Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade63
Mobilspel
Pågående18 806

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Saxon_x2010-11-09 00:17
Antal inlägg: 306

förbränns? hur mnar du att lungorna fräter sönder eller menar du att avgaserna skulle vara så pass varma att de plågas innan?

Saxon_x2010-11-09 00:18

Ja nog tycker jag Hagelgevär är absolut lämpligast snabbt går det och smärtfritt.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-09 00:25
Antal inlägg: 1103

Nej jag är inte dum i huvudet, men du verkar ha grava problem med fantasin. Låt mig gissa att du inte bor på landet. Man måste givetvis ordna omstädigheterna så att det inte orsakar lidande för djuret och följer djurskyddsbestämelserna. Att sätta en förlängningsslang på avgasröret så att avgaserna hinner svalna är inte så svårt, och att hitta en lagomt stor tygsäck är långt ifrån omöjligt.

Från myndighetens sida: Du måste välja en avlivningsmetod som antingen omedelbart dödar djuret eller som gör att djuret blir medvetslöst och dör i det tillståndet.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-09 00:54
Antal inlägg: 1103

Ett krav är att man ska kunna övervaka djuret vilket inte är så svårt i en säck - bara att lägga en hand på och känna efter hur det går. Ska man vara superlaglydig ska man trots allt ha en koldioxidmätare. Men annars är det fritt fram.

Savi2010-11-09 09:01
Antal inlägg: 1176

Varför skaffa kattungar om man har för avsikt att skjuta dom? P-piller eller sterelisering är ju ett alternativ!!

ramsay - Ej medlem längre2010-11-09 09:06
Antal inlägg: 9204

inte mkt bönder i den här tråden.

ramsay - Ej medlem längre2010-11-09 09:09

jag har inga probs med att man skjuter ett husdjur. här låter det värre för att det är tio. ngnslags massavrättning. bra att hem fixats.

jägare skjuter alltid sin älskade jakthund själv när det är dags. det är respekt.

Bitte - Administratör2010-11-09 09:22
Antal inlägg: 24200

Det är sak att ta bort ett djur då det är dags , en annan sak att ta bort/avliva bara för att man INTE vill ha djuren kvar, Det sista är rent oansvarigt och har man dessutom låtit den vuxna katten bli med kattungar så ska man ta mig sjutton ta ansvar för även dem.

Att skaffa och djur innebär ett ansvar under många år,, djur är INTE nått slit och släng som man skaffar och gör sig av med som man vill

Bitte

LisaLong2010-11-09 09:29
Antal inlägg: 2725

Saxon_x usch så du resonerar. Har man inte råd med veterinärkostnade skaffar man inte djur PUNKT SLUT!

LisaLong2010-11-09 09:32

Ja jag säger bara fy fan när jag läser denna tråden. med mångas inställning till liv är det inte konstigt att världen ser ut som den gör.

Gautama2010-11-09 09:38
Antal inlägg: 6854

Intressant att se trådens vändning. Först handlar den om att rädda några katter från avlivning sen övergår den till att handla om bästa sätt att ta ihjäl dem?!

Osmakligt!

LisaLong2010-11-09 09:42

ramsay ja jag har aldrig gillat jägare, gillar dom ännu mindre nu. Där har den stackars hund hjälpt sin husse troget med jakt i många år, som tack ser han sin husse skjuta honom. osmakligt, kallt, finner inga ord

ramsay - Ej medlem längre2010-11-09 09:49

ja, som tack sköter jägaren det själv när hunden är gammal och dålig. en seriös jägare skulle aldrig lämna ett sådant förtroende till ngn annan. det är kärlek.

wildcard2010-11-09 09:55
Antal inlägg: 1966

ramsay:
Jag håller med dig, att ta på sina jaktkläder och göra dagen till en helt vanlig dag för sin jaktkamrat sedan många år, gå ut i skogen och göra det man ibland måste det kallar jag också respekt.

Det finns ingen jägare som gör det med lätt hjärta men att istället ta på sig vardagskläder, åka till en veterinärstation och stressa upp hunden om man KAN göra det själv, tycker jag är dåligt.

Jag menar nu inte att alla människor skall avliva sina djur själva, hur som helst, helt utan kunskaper.

Däremot tycker jag att det är förkastligt att låta katter göka runt och skaffa små söta avkommor som sedan skall avlivas för att det inte passar ägaren just nu.
Om olyckan har varit framme så har man 10-12 veckor på sig efter att de har fötts att skaffa ägare till dem, man behöver inte nödvändigtvis avliva dem.

LisaLong2010-11-09 11:08

ramsay kärlek? det var ett konstigt sätt att visa kärlek på:(

wildcard ett djur blir INTE stressad om man åker till en veterinär, det är i såfall människan som tar dit den som stressar upp den. Iofs jägare är väl "vana" att ta livet av vackra råddjur och ståtliga älgar. Lämnar denna tråd nu för det som skrivs här gör för ont att läsa, då jag anser att djuren har lika mycket rätt till sitt liv som "du&jag"

Saxon_x2010-11-09 12:07

LisaLong: (Saxon_x usch så du resonerar. Har man inte råd med veterinärkostnade skaffar man inte djur PUNKT SLUT!)

men läs mitt inlägg innan, det är ju det jag skriver att man SKA ha råd innna man skaffar djur, men ekonomin kan under tiden förändras pga olika saker, ska det vara så svårt att fatta, är så trött på dig och dina korkade inlägg. Och andra sidan så ska jag ju egentligen inte bli förvånad för jag har ju sett en del inlägg nu.

LisaLong2010-11-09 13:12

Saxon är det korkat att bry sig om djur????
Jo jag vet att du skrev det ang veterinär/ändrade förhållanden. Men inte tar man död på gemensamma barn för mig skiljer sig tex? Har man tagit hand om en levande varelse ska man ta ansvar för den när det gäller allt. Och när jag syftade på ditt resonemang var när du skrev om hagelbössa

wildcard2010-11-09 13:16
Antal inlägg: 1966

LisaLong: man ska låta dem självdö eller vad? Alltid vårda dem till döden skiljer oss åt, som vi skulle göra med ett barn som var sjukt?

Varför skulle det vara hemskare med en duktig jägare som tar ihjäl sin egen jaktkamrat än att en okänd veterinär gör det, en situation som troligen är mer traumatisk för ägaren och därmed också för hunden?

Yonderboy - Ej medlem längre2010-11-09 13:30
Antal inlägg: 1661

Koldioxidförgiftning kan väl inte vara vara ultimata! Skulle valt nackskott 7dagar i veckan, ni andra som skulle föredra giftgas under 15min kan räcka upp handen, är det det vackra liket som lockar?

Men är inte katterna döda nu ?

Saxon_x2010-11-09 13:48

LisaLong det handlade om hur man ska avliva dem om man nu måste göra det, och du skriver då EFTER att jag skrivit att : har man inte råd ska man inte blablablal ,vissa kanske inte har råd med veterinärkostnad pga ändrade förhållanden skrev jag då. Håll dig till sak och läs ordentligt vad jag skrivit innan du drar slutsatser.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?