Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående18 563

Forumkategorier

Användare Inlägg  
crooked rain - Ej medlem längre2011-03-14 23:05
Antal inlägg: 6334

*Så om folk ligger runt...

ska det ju stå, heh :P

malman2011-03-14 23:11
Antal inlägg: 1457

min åsikt är att man inte bör ligga med allt som rör sig
jag omyndig förklarar ingen men jag tycker det var bättre förr man hade sex med ett få tal och man tävlade inte i hur många man haft sex med. man behövde inte vara speciellt orolig för otrohet.

jag är ingen gammal kärring som säger att man inte ska ha sex före äktenskapet eller så.
men jag tycker att man kan försöka hålla lite på sig, men det är en personlig åsikt som jag antagligen kommer få mycket skit för

-Passiflora- - Ej medlem längre2011-03-14 23:12
Antal inlägg: 94

Väl talat malman!

-Passiflora- - Ej medlem längre2011-03-14 23:14

Vad hände på 90-talet egentligen? Tycker de flesta 90-talister tar alldeles för lättvinligt på det mesta.

malman2011-03-14 23:16

Passiflora- tack kul att någon är på min sida. för vad jag tolkar det som så som att du inte var i sarkastisk

Måns_E2011-03-14 23:19
Antal inlägg: 12028

Äsch folk får väl göra som de vill.

Jag har också svårt att förstå att allt skall ta slut för ett litet snedsteg, om den bedragande parten verkligen är ångerfull. Alla kan väl göra något dumt nån gång? Likaså har jag inga problem med de som har valt att leva i öppna förhållanden, vad vinner jag på att moralisera om det?

-Passiflora- - Ej medlem längre2011-03-14 23:23

Nej malman, jag var inte sarkastisk. Håller helt med dig!

numsan2011-03-14 23:24
Antal inlägg: 6327

Men Jebus!
Är det ni som bestämmer vad som är "fint" och inte? Är det en dålig grej att vi lever i ett samhälle där sex börjar bli avdramatiserat för även kvinnor (för för män har det inte varit en grej att "hålla på sig" tidigare heller)? Är det något negativt att vi lever i ett upplyst samhälle där man själv väljer sin livsstil?
Det är många som lever i relationer där sex inte är "fint". Tur att de höll på sig dock. Annars hade de varit slampiga människor som tar alldeles för lättvindigt på saker.

strom90302011-03-14 23:27
Antal inlägg: 120

Var fanns alla fina föresatser om barnens väl och ve i den stund man bara tog ett litet "snedsteg"? Om konsekvensen av ett felsteg blir en separation så kan det väl inte vara någon större överraskning? Någon av parterna var uppenbarligen inte införstådd med att man behövde dela med sig för att bevisa sin kärlek, eller?

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-14 23:28

Tycker inte att du ska få skit för dina åsikter malman, däremot kan man ju diskutera dem precis som alla andras.

Jag tror inte det är så många som tävlar i antal sexpartners, däremot finns det folk som vill ha sex med många olika människor, och då kanske man kan fråga sig vad det beror på. Kanske tycker de helt enkelt att sex är väldigt trevligt? Både den sortens "kärleksfulla sex" man har med en partner och den sortens sex man har med andra. Typ som mat. Ibland äter man på donken, ibland äter man på lyxrestaurang. Det är ju gott i vilket fall.

Och dessutom, otrohet har ju funnits precis hela tiden. Förr var det dock främst männen som var otrogna och eftersom det var de som hade mest att säga till om blev det ingen stor grej. Det var ju snarare på senare (viktoriansk) tid som man började se sexuell äganderätt som en del av kärleken, och även då var män otrogna. Ofta.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-14 23:30

"Vad hände på 90-talet egentligen? Tycker de flesta 90-talister tar alldeles för lättvinligt på det mesta."

