Spelrum
Giraffen14
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade37
Mobilspel
Pågående20 424

Forumkategorier

Användare Inlägg  
La bruja2010-11-17 18:43
Antal inlägg: 505

Satyra-Svart är tillåtet men inte vit. Vit Schäfer kallas för vit herdehund.

Satyra2010-11-17 18:45
Antal inlägg: 4561

Ok, är dock rätt säker på att inte heller svart varit tillåten tidigare, men det var nog många år sedan jag läste rasstandarden för schäfer, (i samband med att jag skaffade min första troligtvis), så det har väl ändrats sedan dess då. :-)

pawis2010-11-17 18:56
Antal inlägg: 40

Jag har en schapendoes (www.schapendoesklubben.s e/)
En alltid glad och sprallig hund, som vill vara med hela tiden. Uppmärksam, lättlärd och en gudomlig vän...
En lite allroundhund kan man säga. Min lilla tik blir 5 år nästa sommar och jag ångrar inte en dag att tog hem henne. Nästa år ska vi på utbildning och förhoppningsvis blir det en vård-hund av henne...

Satyra2010-11-17 19:00
Antal inlägg: 4561

Ser ut att krävas en hel del pälsvård för den rasen, pawis?

pawis2010-11-17 19:07

Jo, det gör det... Men jag klipper henne två ggr/år och det är mycket lättare numera. Håller man bara undan, så är det inte så farligt ändå

Pocaloca2010-11-17 19:08
Antal inlägg: 2156

...jag skulle "aldrig skaffa hund"...nu har jag en sex årig jack russel....hehehe

I gott bevar2010-11-17 19:11
Antal inlägg: 279

jag har två labradorer 2 och 1 år. en yorkshireterrier 4 år och snart en sankt bernhard :)
samt tre katter, galen kvinna som jag är ;P

Labret2010-11-17 19:21
Antal inlägg: 434

Jag har en korthårig chihuahua, antagligen fawn.
Eh, hundar är inte min grej egentligen - håller mig till kattor och råtter.
Hur som, Billy hamnade här när hans förra ägare avlivnigshotade om inte den första ägaren tog tillbaka honom, villket hon inte kunde göra.

Vet inte än om jag ska ha kvar honom eller hitta en ny familj, framtiden får utvisa.

Kh-collies2010-11-17 19:31
Antal inlägg: 374

Inte helt otippat har jag korthåriga collies, nu bara två, och en dobermann. Tränar ganska intensivt med kortisarna, och hoppas komma ut och tävla i både spår och lydnad.

taxam - Ej medlem längre2010-11-17 19:31
Antal inlägg: 427

Ingen som har en Doberman? Nyfiken på dom.

La bruja2010-11-17 19:59
Antal inlägg: 505

Ja gillar man mest katter och råttor då kan väl en chihuahua funka också.

Laserswärd2010-11-17 20:33
Antal inlägg: 1172

Har en Bouvier des Flandres på 8 månader. Det blev just denna (i Sverige) ovanliga ras efter många timmars eftersökningar för att hitta den rasen som passade just mig och min sambo. Vi ville ha en stor och lugn hund, som samtidigt gillar att jobba. Har lite vakt i sig och är bra med barn. Sedan så ville vi ha en hund som inte fäller, trots att det oftast kräver lite mer pälsvård. Det viktigaste av allt var dock att det var en ras som var så frisk som möjligt. Så det blev helt enkelt en Bouvier, då de uppfyller alla dem kraven... och så är det fina att titta på också :)

Här är en skön snubbe som berättar lite om rasen, och har ett fint exemplar själv.
www.youtube.com/watc...LD 8SyoM3tk

Secretgirl - Ej medlem längre2010-11-17 20:49
Antal inlägg: 171

Jag har en dansk-svensk gårdshund. Även kallad skånsk terrier och råttehund. En gammal hundras som höll på att dö ut men som rekonstruerades (heter det så?) genom att man helt enkelt åkte runt på skånska och danska landsbygden och leta rätt på dem och började avla fram rasen igen. Jag ville ha en sådan för att jag ville ha:

En lagom stor/liten hund
Korthårig
Lättlärd
Snäll och sällskaplig
En som enkelt orkar gå en mil eller två men som också kan ligga i soffan med mig en hel dag om det är så...

Och, Sigge är precis allt det där, hans enda olat är att han tycks hata andra hundar (men blev överfallen då han var liten valp så han är nog lite traumatiserad).

Secretgirl - Ej medlem längre2010-11-17 20:50

www.gardshund.com/

Reispower2010-11-17 21:05
Antal inlägg: 384

Jag har två sibirian husky. Suverän ras för den som gillar att gå långa promenader. Extremt intelligenta hundar som kräver mycket motion... så ingen ras för den som är en soffpotatis. :-P

slånbär2010-11-17 21:07
Antal inlägg: 5539

secret-vilken gullesnutt!!Är dom rymlingsbenägna/spårsugna ?

magnusito2010-11-17 21:09
Antal inlägg: 4937

Engelsk cockerspanniel. En väldigt söt, men jaktinriktad och krävande hund. Inte bara med pälsen. Jag älskar vår cocker. Hon är vacker och vild.

osse08212010-11-17 21:14

Jag har en irish softcoated wheaten terrier, också kallad softis. Hon är 4 år och är jättesöt och go, men envisare än någon annan varelse på denna jord. Men en ras som springer och springer tills kvällen då de slocknar och sover som en stock, i alla fall min hund =P Hon vägrar dessutom gå upp frivilligt ur korgen innan 10 =P

Secretgirl - Ej medlem längre2010-11-17 21:17

Slånbär, läs på hemsidan, den är informativ! De räknas som sällskapshundar, men en del använder dem som jakthundar vet jag. De är kända för att vara väldigt sällskapliga och vill hålla ordning på familjen på gården. Vår hund är väldigt typiskt "min" - han vaktar mig troget och håller sig troget intill mig och går jag åt ett håll och mina barn åt ett annat så följer han mig. Han vill väldigt gärna vara nära min dotter som är funktionsnedsatt, han tycker om att vara nära henne och är mycket snäll.

0zazza02010-11-17 21:30
Antal inlägg: 75

Själv har jag Shetland Sheepdog ( Dvärg Collie )
Varför? jo för att min mamma först hade uppfödning på finskspets men då min storebror vart allergisk gjorde hon sig av med dessan, när han sedan flyttat och jag började tjata om hund så skaffade mamma våran första dvärg Collie, en Blue mearl som sedan vart våran avelstid då mamma började med uppfödning av dessa istället.

Nu har jag en som vi fick tillbaka efter att de som hade honom inte kunde ha honom kvar så då tog jag hem honom, han är världens underbaraste och snällaste, (Enligt de som hade honom innan tyckte han inte om barn under 7 år ) och leker med min Sambos som som är 2,5 år som om de vore hans bästa kompis, de har jätte kul tillsammans.

Till sommaren är det väll tänkt att vi ska träna och börja tävla i agillity ( som han älskar ) men det har jag sagt några gånger nu, det är lite svårt när vi inte har någon bana att träna på i närheten.

Kansket finns det fler som håller på med Agillity.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?