organic, Everyday, är också rätt ok, OCH drygt. Dr. Hauschka’s schampoer räcker inte lika länge och doftar inte heller speciellt gott, men är SÅ bra. Dom använder jag mest. - Aldrig balsam. Duschkräm/tvål? Aldrig duschkrämer. Alltid tvål. Kroppspeeling? Nix. Slöseri med pengar och oeffektivt. Torrborstar istället hela kroppen varje morgon före duschen. En mjukare borste för brösten mm, en annan hårdare för ryggen, benen osv. Hudlotion? Högst sällan. Deodorant? Rosenseries. Hårborttagning? Hyvel. Övrig kanonprodukt? ACO’s ögongel. BiOliv’s läppcerat. Lancome’s mascara (många andra ger en jäkla klåda) och också deras kajal. Lancome’s Effacernes longue tenue är kanon. | |
| le-lou | 2010-11-05 00:52 | |
![]() | ts - är det denna rosenserien du menar? www.rosenserien.com/ | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-05 01:16 | |
![]() | Ja, precis den. Har du testat? Jag skickar efter ganska många av dom produkter jag använder. Bodystore har ganska bra priser. | |
| Ts lillsyrra - Ej medlem längre | 2010-11-05 08:05 | |
![]() | Förresten. Måste bara tipsa om den här produkten. Vill man hitta en bra allround-lotion och komma billigare undan, så är Logona's Ringblomslotion kanon. Mycket kvalite och en stor mängd för en billig peng. Går att tvätta bort ögonsmink med, och passar jättebra att använda både till ansiktet och kroppen. Bra konsistens med en mild och fräsch doft. Logona har även en del andra íntressanta produkter, men dom har jag inte använd, så jag vet inte hur dom fungerar. www.bodystore.com/3/...io n-200-ml | |
| llloyden | 2010-11-05 08:48 | |
![]() | Vem bryr sig? Kanske tillverkarna som skär guld med täljkniv. Troligen funkar ingen produkt överhuvudtaget. Men iaf: Ansiktsrengöring? Ansiktskräm? Tvål Ansiktspeeling? Varför? Ansiktsmask? gurkskivor, mango, banan vad som passar Schampo & balsam? Barnängens. Balsam onödigt Duschkräm/tvål? Barntvål Kroppspeeling? Varför? Använd torrborstning eller bastu Hudlotion? Olivolja Deodorant? Natriumklorid Hårborttagning? Rakhyvel eller laser eller nåt annat Övrig kanonprodukt? Vatten | |
| llloyden | 2010-11-05 08:49 | |
![]() | Tvålen ska vara för rengöring. Kräm, tja om det behövs Nivea eller olivolja | |
| nystan1 | 2010-11-05 10:11 | |
![]() | Ansiktsrengöring? Neutrogenas sminkborttagningskräm, och toner Ansiktskräm? Neutrogena blackhead elimination nånting heter den Ansiktspeeling? Samma märke som ovan Ansiktsmask? Samma även här Schampo & balsam? Varierar, men vill ha samma märke på balsam och schampoo. Gillar inte Dove, annars funkar vad som. Duschkräm/tvål? Ldb duschcreme. Tvål kör vi Bliw pump samt nån handgjord tvålbit vilken som helst. Kroppspeeling? Bodyschops scrub, mango för tillfället. Hudlotion? Bodyshops bodybutter, brukar ha samma lukt som scruben Deodorant? Rexona deostick. Hatar "blöt" deo! Hårborttagning? Rakhyvel, eller ladyshave. Övrig kanonprodukt? Tycker det mesta från Bodyshop är toppen. Deras fotscrub är suverän, så även fot- och handkräm med hampa i. | |
| nystan1 | 2010-11-05 10:11 | |
![]() | Har blandhy. | |
| -Nephelia- | 2010-11-05 10:15 | |
![]() | Jag har torr och känslig hud. Ansiktsrengöring? Oliva by CSS Ansiktskräm? Bodyshops hampakräm Ansiktspeeling? Bodyshops Honey & Oat Ansiktsmask? Bodyshops Honey & Oat Schampo & balsam? Det varierar väldigt Duschkräm/tvål? Tvål, ofta från Bodyshop/Lush Kroppspeeling? Tvål & svamp (efter bad/bastu) Hudlotion? Fenuril från Apoteket Deodorant? torrdeo, olika märken Hårborttagning? rakhyvel Övrig kanonprodukt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-11-05 10:50 | |
![]() | min hy är normal nu ,har haft lite fet hy vi näsvingar och vid si dan av munnen ,rengöring använder jag pampers baby våtservetter,och tycker att det funkar bra,varje kväll använder jag Elisabeth Arden overnigth serum ,på morgonen har jag ldb lotion,som är till kroppeni ansiktet,lancomes primer den geleiga,och lancome Age Renew brun foundation nr 5,champo tar jag vad som fins hemma,balsam alltid volyme wella,jag är så fåfäng ,så det fins inte,det roliga är att 2 dagar i rad har människor trott att mina söner är mina poikvänner,deo Date rosa,peling köper jag olika varje gång då jag ej hittat en som är perfekt | |
