Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 13 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 181 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2011-03-28 09:45 | |
![]() | Guldheden förresten är bra också. Bodde där i 3 år, kanonbra. | |
Guldplate | 2011-03-28 10:49 | |
![]() | Jag bor på Hisingen och trivs bra här. Ryktet som jag hör ibland är överdrivet. Som någon sa så är det Sveriges fjärde största ö så det finns plats för både dåliga och bra områden. Från mig tar det tex bara 12 min till Nordstan med bussen, 10 min att gå till Wisselgrensplatsen och deras affärer och jag har en del grönområden och "berg" med bra utsikter väldigt nära mig. Skulle jag däremot flytta så skulle jag sikta mig mot Majorna alternativt Haga. Majorna för att det är känns som jag passar in bättre där. Det är nämligen som med de flesta städerna. Göteborg har "snobb"-områden, "Getton", "Estet"-områden och ställen som anses som "bonniga". Inget område behöver vara fel men man passar olika bra in i deras kulturer. (Haga tar jag som alternativt då det ligger åt samma håll, närheten till en kompis och för att det är skapligt centralt) Så vilken typ av person är? Estet, snobb, bonnig, m.m? Gillar du finare kaféer där latte serveras av välklädda servitörer eller fik där de kan ha poesitävlingar och du hämtar kaffet själv i pausarna? Föredrar du att handla i en välsorterad matbutik efter du kollat in moderiktiga kläder eller lockar matbutiker med en uppsjö av nyare och för svensken exotiska produkter? | |
le-lou | 2011-03-28 10:54 | |
![]() | Haga pratar alla om men sanningen är att chansen att hitta en lägenhet där är som att lokalisera en nål i en höstack. Jag skulle själv inte vilja bo där ens - det är supercharmigt men husen är gamla och lyhörda som jag vet inte vad. | |
apajävel | 2011-03-29 01:03 | |
![]() | Pass på om du är sugen på Krokslätt, hamnar du i Mölndals kommun blir bussresorna mycket dyrare. Annars skulle jag rekommendera min egen stadsdel Kallebäck. Även Johanneberg, Majorna (men där vill alla bo, kan bli svårt att få lägenhet. Jag lyckades inte få någon på ett och ett halvt år...), Guldheden, Änggården och de mer centrala delarna är fina de med. | |
slånbär | 2011-03-29 07:54 | |
![]() | Göteborg som stad är kanon oavsett var man bor. Bor hellre på ett skumt ställe i Götet än likvärdigt nån annan stans. Fast nu är jag och familjen rotad i Stockholm men om jag vore ensam skulle jag absolut flytta tillbaka direkt. Längtar alltid tillbaks......Åker övh inte in till Stockholms city om jag ska tex handla. GBG är dessutom Metalstaden nr 1 med årets bästa metalfestival varje sommar. Som tur är har jag folk kvar som jag kan våldgästa när jag åker ner med ungarna för att rocka loss-till sommaren blir det både metaltown och The Big Four med bla Metallica. Mycket mer avslappnad stämning bland folk i GBG. Oavsett var i stan man bor. | |
firedancer | 2011-03-29 14:54 | |
![]() | det är bättre på landet ;) | |
dannedc | 2011-03-29 15:18 | |
![]() | Gårda | |
Mimikryp | 2011-03-29 17:05 | |
![]() | Vilken trevlig tråd att läsa! Inte för att jag är ett dugg intresserad av att flytta till Göteborg, men ändå! :-) | |
apajävel | 2011-03-29 19:26 | |
![]() | dannedc - inte om den där clownen bor där ^^ fy fan vad läskig >< | |
Optimisten | 2011-03-29 19:38 | |
![]() | Du Måns E. har du möjligen hört talas om Eriksberg, Sannegården eller Torslanda? Tips, de ligger på Hisingen och de får nog definitivt räknas som statusområden, du får ha stora plånboken för att bo där.......... | |
Måns_E | 2011-03-29 19:43 | |
![]() | Ja visst har jag hört talas om de områdena, jag har ju trots allt bott i Göteborg i mer än 30 år. Men nja, skulle nog ändå inte hålla med om att det är statusområden, bortsett från Eriksberg som ju blivit rätt flådit och är det närmaste Hammarby Sjöstad man kan komma i Gbg. | |
Lill-IT | 2011-03-29 20:11 | |
![]() | Man ska bo där jag bor:) | |
apbur | 2011-03-29 20:33 | |
![]() | Kan man verkligen få ett förstahandskontrakt mer centralt i Göteborg genom Boplats? Vad går de på egentligen? Är det ren lottdragning? | |
Systersol - Ej medlem längre | 2011-03-29 20:45 | |
![]() | Väster verkar vara ett trevligt område, ungefär där pepparkaksfabriken ligger. Vet inte om det heter väster förresten. | |
Systersol - Ej medlem längre | 2011-03-29 20:47 | |
![]() | Örgryte? | |
Minta | 2011-03-29 21:24 | |
![]() | Hur är Kålltorp nuförtiden? | |