Spelrum
Giraffen42
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
37
Inloggade80
Mobilspel
Pågående19 143

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-02-07 17:42
Antal inlägg: 37631

Det är fler vattenavgångar vid fullmåne och det föds fler barn då,när jag väntade min lilltjej så ville jag att hon skulle bli fisk,gränsen går mellan den 18 och 19 februari,hon skulle födas 15 Mars den natten mellan den 17 och 18 februari var det fullmåne,mycket riktigt gick vattnet då och jag missade med 4 timmar,och hon blev vattenman :)

email2012-02-07 18:09
Antal inlägg: 118

Älskarsiri skrev

"email
Då ska jag berätta något så förskräckligt hemskt för dig så tårna dina kommer att korva sig av ren och skär rädsla. ;)
Man kan nämligen vässa knivarna enbart med hjälp av månsken.
Du samlar ihop dina knivar och ställer dom utomhus på någon lämplig, öppen plats så att månskenet kommer åt att lysa på dom, och voilà! nästa morgon är dina knivar sylvassa.
Törs du testa? ;D"

Nej. Jag är lykantropofob. XP

Ttiittii: "Det är fler vattenavgångar vid fullmåne och det föds fler barn då,"

- Källa på det?

VonSchnygg: "Att vi på något sätt blir påverkade av månen är ju helt uppenbart, i alla fall för oss kvinnor. Då vår mensperiod följer månens cykler"

Mystik är sexigare än logik (och psykosomatik...) - därför sover folk dåligt vid fullmåne [eller tror sig sova dåligt, förf anm.].

- Mja... menustrationscykeln är väl på 28 dagar medans måncykeln ligger på 29,53059 dagar.

email2012-02-07 18:10

Äh! Nu hamnade de två sista styckene på fel plats. Läs det sista innan det näst sista :p

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-07 18:20
Antal inlägg: 37631

åk till förlossningen på Gävle sjukhus där finns en tavla på väggen därra alla sätter en röd eller blå nål på väggen ,där kan man se när det varit fullmåne,email gogla lite själv så hittar du källor,jag skulle lätt kunna vara med i en studie och tala om när det är fullmåne,den almanackan jag hade förra året är feltryckt,dom har satt ut fullmånen en dag för tidigt,kollade upp det med en annan kalender,jo då mycket riktigt fullmånen var utsatt fel,alla vi som sover dåligt när det är fullmåne har inte fel,och alla ni som tycker annorlunda tyck så,vi vet precis hur det är

salsera2012-02-07 18:27
Antal inlägg: 2737

Jag sover dåligt ibland, och när jag har varit klarvaken ett par nätter brukar jag titta i almanackan - eller ut genom fönstret. Alltså att det är fullmåne har jag oftast inte tänkt på utan det är den dåliga sömnen som uppmärksammar mig på detta. Konstigt sätt att inbilla sig...

email2012-02-07 19:00

@ ttiittii

Jag har inte tid och råd att åka till Gävle.
Men googla kan jag göra.
...
Det var litet svårt att hitta något _seriöst_ om ämnet i fråga. Hittar mycket på ''häxor iFokus'', astrologibloggar mm men här har vi något.

Gudrun Abascal, chefsbarnmorska på BB Stockholm
"Barnmorskorna pratar väldigt mycket om det. De upplever att det blir extra mycket jobb när det är fullmåne och patienterna frågar mycket om det.

Det sägs att både vattenavgångar och förlossningar ökar vid fullmåne, men det finns statistik som visar på motsatsen.

- För några år sedan var det ett par sjuksköterskeelever som gjorde ett specialarbete och tittade på statistiken. Då visade det sig att inte var fler förlossningar vid fullmåne. Jag tycker själv att det är jättespännande med fullmånen och blev lite besviken, men så var det."

Eller Barnmorskan Helena Ljung, Kalmars förlossning
"Hon tittar igenom statistiken men den ger inget stöd åt månteorin. Under flera fullmånar föds det förvisso fler barn än genomsnittligt. Men ingen av fullmånarna i år har prickat in någon all time high.

– Rekordet hade vi den 3 april. Då föddes det tio barn i Kalmar.

