Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 564

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bibbilo2010-11-19 22:39
Antal inlägg: 365

Mamma och pappa hade skäggagamer förut för jätte länge sen och om min morfar kom blåste den upp sig och alldeles svart

Om min mamma tog ut en av ödlorna och sen efter ett tag hedde den på pappas axel så kissade eller bajsa den på han, och samma sak hände om pappa började ta ut den kissade eller bajsade alltid på pappa rätt coolt tycker jag

Bibbilo2011-01-15 13:40

Asså hur gammal blir ödler min ödla är typ 10 år?

__1__ - Ej medlem längre2011-01-16 01:45
Antal inlägg: 1103

Skön tråd - vilken fråga - om reptiler är tamdjur - nästan så man blir lite mörkrädd.

Efter att ha funderat väldigt länge på den kniviga fråga. Vägt fakta fram och tillbaka så har jag trots allt med mycket möda kommit fram till följande svar: Nej jag är ledsen gumman, reptiler är inte tamdjur.

Insekter, fiskar, fåglar är inte heller tamdjur, tråkigt nog är inte ens däggdjur tamdjur.

Fan också! Är bakterier tamdjur - nej det är inte tamdjur.

- Är sällskapsdjur kanske tamdjur?
- Ja, det skulle man nog kunna säga.
- Är tämjda djur tamdjur?
- Jajebox!
- Är kanske kreatur tamdjur.
- Yes box.
- Men akvariefiskar då?
- Ja - på sätt och vis är det tamdjur...

Thoron_ril2011-01-16 12:22
Antal inlägg: 305

jag har div. ormar (majsormar och kungspyton) och de ar valdigt salskapliga och gosiga. har aven en spindel som ar valdigt handtam!

AnSoJo2011-01-16 14:26
Antal inlägg: 227

Är några djur tamdjur, egentligen?

gröne Yoda2011-01-16 15:47
Antal inlägg: 116

Bibbilo, jag ser att du upprepade gånger frågat om grodor utan att få svar. Jag tror inte grodor är reptiler, så du får förmodligen starta en separat tråd om huruvida amfibier är tamdjur eller ej.

reallynx2011-01-16 16:32
Antal inlägg: 534

Reptiler är INTE tamdjur, du kan ha dem som husdjur men det gör inte så att de blir tamdjur bara för det.

perero - Ej medlem längre2011-01-16 16:54
Antal inlägg: 140

Instämmer med reallynx. Reptiler är inte speciellt begåvade djur då deras hjärnor är ytterst begränsade till instinkter, en man hade tämjt en snok påstod han och genom att peta på den la den sig på rygg och spelade död. Det är en typisk överlevnadsinstinkt av vissa snokar som lägger sig på rygg och spelar döda. Jag har själv tagit hand om en kajman som var väldigt misskött och lite extra aggresiv, det går att vänja dom vid att man tar i dom men det är reptiler så minsta rörelse så väcks instinkten till liv och det smäller. Det går inte att tämja reptiler egentligen. Men man kan hantera dom så länge man inte 'hotar', skrämmer eller gör dom illa...men vissa arter är trots allt så aggresiva att dom hugger iaf.

Bibbilo2011-03-09 21:36

Tack alla ni som har svarat...
reallynx: man kan göra ödlor iaf tama det är klart att dom kan bita en och så men kom igen det kan alla djur till och med dom allra tamaste djur ju. så på sätt och vis borde ju iaf ödlor vara nån slags tam djur som man iaf har som husdjur, tja det tycker nog jag iaf;P

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?