Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 987 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:18 | |
![]() | bra att dom förlängt kassorna ,men det kanske kommer hit också det vore inte en dag för sent,massor med strul när varorna ska packas | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:21 | |
![]() | Haha. Ni har aldrig handlat på Lidl, men att dom har korta kassor - ja, det är under all kritik. | |
| slånbär | 2011-05-15 22:24 | |
![]() | Hood-dom har inte korta kassor längre på dom flesta butiker-du har nog inte handlat på Liedl...... | |
| slånbär | 2011-05-15 22:26 | |
![]() | Lidl............klämmer alltid in ett e av nån anledning | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:26 | |
![]() | Nä, jag har väl inte det, du som har koll. | |
| malman | 2011-05-15 22:29 | |
![]() | ända anledningen till att lidl finns är för att de väntar på att man ska få sälja sprit i dagligvaruhandeln. då kommer lidl förvandlas till ett systembolag | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:30 | |
![]() | Dom kommer ju ändå bara ha ett fåtal, lågklassiga, viner isåfall? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:30 | |
![]() | Förmodligen kommer de då sälja mediokra viner. | |
| Björn K-hamn | 2011-05-15 22:39 | |
![]() | I den här tråden håller jag med Silverbjälke. Lidl är väl ok om man slopar alla krav på någon typ av ekologiskt eller giftfritt innehåll i mat och annat. Det kanske blir bättre, jag har för mig att de faktiskt fanns en ekologisk mjölk (Arla) sist jag var där och bunkrade Tysk folköl. Utbudet av bra korv är numer betydligt bättre på Citygross. De tomater jag köpte sist jag var där var superfina 1,5 vecka efter inköp, det var knappt jag vågade äta dem utan att koka dem först. | |
| le-lou | 2011-05-15 22:46 | |
![]() | silverbjälke - så emilskinka är så bra då :D "Och sedan faller blicken på en annons för Scanägda Pärssons med ett paket Emil-skinka i bild och texten ”Delikatesser” stort över. Nu råkar det vara så att just Emil-skinkan är ett av de absolut värsta exemplen på ”skinka” som inte har så värst mycket med skinka att göra.Den innehåller bara fyra femtedelar kött och därefter elva tillsatser." www.aftonbladet.se/m...14 52923.ab | |
| le-lou | 2011-05-15 22:49 | |
![]() | har ingen märkt att väldigt många av Lidls varor nnehåller mer köttmängd (finns flera exempel på tex korv och även såna saker som fiskpinnar) än de vanliga märken vi handlar på ICA? Dessutom brukar de här märken vinna i tester i både smak och pris. | |
| le-lou | 2011-05-15 22:51 | |
![]() | de HA märken som vinner bäst i test -- ska det stå. skriver märkligt idag. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:52 | |
![]() | Nu har jag inte koll på Lidls sortiment men finns det några kravmärkta charkprodukter? | |
| le-lou | 2011-05-15 22:57 | |
![]() | Det som såna här trådar visar, är en sorts snobberi att enbart svensk mat har kvalité, att allt som inte kan hittas på ICA är suspekt och därmed av dålig kvalité. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-15 22:59 | |
![]() | Varför skulle kravmärkt vara snobberi? Jag handlar nästan aldrig på ICA. | |
| le-lou | 2011-05-15 22:59 | |
![]() | har jag skrivit om kravmärkt, Grundsnygg? För övrigt har Lidl ett ekologiskt utbud av kött ja. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-15 23:00 | |
![]() | Vad jag däremot har en viss koll på är att ju bättre råvaror vi köper in till krogen desto dyrare tenderar det att bli. | |
| le-lou | 2011-05-15 23:02 | |
![]() | det beror på vad du menar med bättre. för övrigt är inte direkt kött på LIdl särskilt billigare än på vilken annan affär som helst. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-05-15 23:05 | |
![]() | "det beror på vad du menar med bättre." Jag menar att det finns kvalitetsskillnader på livsmedel och att det ofta visar sig på priset. | |
| Björn K-hamn | 2011-05-15 23:08 | |
![]() | Jag har svårt att hitta några krav eller ekologiska produkter på Lidl, billigt och en del halvfabrikat som till synes är bra vad avser tex köttmängd, dock dåligt med köttråvara om du själv vill laga mat. Sist jag var där hittade jag ingen korv att slänga på grillen som slår alternativ från Ica, dock överlägsna på folköl som bryggts enligt de tyska renhetslagarna. Grönsakerna är antagligen lika högteknologiskt producerade som BC buds i British Colombia. | |