Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade38
Mobilspel
Pågående18 642

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vindsus862011-02-11 15:45
Antal inlägg: 3785

Nog för att jag tycker det är skillnad mellan att inte veta att det heter caesarsallad när man jobbar med mat och att råka sätta in ett n extra i ett långt ord där "ng" ingår, men okej.

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-11 15:49
Antal inlägg: 3169

Det kan inte vara så att hon också råkade skriva fel? Oavsett så är väl huvudsaken att man kan laga en caesarsallad om man är kock istället för att stava till det..

numsan2011-02-11 15:50
Antal inlägg: 6327

Jag tänkte skriva exakt precis samma som bizzzy. Great minds think alike! ;)

bizzzy - Ej medlem längre2011-02-11 15:52
Antal inlägg: 3169

=)

Neaa22011-02-11 16:05
Antal inlägg: 162

Om man är så otrevlig så man anmärker på andras stavning så är det ju ganska komiskt om man stavar fel i nästa inlägg själv!! Hahaha...

Megaherz2011-02-11 16:07
Antal inlägg: 3304

Är man så otrevlig att man orka påpeka andras stavfel på internet är man bara jobbig.

vindsus862011-02-11 16:26
Antal inlägg: 3785

Jag tyckte inte att jag var otrevlig, jag var ganska neutral.

lycopersicon2011-02-11 20:43
Antal inlägg: 355

Hahaha, riktigt bra av ramsay :)

lina88_2011-02-12 02:04
Antal inlägg: 34

vindsus86... du kanske ska gå om svenska A!! det stavas ceasarsallad! orka kommentera... jä***a besserwisser!

lina88_2011-02-12 02:09

btw man kan faktiskt stava dem på båda sätten enligt wiki å google.....
sen står det ceasarsallad i min kokbok... so sry

lina88_2011-02-12 02:12

nää känner att jag får be om ursäkt till vindsus nu!! jag hade fel!!!!! kollade i vår kokbok och han/hon har helt rätt!! bara att det svenska samhället stavar ceacar... my bad!

helbe2672011-02-12 02:19
Antal inlägg: 570

Usch, blir ju nervös på riktigt nu när jag läser alla era felsägningar. Ska själv på en anställningsintervju på måndag. Kommer nog att gå åt skogen. Jobbar tre nätter nu i helgen, går av måndag morgon kl 07, sen intervju kl 14! Blir inte mycket sova av då. Som upplagt för felsägningar!!!! :(

Guldplate2011-02-12 03:47
Antal inlägg: 1212

Jag tycker vi går till botten med det här med stavningen på salladen!

Vid mina sökningar på Google så får Caesarsallad 32 400 träffar mot Ceasarsallad som får 24 300 träffar.

"Caesar sallad" får 74 600 träffar och "Ceasar sallad" får 85 600 träffar.

"Caesarsallad" får 240.000 träffar och "Ceasarsallad" får 24 300 träffar.

Ett visst övertag för Vindsus men inte tillräckligt för att verkligen fastställa stavningen. Så jag har fått gå in på djupet i det här och kollat in en säker källa!

Kissie stavar det i sin blogg.... Ceasarsallad!

Därmed bör väl debatten vara avgjord! ;-)

Guldplate2011-02-12 04:05
Antal inlägg: 1212

Annars kan jag inte komma på någon direkt felsägning jag gjort på en jobbintervju. Däremot så hade jag en lite jobbig stund första dagen på ett jobb där jag skulle tolka en hel utbildning åt en döv tjej.

Dagen före hade jag satt mig och käkat kebabtallrik på ett ställe i mittemot stationen i Kalmar. Dom hade den starkaste sås jag någonsin ätit till en kebabtallrik. Den tillhörde kategorin där man i princip måste dricka efter varje tugga. Hon som jobba sa att dom tävlar med ett annat ställe om vem som har den starkaste såsen, så den var medvetet extremt stark.

Jag härdade i alla fall ut och tänkte väl dagen efter inte så mycket mer på den utan fokuserade på att komma i god tid till skolan och den nya arbetsplatsen i tid. Där träffa jag klassföreståndaren och läraren för dagen och jag tänkte att det kunde vara en bra idé att gå på toa före lektionen började. Hon var generös och visade mig lärarnas privata toaletter och gav mig en nyckel så jag kunde använda dom.

Väl där inne blev jag påmind om den där såsen igen. Det sved något så fruktansvärt. Det var så om trycka ur sig ren chilli och låta den fick skinkorna att känna sig skinnflådda efteråt. Det enda jag kunde tänka på mellan plågorna var att jag satt på lärarnas privata toalett. Sen var det bara be en bön om att ingen lärare skulle in där direkt efter mig. Den stanken som måste ha blivit skulle ha presenterat mig för hela personalstaben på ett minst sagt jobbigt sätt!

RITAD2011-02-12 05:31
Antal inlägg: 94

Min värsta mungroda någonsin var när jag träffade på en bekant, vars dotter hade avlidit ett år innan i en överdos och säger till honom, Hej Pelle lever du... när jag upptäckte misstaget skämdes jag som en hund .Jag ville sjunka genom jorden till Kina ...

gnill2011-02-12 06:12
Antal inlägg: 1942

Inte jobb men:

Jag diskuterade med en synskadad (helt blind) tjej, och sade lite irriterat "Men det ser du väl själv!" varpå hon sade "nej, det gör jag faktiskt inte". Kände mig rätt dum, fast hon skrattade sen och sade att folk ofta säger sådär och att det inte gör henne nåt.

Rödetott2011-02-12 07:37
Antal inlägg: 447

Satt i ett personalmöte och skulle informera om en grej. Hade väl inte allt riktigt klart för mig, så när motfrågorna kommer kläcker jag ur mig "Jag får be att återkomma om det när jag fått lite mer kött mellan bena"

Fru_J2011-02-12 08:52
Antal inlägg: 136

Var på intervju för någon vecka sedan. Tycker det hela gick bra tills vi skulle skiljas åt. Mötet ägde rum på ett café och när vi stod i dörren frågade han mig en personlig trevlighetsfråga. Jag besvarade den samtidigt som jag började följa med honom, efter en bit säger han "Ska du ens hit?" varpå jag utbrister "Nej!", "Men vet du vad? Vi ses", säger jag och tar jag hans hand för att skaka den hej då. Då inser jag att jag precis betett mig som jag tror att jag ska få jobbet och får panik. Så jag försöker rädda mig och säger "HÖRS! HÖRS menar jag", jag har inte heller släppt hans hand utan även tagit tag i den med min andra, så jag står liksom och kramar hans händer och ser förmodligen alldeles förtvivlad ut.
Det är nästan så att han sliter sig loss, och jag minns en viss skepsis i hans ansikte.

rastapopolos2011-02-12 21:01
Antal inlägg: 10

att weed inte är en harmlös drog :)

apajävel2011-02-12 21:56
Antal inlägg: 572

Måste tipsa alla som inte är bekanta med sidan om; www.tjuvlyssnat.se

Bra tråd, men sluta vara så jävla petiga med ord. Det blir så drygt.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?