Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 18 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| numsan | 2011-04-26 22:37 | |
![]() | Det där var det dummaste jag hört. Varför skulle alla vilja leva i en tvåsamhet bara för att de fyllt trettio? Ojojoj vilken trångsynthet. | |
| Bulimiker | 2011-04-26 22:40 | |
![]() | Kvinnors fruktbarhet blir ju inte bättre med tiden.. För att dra ett exempel | |
| Bulimiker | 2011-04-26 22:41 | |
![]() | sen så.. Ingen regel utan undantag ! | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-26 22:42 | |
![]() | Bulimiker - alla kvinnor vill inte ha barn. Eller så har de redan ett koppel av dem sedan innan de fyllde trettio. Att skaffa barn är inte givet bara för att man fyllt trettio. | |
| numsan | 2011-04-26 22:42 | |
![]() | Ehm.. Och alla kvinnor vill ha barn eller? Alternativt, du förutsätter att man behöver leva i en tvåsamhet för att skaffa barn? | |
| nygiants | 2011-04-26 22:50 | |
![]() | haha vilken underhållning | |
| Bulimiker | 2011-04-26 22:57 | |
![]() | Sa jag inte precis "Ingen regel utan undantag" ? Du måste väl också hålla med om att dom allra flesta kvinnor skaffar barn men en man ? Eller ? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-26 23:00 | |
![]() | Bulimiker, visst skrev du så, men att utgå från att det är gängse norm att vilja skaffa barn är rätt trångsynt. Och numsan menade inte att de vill skaffa barn med kvinnor utan att de inte behöver bo tillsammans för att skaffa barn ihop. | |
| numsan | 2011-04-26 23:00 | |
![]() | Absolut. Och framförallt så är man ju definitivt ingen vettig människa om man väljer bort det. | |
| numsan | 2011-04-26 23:02 | |
![]() | Det senaste var till bulimiker då. I övrigt så verkar ju i alla fall LadySol förstå vad jag menar. Började fundera på om vi pratade olika språk här en stund. Men nej, det var tydligen fortfarande svenska.. | |
| Bulimiker | 2011-04-26 23:07 | |
![]() | Haha hur kan det vara trångsynt att utgå ifrån att folk vill skaffa barn ? Neh nu pallar jag inte mer. Gonatt på er :) | |
| nygiants | 2011-04-26 23:10 | |
![]() | Dock tror jag alla män vill ha varsin son så de kan få sina egon tillfredställda när man försöker få individen ifråga att förverkliga ens egna pojkdrömmar sså som att bli hockeyproffs och annat. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2011-04-26 23:15 | |
![]() | Det är fler och fler som numera väljer bort barn i sina liv än tidigare. Det finns ingen grund i att utgå från att folk vill skaffa barn längre, inte nu när det är ok i samhället att man som kvinna inte nödvändigtvis vill ha barn. Visst är det eviga jagandet av den biologiska klockan fortfarande vanligare, men det är inte en självklarhet och därför är det trångsynt att tro att alla vill skaffa barn. | |
| nygiants | 2011-04-26 23:22 | |
![]() | Jag tycker det är svårt att hitta någon singel över 30 som är barnfri dock... Kanske letar på fel ställen men men... | |
| lewarcher | 2011-04-26 23:22 | |
![]() | Verkar som om någon gick till sängs med svansen mellan benen. :=) | |
| Lyckobaronen | 2011-04-26 23:34 | |
![]() | Han skriver väl iofs att han tror att dom flesta vill ha det så vilket det väl inte på nåt sätt är trångsynt att tro? Det är klart det finns undantag men jag skulle bli väldigt förvånad om majoriteten av alla 30+ föredrar att vara singel. Jag är med på B:s linje. Det säger ju nästan sig självt.. Om vi ska tolka vettig som attraktiv så borde ju dessa människor ha större urval och därmed större möjlighet att, om dom vill, hitta en partner. Vilket jag tror att de flesta trots allt vill. Sen betyder ju inte det att dom är upptagna resten av livet för den skull men de borde ju också snappas upp igen snabbare än andra vilket skulle innebära att det vid varje tidpunkt finns en underrepresentation av vettiga som är singlar.. Ingenting är ju svartvitt men en helt klart vettig teori! Detta från en nyligen 30+ singel =) | |
| Maggic - Ej medlem längre | 2011-04-27 00:10 | |
![]() | Jag har hört samma fras i evigheter - fast om de bästa killarna :) Inga generaliseringar är sanna, allt kan hända i livet. Jag känner en kvinna som gifte sig för första gången vid 65 och fick 25 år med sin man.... | |
| Maggic - Ej medlem längre | 2011-04-27 00:32 | |
![]() | ...och jag är barnfri singel 54 lol....... mår finfint utan en massa tonårsproblem kring mig... njuter av kompisarnas barn som jag skämmer bort ibland :) har testat tvåsamheten i 12 år och det var ju kul det också - i korta stunder *s | |
| Bulimiker | 2011-04-27 11:50 | |
![]() | Äntligen lite medhåll. Skönt att någon förstår vad jag säger :) Maggic , vilket är frasen du hört i evigheter ? | |