Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 367 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nunnan Toon | 2007-08-20 19:14 | |
![]() | Usch, vad djupa ni börjar bli. Träallan, hallå... han brukade vi ju suga musten ur på nunnemötena redan 1972,,, Eller var det 1975? | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-24 14:59 | |
![]() | idag kan jag varmt rekommendera John Updikes "Rabbit, Run" - första delen i en tetralogi utspridd över fyra decennier. berättelsen om Harry 'Rabbit' Angstroms flykt från sin alkoholiserade fru och sitt halvtaskiga köksmaskinsdemonstrerarej obb in i en tillvaro styrd av impulsivitet, behovstillfredställelse och låt-gå-mentalitet är skriven på en prosa som får det att vattnas i munnen på såväl stilistiker som beatnik. ------------------------- ---------- "It is sexy, in bad taste, violent and basically cynical. And good luck to it" - Angus Wilson, Observer ------------------------- ---------- "His car is waiting for him on Cherry Street in the cool spring noon mysteriously; it is as if a room of a house he owned had been detached and scuttled by this curb and now that the tide of night was out stood up glistening in the sand, slightly tilting but unharmed, ready to sail at the turn of a key. Under his rumpled dirty clothes his body feels clean, narrow, hollow. He has scored. The car smells of rubber and dust and painted metal hot in the sun: a sheath for the knife of himself. He cuts through the Sunday-stunned town, the soft rows of domestic brick, the banistered porches of wood. He drives around the southern flank of Mt. Judge; it's slope by the highway is dusted the yellow-green of new leaves; higher up, the evergreens make a black horizon with the sky. The view has changed since the last time he came this way. Yesterday morning the sky was ribbed with thin-stretched dawn clouds, and he was exhausted, heading into the center of the net, where alone there seemed a chance of rest. Now the noon of another day has burned away the clouds, and the sky in the windshield is blank and cold, and he feels nothing ahead of him, Ruth's blue-eyed nothing, the nothing she told him she did, the nothing she believes in. Your heart lifts forever through that blank sky." | |
| Dyslekso | 2007-08-24 17:10 | |
![]() | Oeronbarn: Jo, gubben Updike är en makalös stilist. Jag gissar att du också borde gilla Nabokov? Annars är en Nabokovälskare som jag kan rekommendera Nicholson Baker; speciellt hans bok Fermata är fin. Handlar om en man som har makten att stoppa tiden. Och det utnyttjar han till att skriva porrnoveller som han gömmer så att bara de kvinnor han är intresserad av kan läsa dem. För att sedan följa upp deras reaktion. | |
| EvilMal | 2007-08-24 17:17 | |
![]() | Idag rekommenderar jag preventivmedel!! Sitter just nu höggravid i 40 gradig värme och lider!!! | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-25 03:24 | |
![]() | jovisst. har bara läst Lolita än så länge, men fick helt klart mersmak. stundtals bländande vackert, om än krävande. mannen var ju ett levande synonymlexikon. tror jag lärde mig fler glosor på femti sidor än hela högstadiet. tycker nog dock att Updike rinner på lite bättre och inte tråcklar in sig i meningarna riktigt lika mycket. Baker låter spännande, lite som en bastard av Charlie Kaufman och Sture Dahlström. ska kollas upp. tack ska du ha. | |
| vulcan | 2007-08-25 11:25 | |
![]() | Jag vill rekommendera "Till världskapitalismens försvar" (Johan Norberg) till den lagom vänstervridne antiglobaliseraren, "Gustaf Vasa - Landsfader eller tyrann?" (Lars-Olof Larsson) till monarkisten, Luther Allison till den som vill ha blues, Black Crowes till den som vill ha rock, Tom Yam Goong-soppa till den som vill ha nåt starkt, alger till den som vill ha något äckligt nyttigt, Soltorkade tomater till den som vill ha något riktigt gott, färskpressad äppeljuice till den som vill släcka törsten, Jose Saramago till den som vill ha fler sånahärlångameningarsomal drigtarslut, Bajen till den som vill ha fotboll med känsla, oeronbarn till alla kvinnor som jag är för gammal och tråkig för, IRL-scrabble och - slutligen: Eternal sunshine of the spotless mind. | |
| grandmamoses | 2007-08-25 11:44 | |
![]() | Till alla med besvärande hosta vill jag rekomendera Oleum Baseleum. Man kan gnida in den på bröstet och ta nåt varmt på. Garanterat lösande :) | |