Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
9
Inloggade31
Mobilspel
Pågående18 554

Forumkategorier

Användare Inlägg  
socker_vadd - Ej medlem längre2011-03-03 10:09
Antal inlägg: 122

"Sylvia gå å häng dig". Den retoriken och stavningen hör sannerligen inte hemma på högskolan. Diskutera med dina tja-polers på flashback istället? Men t o m där är det ju förbjudet med såna sjuka uppmaningar kom jag ihåg nu, sen en känslig kille där råkade hänga sig inför webcam.
Om det till äventyrs skulle vara seriösa studier skulle jag verkligen uppmana till mera eget engagemang och en förbättrad attityd!

H a n n a2011-03-03 10:19
Antal inlägg: 2

som jag upplever det har "psykopaten" svårt med empati om det inte handlar om någon han/hon i hög grad kan identifiera sig med. däremot tror jag att "psykopaten" kan känna stark sympati, som de flesta andra, och de känslorna kan ju ligga väldigt nära varann. sedan ska man ju också komma ihåg att de flesta av oss har drag av psykopati, ingen av oss är alltigenom altruistisk!

morihei_792011-03-03 10:30
Antal inlägg: 134

det där med indrivare låterbra klurigt att alls kunna genomföra? Nu vet jag ju inte på vilken nivå det är, men i mina öron/ögon känns det som att man först lär veta ngt om indrivarens psykiska hälsa både innan och efter flera års arbete som just sådan. Det torde falla på det - sen kan man ju fråga sig vad för slags uppsats det ändå skulle bli av det - vad är värdet av en sådan uppsats.

Personligen är jag sådär nördigt intresserad av opinion och hur bildare av densamma (tidningar, radio och tv osv) framställer olika saker. Jag kan tänka mig att om man är lite insatt i ämnet så finns det säkert en del tidningsrubirker som klöser en i ögonen på samma sätt som jag irriterar mig som fan på alla "karate-sparkar" som utdelas enligt media (eftersom jag är en kamp nörd).
Så det är mitt förslag - försöka se och framställa något om hur psykisk ohälsa framställs i media.
För några månader sen var det ett jäkla hallojsan om en person med Asergerstörning tror jag det var och annan ohälsa som begick ett brott, då var de lite häxjakt på den typen av personer, kan man se samma sak inom andra delar? (klart medveten nu om att Autism och asperger inte är en psykisk störning -så låt de bero!!!!)

flams och trams ....

Bulimiker2011-03-03 12:46
Antal inlägg: 203

socker_vadd, varför bryr dig om att skriva här ? Vad tillför ditt inlägg den här tråden ? Hade jag brytt mig det minsta om vilken sorts retorik du tycker jag borde använda i detta förutom som en representant utav högre studier så hade jag frågat !

Engsvan2011-03-03 12:52
Antal inlägg: 35

"råkade hänga sig inför webcam"
det är väl knappasst något man bara råkar göra.

taxam - Ej medlem längre2011-03-03 13:07
Antal inlägg: 427

Många chefer har psykopatiska drag, varför?

taxam - Ej medlem längre2011-03-03 13:11
Antal inlägg: 427

www.psykopat.se/

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?