Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 732 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| taxam - Ej medlem längre | 2011-02-07 23:27 | |
![]() | Kontrollbehov...! Liiite sjukt! | |
| Eiralicious | 2011-02-08 01:05 | |
![]() | Word @ apbur! Hahaha ny kniv = möjligheten att bli knivmördad. | |
| Guldplate | 2011-02-08 09:45 | |
![]() | Fru_J: Du fråga om vi missade den biten när du skrev att han har använt appen när hon satt och surfade, och att hon upptäckte det? (2011-02-07 17:21) Som jag förstod det så gjorde han inte det förrän hon hade börjat tala om att hon ogillade att han kunde göra det och efter att han sagt att det bara är en fjärrkontroll till datorn. Något som gör att vi är tillbaka till tillitsfrågan och att den ska vara från båda hållen. Hon är den första som visar tecken på brister i tilliten när hon ifrågasätter anledningen till varför han laddar hem appen. Han fortsätter när han känner att allt kanske inte är som han trodde att det var. | |
| Guldplate | 2011-02-08 10:01 | |
![]() | Sen är jag lite nyfiken på hur länge detta "spioneri" pågick. Handlar det om en medveten bevakning när hon surfa eller att han testade den på avstånd och hon råkade sitta vid datorn just då. Mottot "En gång är ingen gång" har vissa poänger. Risken att begå misstag finns alltid och man bör inte alltid bli dömd för det. En annan sak är det om det upprepas kontinuerligt och blivit en medveten handling. Fast såna detaljer brukar man aldrig redovisa då poängen med argumentet riskerar att falla. Då menar jag inte att du inte talar om det utan att din kompis kanske inte ser helt objektivt på händelsen då detta är det "bevis" hon söker efter för att försvara sina argument. | |
| Tommy 1979 | 2011-02-08 10:11 | |
![]() | Naturligtvis är det helt oacceptabelt. Det faktum att han alls måste fråga varför, visar att hon förmodligen inte kan förklara det för honom. | |
| magnusito | 2011-02-08 10:12 | |
![]() | Han är illa ute. även om man kan kolla varandra om man har gemensam dator som Måns skriver så är lösningen den att man helt enkelt avstår. Man måste förstå vidden av vad man gör både mot sig själv och mot den andre om man faller för sådant. Man förstör för sig själv, relationen, ja allt. | |
| Fru_J | 2011-02-08 10:37 | |
![]() | Guldplate: Jag ska återge det hela kortfattat men från början till slut. Han skaffar en app som gör att datorn kan styras från hans telefon. Hon tycker det är häftigt. Han förklarar att han ska pilla lite till så att han även kan styra datorn från jobbet. Hon sneglar lite och säger att det nog skulle kännas olustigt om hennes surfande (dvs alla konversationer med vänner etc) reflekteras i en liten ruta på hans jobb. Nu kommer min personliga åsikt, detta anser jag är en fullständigt normal reaktion och det naturliga svaret på den tanken borde vara "Men givetvis kollar jag ju så att det är grönt innan jag startar den. Skulle aldrig använda denna tjänst emot dig, enbart för praktiska skäl". Men istället antar han direkt att där finns något att dölja. Redan samma dag kommer han in på datorn när hon sitter där och hon finner det mycket obehagligt. Än en gång är hans reaktion inte förstående utan åter misstänksam. Det är historien och frågan var egentligen huruvida folk är bekväma med att veta att det finns en person som kan se på en annan skärm vad de gör på deras. Förstår inte alls folk som säger, vill han snoka så låt honom snoka, vart är självrespekten? Kanske det handlar om en relation som saknar tillit, kanske kunde det lika gärna hänt i ett funktionellt förhållande. Men är vi bekväma med tanken? | |
| Socktrollet | 2011-02-08 11:02 | |
![]() | Jag tycker inte att jag har rätt att ta del av vad min sambos släkt och vänner delar med min sambo. Många av dem har jag aldrig träffat eftersom de bor långt bort, men att de skulle måsta dela sina samtal med en främling som mig är ju absurt och resultatet skulle bli att min sambos alla relationer (utom till mig) skulle bli färre och ytligare. Hur kan man tycka att det är okej? Att man har rätt att läsa alla brev till och från sin partner och lyssna på alla telefonsamtal hon heller han deltar i? För oss är datorn kommunikationsverktyget nr 1, att kontrollera den är att som att kontrollera all post och nästan all telefoni. I en sund relation kan man dela det mesta, men man ska ändå inte lämna ut förtroenden från vänner som inte har något förhållande till ens man. Om man tycker att en sån övervakning (ensidig dessutom) inom förhållandet är okej, vad är nästa steg och var går gränsen? När sätter man stopp om inte nu? | |
