Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 22:08 | |
![]() | Vi har ett jättebra exempel nu i en tråd som har dykt upp. BETAPET . . . heter en tråd. Kolla in där och läs. Vad skulle ni ha gjort? Det är en specifik tråd. Men ska den finnas kvar? | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-24 22:11 | |
![]() | Svar: Nej TS har delgett oss sin mening. Fick ett par svar men den tråden har ingen överlevnadspotential alls. Nu kaffe. Kafountine får klara sig själv med andra ord =) Mouche | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 22:11 | |
![]() | Hehe . . . Mouche gjorde precis det som jag tänkte göra. Nämligen stänga den. Och ni andra förstår nog hur vi tänker, eller? | |
| gnill | 2010-11-24 22:14 | |
![]() | Jag ska försöka vara väldigt tydlig med konkreta förslag: Förslag 1: Fasta trådar som utgår från de teman som oftast diskuteras här på sidan. T ex Resor, Sjukdomar, Högtider, Djur, etc. Senaste inläggen visas på startsidan. Fördel inlägg behöver inte flyttas. Nackdel trådarna blir mycket långa. Jag skulle inte förorda detta framför förslag nr två, men framför hur det fungerar idag. Förslag 2: Forumet byggs om till att innehålla fler forum än idag, där man kanske har tjugo ämnen att starta trådar under (typ samma kategorier som ovan men de är här forum, inte trådar). Under rätt rubrik får man starta nya trådar hur man vill och gamla arkiveras /slängs efter en viss bestämd tid. Fördel lätt att hitta, frihet i trådstartandet, nackdel resurskrävande (dvs vad gäller omarbetningen) Förslag 3: Forumet ser ut som det gör idag men man släpper trådstartandet mer fritt, med undantag för trådar som är exakt likadana möjligen (men inte heller det måste vara ett problem). Fördel kräver inga nya resurser, lättare att få svar i sin tråd. Nackdel de som gillar långa trådar med många frågor under en huvudkategori är inte nöjda. I alla tre förslagen vill jag givetvis ha kvar forumvärdarna i sin modererande funktion, vad gäller forumregler. Och i alla tre förslagen skulle det vara toppen med senaste 20-30 trådarna på startsidan. Kanske under bilderna på senaste inloggade om man tycker att de skulle hamna långt ner annars. Kom gärna med synpunkter! | |
| Skugga | 2010-11-24 22:15 | |
![]() | Exakt, den där BETAPET-anmärkningen låg under snack och var alltså ingen supportfråga, kunde precis lika gärna ha sagts i chattråden eller annan snacktråd. Förstår till fullo varför sådana trådar stängs, i mitt tycke kunde de raderas också. | |
| slånbär | 2010-11-24 22:16 | |
![]() | Vad menar ni med fasta trådar? Menar ni att det skulle finnas likson "flikar" då med rubriker som "resor" hundar" religion" och under varje flik kunde man då starta trådar i ämnet?. Tex under fliken resor går jag in och ber om tips på bra hotell i Barcelona såvida det inte redan finns just en likadan tråd. Fattar jag rätt då? | |
| gnill | 2010-11-24 22:17 | |
![]() | kafountine och Mouche: ang BETAPET tråden. Jag kan förstå hur ni tänker utifrån hur praxis ser ut idag. Men om ni inte hade stängt den så hade den ju bara självdött och försvunnit strax och hade det varit sämre? | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-24 22:17 | |
![]() | "...ett antal fasta trådar under just fliken Snack skulle vara jädrans bra...." BARA fasta trådar? "lillsyrran_: Jag har redan gett den huvudsakliga anledningen i ett inlägg här ovan." Jag har _nu_ läst igenom alla dina svar, Mouche. Har jag fattat det rätt då att det egentligen inte finns några tekniska begränsningar? (för som sagt, jag hade uppfattat det som _att_ det delvis fanns tekniska orsaker) | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 22:18 | |
![]() | Gnill, jättebra med konkreta förslag. Jag gillar förslag 2! Skugga, japp den kommer att raderas om ett tag när vi är säkra på att TS har sett det. | |
| Skugga | 2010-11-24 22:19 | |
![]() | Förslag två låter väl ok, om det går att administrera? | |
| gnill | 2010-11-24 22:26 | |
![]() | Nu ska jag gå och lägga mig, vilket är helt off topic i den här tråden, men jag vill bara att alla fortsätter att vara så här trevliga som vi är nu :-) och hoppas att tråden inte har spårat ur imorgon när jag vaknar. Ni måste inte heller nödvändigtvis "rösta" på mina förslag. Kom gärna med egna förslag, tänk på hur andra forum där ni varit fungerar och vad som varit bra/dåligt med dem... | |
| twistedmind | 2010-11-24 22:27 | |
![]() | Slå ihop allt i en tråd och rensa stenhårt. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 22:29 | |
![]() | Gå in på Odins tråd där han gärna vill ha in tips för förändringar. DÄR har ni säkert en större chans att få gehör för era önskningar. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2010-11-24 22:30 | |
![]() | Jag tänker att det finns en väldigt enkel och som jag tror väldigt effektiv och bra metod: sätt ett bäst-före-datum på trådarna och släng dem sedan. Jag är inte själv jätteaktiv i forum men de gånger jag läser och skriver sker det ju alltid i nya trådar. Jag tror att fler är som jag och att gamla trådar helt enkelt bara ligger och skräpar. Tar man bort trådar som är äldre än till exempel tre månader så försvinner ju också det här "problemet" med att folk startar trådar i ämnen som redan finns. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 22:34 | |
![]() | Men det finns ju ämnen som kan ligga i orörda i flera månader men som blir aktuella igen och folk börjar engagera sig och diskutera. Då är det dumt att de är borta. Jag som medlem - inte som värd - går in ibland på kvällen och kollar vad som har diskuterats under dagen. Skulle tycka att det är skitjobbigt att gå igenom ett antal startade trådar som "BETAPET" eller "Hur gör jag i grisen?" och behöva bläddra igenom sida efter sida bara för att få en överblick. En rensning kommer vi nog inte helt ifrån. | |
| Emollas | 2010-11-24 22:43 | |
![]() | Kafoutine kan du länka till odins tråd för jag hittar den inte, jag är väl trög | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-24 22:44 | |
![]() | Den ligger pinnad högst upp under support Bitte | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-24 22:45 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=19679 | |
| Emollas | 2010-11-24 22:48 | |
![]() | Jasså den tråden jag trodde va en diskussion tråd som man kunde skriva i. Jag tycker alla tre förslagen från gnill va bra. | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-24 22:49 | |
![]() | I inlägget längst ned finns en länk till en förslagstråd Bitte | |