Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade14
Mobilspel
Pågående18 641

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ramsay - Ej medlem längre2010-12-10 19:18
Antal inlägg: 9204

ja, jag präntar i mina barn att barn aldrig ansvarar för deras föraldrars tillkortakommanden. att de har tur att jag kan ge vissa saker som andra inte kan. men oavsett, för att skapa ett liv själva så stolpar jag ut den nivå de behöver ligga på för att fortsätta det liv eller över de är vana vid (viktigast då den meningsfulla sysselsättningen som är följden av hårt jobb, studier, och vad de i sin tur kommer att kunna skapa).

men aldrig, aldrig döma, vara okänslig för vad andra barn inte kan råda över - sina föräldrar.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-10 19:26
Antal inlägg: 4050

Exakt, ramsay.

Minns att de som ägde privata hästar ofta såg ned på ridskoleungarna. Deras föräldrar försökte utnyttja oss ridskolebarn till diverse ärenden.
Minns en gång när en mamma till en tjej med egen häst ringde till ridskolan och bad mig springa med ett meddelande till hennes man, Lasse, att hon var försenad.
Jag kände inte ens Lasse till namnet och fick springa långt till ett fält där det tränades hoppning och hämta Lasse.

När jag fick egen häst kom jag ihåg hur det var på Andra Sidan.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-12-10 19:27
Antal inlägg: 4050

Hon var skitförbannad för att jag inte visste vem Lasse var. (Varför är jag så kass på anekdoter?).

ramsay - Ej medlem längre2010-12-10 19:38
Antal inlägg: 9204

oj vad jag missat inlägg i den här tråden

men

"Det har med självbild att göra om man vill vara bäst på allt eller ej.
Föräldrarna kan få en att tycka att man är så bra att man vill göra bra ifrån sig."

var väl det som summerade allt.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?