| Socktrollet | 2011-02-08 11:04 | |
![]() | Önskar att jag kunde redigera mitt inlägg ovan, inser att jag skiftade personlig vinkel i mitten - från att jag skulle övervaka honom till att han skulle övervaka mig. Båda exemplen lika illa givetvis, men det blev en förvirrande text. | |
| Fru_J | 2011-02-08 11:11 | |
![]() | Jag tycker det var mycket klokt och fint skrivet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 12:06 | |
![]() | jag anser att man måste vara en extremt ytlig och människa om man kan dela alla sina kontakter och samtal med sin partner. mitt ex som ville avlyssna min telefon (och lägenhet) använde som argument- har man inget att dölja så är det inga problem. mitt argument att jag hade djupa och meningsfulla relationer med min syster och mina barn tex som ingen förtjänade att ta del av möttes av- dem kommer jag inte att bry mig om, alltså skulle han snabbspola igenom dem och bara lyssna om något "av intresse". äckligt sätt att sätta sig och sin svartsjuka i centrum. usch! kräks när jag tänker på den lilla människan. | |
| Dyslekso | 2011-02-08 12:09 | |
![]() | Ja, sjukt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2011-02-08 12:16 | |
![]() | indeed. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-02-08 14:27 | |
![]() | fot arslet och ut | |
| Mimikryp | 2011-02-08 16:35 | |
![]() | Jag håller med Venatici; "Jag hade blivit vansinnig. Inte för att jag har något att dölja, utan för att det är en principsak att lita på varandra och det gör inte den andra parten i denna fråga. Svinigt." | |
| hussar | 2011-02-08 16:42 | |
![]() | Är det inte olagligt rentav? | |
| ArgsintEva | 2011-02-08 16:46 | |
![]() | Illa för alla med onaturligt kontrollbehov... Min sambo å jag har våra datorer i sovrummet inte fanken skulle jag få för mig att snoka även om vi kan varandras lösenord.... Kan man inte lita på den man lever med så kan dom dra.... | |
| numsan | 2011-02-08 16:48 | |
![]() | hussar - klart att det inte är olagligt att gå in och titta på sin egen dator!! Vad i hela friden fick du det ifrån? | |
| hussar | 2011-02-08 16:55 | |
![]() | Med övervakning alltså | |
| Eiralicious | 2011-02-09 01:03 | |
![]() | Vad människor är olika, tack o lov. Skulle inte ödsla många minuter på en kille som inte hade minsta svartsjuketendens. Det finns en hårfin gräns tills det blir sjukligt, jag ligger tveklöst över den gränsen med mitt tålamod för svartsjuka. Varför då? Jo, samtliga killar jag haft som varit fulla av integritet, inte visat nån svartsjuka alls o levt egna sunda liv vid sidan av som med träning o kompisar osv har oxå haft en jävla osund sida som de krossat mig om o om med. Det tog ett par år o ett par relationer innan jag såg att jag föll för helt fel typ. Att de som sitter o spelar viktiga med integritet o egna liv separerade helt ifrån relationen osv inte var nåt för mig, folk ÄR falska, folk ÄR ruttna, folk HAR hemligheter. Så är det bara. Min man o jag har lagt korten på bordet, vi är svartsjuka, vi har dåliga sidor, vi har saker att jobba med osv. Men vi gör det tillsammans, till skillnad från samtliga tidigare relationer så finns inga idiotiska gränsdragningar att vi inte skulle få titta i den andres mobil, dator, facebook whatever. För nej, det finns inget att dölja, behovet minskade mer o mer att kontrollera. Men det fanns hos oss båda ifrån början, o varför? Jo för SAMTLIGA TIDIGARE RELATIONER FÖR OSS BÅDA hade den andre partnern fuckat upp oss med lögner o otrohet o falskspel o annat junk. Ju mer vi öppnade oss o visade oss inifrån o ut, desto mer kunde vi bygga upp en betydligt sundare relation o börja lita på varandra. Så nej, allt är fan inte svart eller vitt. O så som denna tjej reagerade så har jag full förståelse för att killen reagerar med misstänksamhet. Det är ju löjligt att värna om ens surfande som inte ens går att ha så pass privat att det ens kan kallas privat. Att sedan ha nån sjuk person som spelar in allt o sedan viftar bort sånt som är viktigt för en själv, ser jag inte som det enda problemet i relationen, isf skiter han ju fullständigt i dig som person o vill bara kontrollera för kontrollerandes skull. För mig, stor skillnad. | |