Spelrum
Giraffen18
Krokodilen2
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade51
Mobilspel
Pågående18 798

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232011-01-28 19:21
Antal inlägg: 4086

Håller med Bizzy, får oxå rysningar :O

loppran2011-01-28 19:28
Antal inlägg: 213

Och det där med Gud.... Själv tror jag inte det finns någon hemlig, gudomlig mening med precis allt som händer, och framför allt inte att Gud skickar på oss sorg och olyckor. Däremot tror jag att en tro på Gud (eller kärleken eller vad man nu vill kalla honom/henne) kan hjälpa en att hantera sådant som är tungt.

Jorick2011-01-28 19:40
Antal inlägg: 372

Vi ska alla en gång dö...

slånbär2011-01-28 19:52
Antal inlägg: 5539

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom som 100% leder till döden.....

65days2011-01-28 20:09
Antal inlägg: 51

Döden innebär att livsuppehållande funktioner i vår organism upphör. Vår "person" sitter i hjärnan och när den slutar fungera finns inte någon person längre. En död person är en icke-person. Detta innebär t.ex. att ingen kan må dåligt av att vara död (men det kan naturligtvis vara smärtsamt att dö). Att döden är sorglig beror på den eventuella förlust av lycka som förorsakas oss efterlevande.

Minta2011-01-28 20:18
Antal inlägg: 20042

Man är nog rädd att lämna det man är van vid, människor man älskar, allt man vill göra och se. Att vara död kan knappast vara skrämmande, däremot att lämna livet och veta att man måste lämna det om man inte är gammal och sjuk och trött.

mrperfect2011-01-28 20:32
Antal inlägg: 11437

Man borde vara mentalt förberedd på at det skall hända. En gammaöl människa kan man acceptera at denne avlider men det är värre med yngre personer. Sjukdom eller olycka kan komma plötsöigt. jag är inte beredd på att någon sjukdom skall drabba mig men så mycket jag sitter i bilen är det nästan märkligt at tjag inte råkat ut för någon allvarlig olycka. Å andra sidan har man fått ner dödssiffrorna till strax under 300 per år i Sverige, samma siffra som för hundra år sedan, ytterst anmärkningsvärt!! fast man kan ju bli allvarligt skadad ändå. Jobbigt att tänka på.....

kläm - Ej medlem längre2011-01-29 03:13
Antal inlägg: 137

Ja, det naturliga är ju att man som gammal/äldre dör och får avsluta sitt liv och jag vet att många äldre längtar dit, ja de vill verkligen få avsluta sina liv. Gamla orkeslösa som vill få ro...

Men en ung människa ska/bör inte behöva avsluta sitt liv...det är då jag ifrågasätter om det finns något/någonting "däruppe" som har någon empati för en ung människas liv?.. Nä....det finns det inte...för då hade den/det aggerat...

Har gått ur kyrkan och står för det.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?