Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 803

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-03-27 12:48
Antal inlägg: 6334

Word micro.

Bitte - Administratör2011-03-27 13:05
Antal inlägg: 24200

precis Micro . Nog måste det var politiken som är avgörande och INTE utseendet. Att en kommentar det på en politiker är ett lågvattenmärke anser jag

Bitte

Hoodman - Ej medlem längre2011-03-27 13:09
Antal inlägg: 2826

Tyckte han verkade lite disträ i sitt tal. Men så såg jag bara de inledande fem minuterna.

Stenknäck2011-03-27 13:27
Antal inlägg: 430

Den mannen litar jag inte ett dyft på så som han drivit bort Mona Sahlin. Väldigt osympatiskt drag hos en partiledare att han t o m av valberedningen tagits fram som kandidat och trots han drivit på att få bort Mona till sin egen fördel. Nu är inte jag socialdemokrat men beteendet är svinaktigt och det tycker t o m jag som är en glad moderat.

Grobler2011-03-27 13:43
Antal inlägg: 17

Tycker att Håkan inledningsvis har gjort ett gott intryck. Lite mer lättsam och skojfrisk i jämförelse med den alltid stela och tråkiga Reinfeldt!

malgomaj2011-03-27 13:57
Antal inlägg: 118

Tänker på The Beatles:

Juholt: I am the walrush
Reinfeldt: I am the eggman.

taxam - Ej medlem längre2011-03-27 13:58
Antal inlägg: 427

Jurholt eller inte, vad sossarna behöver göra är att inte kasta sten i glashus och köra sin anklagelsetaktik, folk tröttnar. Kom med konkreta saker. Sen kan man ju undra varför det inte gått så bra för sossarna, dom som haft makten i så många år och haft möjlighet att genomföra sin politik som inga andra kan. Förlegat snack som funkade på 60-70 talet men vi lever i 2000-talet nu men sossarna kör samma gamla bla bla än...och allt är andras fel, naturligtvis....lite jävlar anama och ge andra partier någon gång lite kredit...socialdemokratin börjar mer likna en sekt.

micro1132011-03-27 14:18
Antal inlägg: 17540

taxam
Du kanske har missat det - men socialdemokratin har genomfört sin politik.

Det är den som borgerliga vänder sig emot och nu monterar ner i privatiseringens heliga namn.

taxam - Ej medlem längre2011-03-27 14:24

Har inte missat någonting, ser bara att sossarnas främsta uppgift är att kasta sten i glashus och skyller nuvarande regering för sånt som dom själva varit med om att skapa.

janne1212122011-03-27 14:29
Antal inlägg: 4722

Håller med dig micro sossarna har genomfört sin politik därav den höga arbetslösheten, de höga skatterna , människor i utanförskap pga bidragsberoende. Jag tror att det var detta som svenskarna tröttnade på.

micro1132011-03-27 14:32

janne121212
Oja - för vi ser ju alla hur effektivt borgerligheten förbättrat på alla dessa fronter - eller hur.

Nu kan får ju folk förmånen att vara arbetslösa och i utanförskap helt utan bidrag. En avsevärd förbättring - not.

SpelarRoll - Ej medlem längre2011-03-27 15:04
Antal inlägg: 316

Juholt är perfekt. Med honom vid rodret kommer sossarna att förbli där de ska vara - opposition.

taxam - Ej medlem längre2011-03-27 16:45

Synd man inte kan trycka på någon *gilla* knapp här =)

felix-w - Ej medlem längre2011-03-27 17:21
Antal inlägg: 348

Borgerligt styre: Ner med skatterna.
-Gör att vi medborgare får skaffa oss fler privata försäkringar. Bidra ur egen plånbok till våra barn som går i skolan. Detta innebär ju att det blir dyrare nu än innan när vi alla bidrog.
Montera ned välfärden. Ja va bra. folk som köar till kyrkan får att få mat, kunna betala sina räkningar. Undra om detta gör att brottsligheten ökar?

Watchman2011-03-27 18:01
Antal inlägg: 169

Stenknäck, nu är det ju knappast så att Juholt "drivit bort" Sahlin. Det var ganska allmänt diskuterat i partileden. Efter det katastrofvalet som den tidigare ledningen gjort ska de inte ha något förnyat förtroende. Skillnaden var att Håkan Juholt var den första som stod upp för sin åsikt utåt, med undantag för Jytte Guteland som var en aning tidigare. Håkan är genomsymtatisk och inte alls så slätstruken som många andra partiordföranden. Det kommer att bli bra med Håkan. Nu kör vi!

ttiittii - Ej medlem längre2011-03-27 18:33
Antal inlägg: 37631

ja,det borde vara politiken som är avgörande,men ack tyvärr så betyder utsende lite för mycket,det måste finnas en yngre förmåga,bra att Sahlin inte blir kvar, få har förtroende för henne,Felix du har helt rätt folk köar till kyrkan som får ta ett stort socialt ansvar,kyrkorna är fattiga och det går knappt runt,men snälla människor skänker mat och pengar så att vi kan dela ut till behövande,tidigt i vintras gjorde jag en insamling av underkläder vantar och mössor,och fick in mycket, jag nästan tvingade folk att gå hem´ och städa ur sina garderober,och många kom och hämtade några par kallingar,det är inte ett sådant Sverige jag tänkt mig,hade någon sagt detta till mig för 15 år sedan hade jag aldrig trott det,summan av kardemumman är,att det går utför med Sverige

Chewbacca2 - Ej medlem längre2011-03-27 18:39
Antal inlägg: 2790

vem är han håklan

taxam - Ej medlem längre2011-03-27 19:59

Sossarna avreglerade hela elmarknaden på sin tid, kanske därför folk får "köa" till kyrkan. Det tar tid för människor som är vana vid att det bara är att lyfta handen så kommer bidragen intrillande att det inte är så längre och inse att man omöjligtvis kan ha samma standard som den som jobbar om man själv inget jobb har. Det är tuffa tider för alla. Sossarna var väl dom som började med att får du inget jobb hemma får du flytta dit det finns jobb. Ganska självklart tyckte tydligen även en vänsterregering. Vår regering har tagit över och fortsatt mycket av det den förra regeringen påbörjade. Blir så trött på alla snyfttyckare som glömt bort hur det var innan. Det är skönt att folk slutat rösta utefter om barnbidragen ska höjas en hundralapp eller inte...det finns ett land i sin helhet också!

le-lou2011-03-27 20:27
Antal inlägg: 17500

varför väljer sossarna alltid en outbildad människa som partiledare undrar jag.. det borde vara ett krav på att ha någon form av akademisk examen i ekonomi iaf om man nu ska bli partiledare... den här mannen har gymnasieutbildning och i princip enbart jobbat med försvarsfrågor. aja.

micro1132011-03-27 20:30

taxam
Sossarna slutförde många beslut som fattats under en borgerlig regering.
Man kan nämligen inte helt enkelt bara strunta i beslut som fattats av en sittande riksdag.
Du blundar gärna för det.

Och ja, sossarna ställde också krav på människor - så varför gnäller du då på sossarna så mycket.
Bidragen var alltså inte villkorslösa såsom du försökte göra gällande.

Vad sossarna INTE gjorde var att ta ifrån människor all grundtrygghet och värdighet -- det är borgarnas egen lilla väg saligheten.
Och det är väl så att man kan känna sig extra salig när man kliver i nya utrikestillverkade volvon med cigarren i käften och får ser ner på skiten i rännstenen. Det ger väl en extra puff av lycka -- eller nåt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?