| Leopardhonan | 2010-11-05 18:01 | |
![]() | Många här som undrar varför man använder peeling.. Det används för att skrubba bort det yttersta hudlagret som består av döda hudceller, för att förnya cellbildningen och få en friskare finare hy. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-08 12:58 | |
![]() | Idag gjorde jag en upptäckt. Har sedan en tid haft väldigt torra läppar. Egentligen är det enbart underläppen som är torr. Borstade tänderna och kollade i spegeln samtidigt och insåg att skummet från tandkrämen låg mot just underläppen och täckte den. Kan det vara tandkrämen som är boven? Byter mellan olika märken hela tiden. Borstar dock lite oftare nu än jag gjort förut. Har inte mycket problem med torr hy i övrigt utan det är bara underläppen som blivit fnasig. | |
| mirna | 2010-11-08 13:36 | |
![]() | Ansiktsrengöring - Clinique Clarifying Lotion 2 (grym!) och Dermalogica Special Cleansing Gel Ansiktskräm - A-creme höst/vinter och Vichy Normaderm + Boots No7 Rebalancing Night fluid vår/sommar Ansiktspeeling - ingen Ansiktsmask - Lancome Hydra Intense Gel mask och Neutrogena Schampo & balsam - Matrix Biolage (Leave in treatment är en favorit) Duschkräm/tvål - L'Occitane och Lush Kroppspeeling - L'Occitane Verbena Salt Scrub Hudlotion - Papaya Body Butter från Body Shop, Southern Belle Body Butter från Body America och Mango Temptation body lotion från Victoria´s Secret Deodorant - Rexona Hårborttagning - Gilette Övrig kanonprodukt - Försvarets hudsalva är det som inte går att vara utan Har blandhy i ansiktet och i princip aldrig torr på kroppen (förutom benen möjligtvis). | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-08 13:37 | |
![]() | Larvbrud, Jag får tandkräm i halva ansiktet när jag borstar men inte torra läppar. Använder du Lypsyl eller liknande? Vatten torkar ut dock, vilket just Lypsyl är fullt av. Kan vara att det blir kallare nu också? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-08 13:49 | |
![]() | Har inte använt lypsyl. Har provat dermalogicas stift för torra läppar och det funkade inte alls, blev bara värre. Även provat ca två andra liknande produkter. Jag kan plocka loss hudfrån läppen så det är verkligen inte som normalt. Har aldrig behövt använda lypsyl nånsin förut. Kanske ska sluta skrubba läpparna när jag tvättar mig. Svårt att låta bli. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-08 13:51 | |
![]() | Brukar det inte stå i tidningar att man kan använda tandkräm på finnar? Det är nog uttorkande och skulle förklara varför överläppen inte är ett dugg torr. Spänningen stiger... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-08 14:51 | |
![]() | Skulle misstänka skrubbandet. Huden på läpparna är ju väldigt tunn och känslig. Nueva läppcerat tycker jag är bra om man är torr annars. Hittas lättast på apoteket tror jag | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-08 14:59 | |
![]() | Okej, ska låta bli det. Ska använda gladpack över läppen när jag borstar tänderna ;) | |
| Pocaloca | 2010-11-08 15:16 | |
![]() | ...oj. Jag har blandad hy....ehm...och sköter min hud uselt! | |
| Dino78 | 2010-11-08 15:56 | |
![]() | Ansiktsrengöring? Tvål och vatten Ansiktskräm? Apoliva och/eller Vichy Ansiktspeeling? Använder inte Ansiktsmask? Andvänder inte Schampo & balsam? Olika, just nu Naturelle. Köper det som finns på Ö&B Duschkräm/tvål? Samma som ovan att jag köper olika, just nu har jag nåt från Yves Rocher Kroppspeeling? Anvädnedr inte Hudlotion? Olika, just nu Apoliva Deodorant? Rexona 24 h intensive Hårborttagning? Raklödder och hyvel (Gillette) Övrig kanonprodukt? Miniderm mot torr hud, Får man hudsprickor på armbågarna som jag får ibland så är man som en bebis i huden efter nån dag med ett par påsmörjningar med den :-) | |