Hahahaha. Det var väl då strålningen från Tjernobyl började kicka in.

strom90302011-03-14 23:35
Antal inlägg: 120

Om folk vill ha sex med olika partners så kanske de i så fall först bör överväga om de verkligen är redo för ett seriöst förhållande? Jag tror inte det handlar om sexet i sig, det handlar mer om att varje förhållande måste ha ett fundament baserat på total tillit och när det krackelerar så rasar själva fundamentet och där försvinner tilliten också. Kan man leva tryggt med någon man inte kan lita på?

malman2011-03-14 23:39

jag tycker inte sex är någe man har bara för att man känner för det jag själv hatar att gå på krogen få man kan inte gå ut bara för att ha kul, det är ett ständigt raggande och det värkar som om man går på krogen bara för att ha sex inte för att umgås med kompisar eller ha kul utan bara för att ha sex.
kompisarna trycker på för att det är klart du ska ta h*n.. h*n är ju så snygg och vi lovar att inte säga någe. och gör man det inte så är man en mes.
Det är tydligen coolt att ha sex med folk på krogen. jag tycker inte ens det är ok om man är singel.

klart man ska ha en fri sexualitet kvinna som man, det handlar inte om det utan att vi i dagens samhälle tillåter otrohet någe som vissa länder delar ut dödsstraff för.
någe som NATURLIGTVIS inte är okej. men sex är inget man ska ta för lätt på. om man inte kan lite på att ens partner är trogen. hur ska man då kunna lita på någe när det gäller din partner

Måns_E2011-03-14 23:44
Antal inlägg: 12028

Äsch även kvinnor var lika otrogna förr, även om det då doldes ännu mer. Det skulle inte förvåna mig om otrohet rent av var vanligare förr då skillsmässor var betydligtmer stigmatisetade.

LadySol - Ej medlem längre2011-03-14 23:45
Antal inlägg: 33199

Handlar det inte om två personer och vad de kommer överens om? Om de bestämmer sig för monogami är det självklart det som gäller och då finns det ingen ursäkt för det där snedsteget. Detta gäller även när den ena utgår ifrån att det är monogamt och den andre vet om det, något ingen kan svära sig fri från. Ingen utgår ännu från att man automatiskt väljer det andra alternativet, vilket är ett mer öppet förhållande till sex då det istället inte finns något snedsteg att prata om.

numsan2011-03-14 23:50
Antal inlägg: 6327

"Om folk vill ha sex med olika partners så kanske de i så fall först bör överväga om de verkligen är redo för ett seriöst förhållande?"

Om folk tror att de vet "rätt och fel" i förhållanden kanske de först borde överväga om de verkligen är redo att uttala sig offentligt i ämnet. Alla vill inte ha samma jobb, alla vill inte lägga sina pengar på samma saker, alla vill inte spendera sin fritid på samma sätt, alla tycker inte om samma i sängen och alla vill inte leva i samma typ av relationer. Trångsynthet är värre för mig än otrohet.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-14 23:53
Antal inlägg: 1188

Är man född/uppvuxen i någon annan del av världen så kan det många gånger vara stört omöjligt att dela den svenska synen på det fria sexet.

Jag är i allafall uppvuxen i en kultur där oskyldig flirt anses roligt och helt ok, men det stannar också där. I Sverige tycks det nästan vara tvärtom, här flirtas det inte, utan här ska det vara "pang på", och _det_ är helt obegripligt för mig - iaf.

pichipichi - Ej medlem längre2011-03-14 23:54
Antal inlägg: 1188

2011-03-14 23:50
Det var värst vilka stora ord du kör med. Vad är det som säger att just din syn på saken är den rätta?

Larvbrud - Ej medlem längre2011-03-14 23:55
Antal inlägg: 4050

"Typ som mat. Ibland äter man på donken, ibland äter man på lyxrestaurang. Det är ju gott i vilket fall."

Fast det borde vara dödsstraff att säga "mums" om sina partners.

crooked rain - Ej medlem längre2011-03-14 23:55

Men hoppsan hejsan. Att försöka tjata någon till att vara ha eller att påstå att den som vägrar är en mes är ju groteskt. Såna människor räknar man väl inte som sina vänner, malman?

Och dagens samhälle tillåter väl inte alls otrohet? Det är ju allmänt uppfattat som bland det värsta som kan hända inom ett förhållande. Dessutom har det inget med "samhället" att göra. Varje förhållande har sina egna premisser, så om du och din partner tycker att sex utanför förhållandet är fel gäller det oavsett vad samhället tycker. Och om ett annat par tycker att sex utanför förhållandet är kalas, då måste ju det vara lika gällande, eller hur? Precis som LadySol så fint uttryckte det :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?