Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| caspersmamma | 2010-12-04 21:49 | |
![]() | Tess har hittat lite till min grabb=) Så han får lite julklappar. Han är 3,5 år dino om du har något så står jag gärna för frakten=) Du har rätt att man kan handla på röda korset och myrorna och det gör vi när vi kan. Fast i Malmö så kostar pussel tex 30-40 kr skor 80-90 kr så det är ändå en hel del:( Billigare att betala frakt om det finns något som passar=) | |
| caspersmamma | 2010-12-04 21:54 | |
![]() | Någon som sa att det var modigt av mig att stå för att jag har dålig ekonomi. Måste bara säga att jag studerar och har 3 terminer kvar, läser socionomutbildningen med mångkulturell inriktning här i Malmö så att jag vet att jag kommer få det mycket bättre. Lättare att ha en knaper jul när pojken är liten hade varit mycket jobbigare med en tonåring. Så det finns folk som har det värre. Casper blir jätteglad om vi ibland går in på myrorna och han får välja ett pussel. Han förstår inte att det är begagnat och dessutom är det bra för miljön. Myrorna hjälper dessutom de som har det ännu sämre än oss idag. Många + att handla där alltså=) | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-12-04 23:43 | |
![]() | Ett bra sätt att tjäna extra pengar till julen är följande: Klä dig som en skogsbonde (stövlar, oljerock och hagelbössa på ryggen). Åk till närmsta granskog och stoppa den första du ser med nystulen julgran. Fråga med vredgad röst "Stjäl du gran i min skog, din jävel?" Sen kräver du tjuven på 300 kr + att du behåller granen. När du fyllt bakluckan med granar åker du och säljer dom utanför ICA. På så sätt kan du dra ihop några lätta tusenlappar på en eftermiddag. | |
| clubcuecas | 2010-12-04 23:59 | |
![]() | investera i en rock på myrorna sen en gammal plåtburk som du sätter röda korsets symbol på och ställ dig utanför någon affär, funkar alltid ;) dumma jävlar som skänker pengar till välgörenhet i godtro! Låna pengar och saker av grannar o vänner sen beger du dig till loppis o säljer prylarna. Skapa pyramidspel med vännerna där 100:- är startbeloppet. köp tv-spel på ica o matäffärer sen byter du spel och reklamerar ett gammalt spel .. så vips har du en ny och fin julklapp :) | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-12-05 13:53 | |
![]() | Många användbara tips där, tackar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-12-05 14:29 | |
![]() | kyrkornas diakoner lämnar ut lite pengar inför jul | |
| ojsan | 2010-12-05 14:39 | |
![]() | När min pappa gick bort försökte vi skänka bort hans kläder till diverse olika hjälporganisationen. INGEN var intresserad av herrkläder. Finns hur många som helst som behöver hjälp. Uteliggare och folk utan pengar. Restauranger försöker skänka bort överbliven julmat till härbärgen men de tar inte emot för det är för mycket??????? | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-12-08 18:50 | |
![]() | Jag håller mig borta från alla diskussioner om uteliggare etc för det ligger lite mer bakom än vad folk tror! | |
| Cuppycake | 2010-12-08 19:42 | |
![]() | jag ger varje månad till amnesty och alla mina nära och kära får julklappar och födelsedagspresenenter från actionaid eller unicef. tycker man kan sprida ut godheten över hela året. | |