En snabb titt i kalendern visar att det förvisso är dagen innan en fullmåne. Men nära skjuter ingen hare som det heter. "

Man skulle ju iofs kunna äta sig igenom den årliga rapporten ''Graviditeter, förlossningar och nyfödda barn'' från socialstyrelsen. Men så intresserad är jag inte.

En annan som pratar om månmyter är forskaren Sverker Fredriksson vid LTU
Kortfattat kan man säga att han avfärdar alla sådana.

Vad säger du?

älskarSiri2012-02-07 19:20
Antal inlägg: 98

2012-02-07 18:09
Oki, om du säger det så...
Fast jag tycker att du liknar ganska mycket en biyomutist (i dina åsikter), men jag kan ha fel förstås.

email2012-02-07 19:23

En biyomutist innebär?

älskarSiri2012-02-07 19:28

Åh, lite av varje. Hur uttömmande svar vill du ha?

email2012-02-07 19:56

@ älskarsiri

Så uttömmande du förmår.

Klungan2012-02-07 20:57
Antal inlägg: 394

Jag ÄLSKAR månsken så jag påverkas på det sättet att jag inte vill sova utan sitta uppe och stirra ut på det vackra ljuset. Särskilt nu när snön gnistrar..

marmeladov222012-02-07 20:59
Antal inlägg: 4211

när månen är i tilltagande fungerar tillväxt-magi väldigt bra

email2012-02-07 21:05

Men å andra sidan så flyger kvastarna lite krokigt :s

Delicious - Ej medlem längre2012-02-07 21:09
Antal inlägg: 11661

"ttiittii 2012-02-07 17:42
Antal inlägg: 11217

Det är fler vattenavgångar vid fullmåne och det föds fler barn då,när jag väntade min lilltjej så ville jag att hon skulle bli fisk,gränsen går mellan den 18 och 19 februari,hon skulle födas 15 Mars den natten mellan den 17 och 18 februari var det fullmåne,mycket riktigt gick vattnet då och jag missade med 4 timmar,och hon blev vattenman :)"

Jag är född 19e feb men skulle varit född 12e mars ^^ Är alltså både fisk och vattuman (beroende på vilken tidning eller så man kollar i)
Jag får välja det som känns bäst ;) Kuriosa: Globen invigdes samma dag som jag föddes.
Fullmånen kom, enligt denna kalender-365.de/mank...p? yy=1989, den 20e feb så det kanske inte hade så mkt med saken att göra.
Nu var det slut på egotrippen :)

Delicious - Ej medlem längre2012-02-07 21:10

kalender-365.de/mank...hp ?yy=1989 bättre så

älskarSiri2012-02-07 21:22

Oki email, nu tar vi det på allvar.
Biyomutister är såna där som stoppar spöken i tvättmaskinen på 90 grader så det blir bara våta lakan kvar av dem. Och sen sover de i dom också. :(
Och de TRAMPAR på maskrosorna istället för att lägga dem i salladen. De lipar åt änglarna, och de fattar inte heller att när det är fullmåne på sommarn så ska man unna sig härliga kvällsdopp i havet och efteråt sitta på stranden och mysa, jättelänge.
Och sen har de också jätteslöa knivar.
Inte såå bra, va?

annola - Ej medlem längre2012-02-07 21:52
Antal inlägg: 64

äh, rent "crap". det finns en anledning till att vi har åldersgränser på skräckfilmer. en anledning är att man slipper sådana här sömntrauman i vuxen ålder. har ni tänkt på att ni kanske sover över currylinjer :D.

älskarSiri2012-02-07 21:58

Sova på currylinjer? Vad händer då? Krackelerar man? Eller får man fyrkantiga öron? Eller vaaad? Säg, säg!

Delicious - Ej medlem längre2012-02-07 22:00

Det finns nog en del män som sover över currylinjer varje natt. Fråga mig inte varför men det ryktas att dom inte har tid att torka sig i röven ordentligt. Vad dom har bråttom till vet jag inte heller, det finns ju play-tjänster.

älskarSiri2012-02-07 22:04

Huh då.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?