Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 651 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Slips1 | 2010-11-25 21:43 | |
![]() | Jag cyklar och det går kanonfint... balansnummer varje dag, tjolahopp! | |
| pineapple456 | 2010-11-25 21:50 | |
![]() | Bort med bilister på vintern... året om! | |
| meimse | 2010-11-25 21:52 | |
![]() | bilist tycka cyklist trist cyklist tycka bilist trist javisst | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-25 22:05 | |
![]() | Slips1 2010-11-25 21:43 "Jag cyklar och det går kanonfint... balansnummer varje dag, tjolahopp!" MED slips och vit skjorta? :) | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-25 22:10 | |
![]() | sebgra 2010-11-25 20:55 "Yamaha ska ha cred för att han faktiskt hittat riktigt bra sätt att provocera folk på det här märkliga forumet. Väl trollat!" Jaja, det må så vara. Vi gillar goa troll. Fast Yama, faktiskt så kunde du byta till din egen bild istället nån dag. ;D - Eller är jag ute och cyklar? ;) | |
| mrperfect | 2010-11-25 22:17 | |
![]() | Vad handlade tråden om egentligen? Jäkla vältränad cyklist i UTUBE klippet i alla fall oavsett hans dåliga omdöme. Cyklister och bilar borde inte finnas på samma vägbana, i den mån deras vägar korsas så har bägge ett ansvar. Ifall cyklisten skadas på grund av sina egna dumheter så är det bilistens trafikförsäkring som betalar kalaset. | |
| 65days | 2010-11-25 23:29 | |
![]() | De som vill ha bort oss cyklister kan ju köpa busskort åt oss istället om de vill... | |
| Zizzzi | 2010-11-26 00:48 | |
![]() | Jag håller till viss mån med YamahaJet här. Förvisso är det så att man har lagen på sin sida, men det är fortfarande korkat att kliva rätt ut på ett övergångsställe utan att kolla om bilarna saktar in först. Är det så jävla viktigt att man "har rätt" att man är villig att riskera livet för det?! Som fotgängare (eller cyklist) är det också i ens eget intresse att tänka på väglaget, och att bilen kanske faktiskt inte hinner/kan stanna. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-11-26 07:22 | |
![]() | jo, det är faktiskt lättare att stanna om man går till fots eller cyklar sakta längs trottoaren än när man kör bil, varesig det är tät trafik eller landsväg. man kan inte bara gå rätt ut eller vingla omkring på sin cykel och tro eller förutsätta att samtliga 1,5 tons metall kolosser som passerar eller närmar sig ibland i mångdubbla hastigheten än den egna ska rätta sig efter sin egna lilla värld bara för att "man har rätt" där man lallar fram. cyklister är mest i vägen tycker jag. lite förlegat och riskfyllt transportsätt. dessutom jävla trist och jobbigt. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-26 07:47 | |
![]() | Zizzi, om jag inte minns fel från körkortsutbildnimgen så har du missat att det faktiskt råkar vara fordonsförarens i allmänhet som har ansvar att anpassa farten efter väglaget så att man hinner stanna för varje tänkbar fara. Gäller cyklister, men än mer bilförare. Förvånansvärt många kvinnliga mobiltelefonpratande rallybilister som inte tycks märka att snö och is ger längre stoppsträcka. | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-11-26 07:52 | |
![]() | Det bästa alternativet är att bara åka taxi på vintern. Bekvämt och fullständigt ansvarsbefriat. | |
| metafor | 2010-11-26 10:15 | |
![]() | suck. inför gratis kollektivtrafik då. | |
| Megaherz | 2010-11-26 10:55 | |
![]() | Min före detta lärare tyckte inte att snö och is var en ursäkt att cykla långsammare (och då komma lite sent till skolan) - han hade nämligen dubbdäck på cykeln : ] | |
| Zizzzi | 2010-11-26 11:29 | |
![]() | _1_ - jag har inte missat någonting. Jag VET att förarna borde stanna. Det betyder inte att jag tänker lita på att de faktiskt gör det. | |
| Zizzzi | 2010-11-26 11:30 | |
![]() | (och att de borde anpassa fart efter väglag mm. Återigen. Jag tänker inte lita på det.) | |
| bj-olle | 2010-11-26 12:37 | |
![]() | hot damn! en till med slips pa bilden! | |
| LisaLong | 2010-11-26 13:53 | |
![]() | håller med Gnill ta bort bilarna istället:) | |
| tipitina | 2010-11-26 14:16 | |
![]() | Håller med Krill. Även om det är mitt ansvar att stanna för cyklister så är de dem som kommer bli allvarligt skadade och av ren självbevarelsedrift borde de väl ta sig i alla fall en titt över axeln innan de ger sig över?! Det är också mycket lättare för en gångare /cyklist att stanna till och släppa förbi en bil än att jag skall bromsa in från 50 -> stillastående för att sedan accelerera igen. Det går fortare och är bättre för trafikrytmen. Fö bor jag i Uppsala för tillfället och här tror verkligen cyklister att de äger vägen. På ett specifikt ställe där jag kör varje dag åker det alltid massa cyklister på bilbanan och inte nog med att det gör att jag måste krypköra bakom dem idioterna cyklar dessutom i bredd så att det inte finns möjlighet för mig att köra förbi heller. Kan lova att det är inte en gång jag tutat där!!! I göteborg där jag bodde tidigare var både cyklister och gångare mycket vänligare och tackade när man släppte över dem. Det tycker jag är det minsta man kan göra och själv gör jag alltid det... | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-11-26 14:44 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related titta på klippet och tänk över bilkörandet på vintern. ställ bilen på vintern och börja promonera istället. | |
| tipitina | 2010-11-26 15:00 | |
![]() | Jojo, men dubbdäck är ju en rätt bra grej om man bor i sverige... | |