Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 671 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Majsed | 2011-01-02 20:48 | |
![]() | Bitte: Visst måste det väl bero på vad man stoppar i sig? Varför annars alla dessa mag operationer ( förminskningar)? Det är väl för man inte ska äta för mycket- och då oxå tänka på vad man fyller lilla magen med? Ett för övrigt dåligt förslag att beskatta övervitiga! Gillar Codex förslag- skatt på onyttig mat för att sänka den nyttiga- som ju faktisk är dyr:) | |
| Behringer | 2011-01-02 20:49 | |
![]() | Visst är det kvar stefanhanna.blogspot...ob lem.html | |
| Bitte - Administratör | 2011-01-02 20:49 | |
![]() | Men det kan ju beror på en massa olika sjukdomar med,, eller hur Bitte | |
| Pocaloca | 2011-01-02 20:53 | |
![]() | ...jaa...."storebror" bestämmer exakt hu vi ska se ut nu också minsann... | |
| Majsed | 2011-01-02 20:54 | |
![]() | Ja så kan det vara | |
| apbur | 2011-01-02 21:10 | |
![]() | Jag håller med den tidigare skribent som skrev att det är stor skillnad på att låta överviktiga individer få betala straffskatt och att lägga på skatt på onyttig mat. Problemet är ju bara att man inte är överens om vad som är onyttigt och inte. Enligt Annika Dahlqvist är ju fettbomber nyttigt medan ovanjordgrönsaker är onyttigt. Det kanske slutar med att man måste betala straffskatt för all mat och därför måste äta mindre för att slippa kostnaderna. Nu när jag tänker efter är ju det en skitbra idé. Största problemet är ju ändå att folk äter för mycket. | |
| Lollannnn | 2011-01-02 21:21 | |
![]() | Varför diskuteras bara skatteHÖJNINGAR. Sänk skatten på nyttiga saker. Gör all form av motion avdragsgill (gymkort, avgifter till idrottsföreningar, etc) Alla problem löses inte via högre skatt. | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2011-01-02 21:23 | |
![]() | om man verkligen skulle kunna ha koll hur många procents övervikt en person hade vare given dag skulle det vara förträffligt. Beskatta snusare och öldrickare också. | |
| Lollannnn | 2011-01-02 21:26 | |
![]() | Hehe. Alla som är folkbokförda i Sverige måste vägas in på skattemyndigheten 2 ggr per år.... | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-01-02 21:27 | |
![]() | Behringer, tack. Jag sökte på hans blogg men den kom inte upp. :) | |
| flydet | 2011-01-02 21:31 | |
![]() | Jag tycker att vi borde införa straffskatt för korkade kommunalråd. | |
| Erik A | 2011-01-02 23:56 | |
![]() | Han som har skrivit det är bara en stor idiot Ska vi ha extra skatt på rökare,knarkare,anorektis ka,alkoholister mfl? Ännu bättre vore väl en skatt på Dumma vist ska man få betala för sin dumhet! och personen som skrev det här hade då sanerligen blivit en stor bidragsgivare till skattesystemet! Hans IQ kan inte vara mycket över 0! | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-01-03 03:04 | |
![]() | Hallå apbur: Du citerar Annika Dahlqvist fel:"Enligt Annika Dahlqvist är ju fettbomber nyttigt medan ovanjordgrönsaker är onyttigt..." Det har hon nog aldrig sagt när det är rotsaker som har mest kolhydrater. Däremot har hon förkastat frukt eftersom fruktsocker ger insulinpåslag som alltså bromsar fettförbränningen. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-01-03 03:05 | |
![]() | F.ö. anser jag nog ändå att "Bättre överviktig än skitviktig!" | |
| Sote | 2011-01-03 07:48 | |
![]() | Men i mitt fall är det inte så mycket vikten som är problemet utan längden. Om jag hade haft 20cm till att fördela kilona på så hade det inte varit så farligt så i princip så är ju detta en diskriminering även mot oss korta människor (korta och tjocka dvs ) . | |
| Maja G | 2011-01-03 08:00 | |
![]() | "I varje kort människa finns det en lång människa som vill ut. Det är därför vi kan se lite tjocka ut ibland." | |
| jojo666 | 2011-01-03 08:23 | |
![]() | detta med tjockskatt är ju trams.. fast det borde göras något åt fetman som sprider sig som en löpeld! | |
| salmiakkatt | 2011-01-03 08:42 | |
![]() | Hans blogg innehåller väldigt mycket "godbitar". | |
| Savi | 2011-01-03 08:55 | |
![]() | Töntigt att uttala sig så... fetma beror inte alltid på ens eget fel utan kan bero på medecinering,sjukdom,arv mm.....ska alla med diabetes eller liknande också betala skatt då de också är kostsamma för samhället. Jävla trams och en sån människa som uttalar sig så ska ha ett skott i pannan. | |
| jojo666 | 2011-01-03 09:00 | |
![]() | oj vad arg! fast du kan väl hålla med om att det måste göras något åt fetman i landet? | |