Spelrum
Giraffen | 4 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 9 |
Mobilspel
Pågående | 20 521 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
talvala | 2011-05-19 12:29 | |
![]() | _tania_ : Jag är oerhört öppen med att jag ringer såväl polis som störningsjour, men nej. Jag går inte in till min skyhöge granne och hans tre-fyra lika påtända polare och ber dem sänka musiken. Inte när jag vet att de är beväpnade, våldsbenägna och att som sagt, inte ens Securitas vakter ringer på utan att ha polisen med. Och att polisen _alltid_ åker fyra man till vårt hus... Och dra in andra grannar? Ja... svårt att låta bli, de blir lika störda av knarkuppgörelser och eldsvådor som jag. | |
Gizza Vem - Ej medlem längre | 2011-05-19 13:15 | |
![]() | Ta hjälp av Terminator. Hasta la vista, baby! | |
Mindymoo | 2011-05-19 13:49 | |
![]() | talvala, eldsvåda brukar vara grund för vräkning! Hoppas verkligen något händer, det där låter hemskt. Hade en tillfällig granne en gång som spelade extremt hög musik. En gång satt jag framför tv:n för en direktsänd opera, när han satte igång med techno så fönstren skallrade. Bankade nästan sönder hans dörr... Han öppnade till slut - och sa "jag undrade just om högtalarna eller du skulle knäckas först". Då ringde jag värden. | |
tyston12 - Ej medlem längre | 2011-05-19 14:10 | |
![]() | Min granne hade nån katt med nåt hormon fel så den typ löpte året runt o gnällde som fan.. efter att jag klagat några gånger så avlivade dom katten. | |
___Tania___ | 2011-05-19 16:43 | |
![]() | talvala: Jag vet hur sånt där är, och kan bara rekommendera att du ringer varenda gång. Det kanske hjälper att ringa fler instanser, som Miljökontoret, Socialstyrelsen, socialtjänsten, hyresnämden, värden, och rådfråga dem. Dra i alla trådar du kan dra i, men instanser som kan gå in och göra något, eller åtminstone vägleda dig. Jag har haft ett tillfälle då värden ringde på och ställde frågor om mina grannar. Jag berättade vad jag hade observerat. Vissa hyresvärdar tar alltså tag i saker. Det hade däremot inte hjälpt om en granne klagat på en annan granne, och känt att jag var just den som behövde lyssna på klagosång. Om den klagande grannen inte vågar gå in till den störande grannen, så varför i all världen ska jag dras in i det överhyvudtaget? Då är det ju den klagande grannen som trakasserar mig, i så fall. | |
Cisa - Ej medlem längre | 2011-05-19 17:05 | |
![]() | Ja ring till alla utom till den som stör... Visst Tania, så ska vi ha det! | |
___Tania___ | 2011-05-19 17:41 | |
![]() | Cisa, vilken del av mitt första inlägg vill du ha översatt till cisiska? | |
magnusito | 2011-05-19 18:12 | |
![]() | Men det är inte att vara "känslig" om man har megavolym i väggarna halva natten. Det handlar inte om känslighet alls. Detta är klassiskt att skuldbelägga den som rpkar illa ut av idioter. Tycker ni att man ska säga att våldtäktsoffret var för utmanade klädd också? | |
anträffbar - Ej medlem längre | 2011-05-19 18:18 | |
![]() | Jag skulle flytta. | |
ektis - Ej medlem längre | 2011-05-19 18:23 | |
![]() | okej, grannarna lyssnar på lite dålig techno ibland. och något skrattar lite högt och någon gång i månaden är det lite party bredvid. typ artonåriga snubbar som härjar lite till klockan tolv innan de ska ut. det är ok för mig. hade det varit något mer störigt, hade jag gått och plingat på och bett dem lugna ned sig lite. och hade jag känt mig rädd och hotad på något vis, skulle jag väl ringa polis. simple as that. tror jag. | |
Minta | 2011-05-19 18:31 | |
![]() | mindymoo, tålde han inte lite opera? Han anlade tydligen moteld :) | |
Minta | 2011-05-19 18:32 | |
![]() | Vilka galna grannar, man borde få bo gratis under sådana omständigheter som talvala beskriver. | |
Snoosy | 2011-05-19 19:04 | |
![]() | Om samma granne spelar hög musik så det låter som att man själv spelar hög musik och har fester var och varannan helg fram till tidig morgon så är det inte okej. Har full förståelse om man ringer störningsjouren. Vet dom som gjort. Varför dom inte tagit kontakt med personen i fråga beror enbart av rädsla av att bli trackaserad. Om jag stör mig? Ja det händer. Men har haft peppar peppar ganska tur med grannar. | |
Snoosy | 2011-05-19 19:05 | |
![]() | *på | |
Snoosy | 2011-05-20 09:21 | |
![]() | Undrar hur det kommer sig att jag ofta gör det sista inlägget i en tråd? :) För tråden kan väl inte sluta här?? | |
meniskled - Ej medlem längre | 2011-05-20 19:49 | |
![]() | Nu påminns jag återigen om den där jätteroliga lappen som någon Betpetare satt upp efter att hennes granne hade haft högljudd sex... | |
mirra51 | 2011-05-20 20:17 | |
![]() | Musik i sej har jag inget emot utan det är när basen är hög som det blir jobbigt, slår lock och vibrerar i mina öron, på grannfejden igår på tv`n så satte dom gummifötter under videobänken, finns ju trådlösa hörlurar att tillgå när man föredrar sin egen musikstil och ljudnivå. | |
magnusito | 2011-05-20 20:32 | |
![]() | Dags att återinföra en redig satmara i varje port. In med Dagmar Ebbesen (men ni vet väl inte vem hon var) Ett riktigt rivjärn och ordningens kvinna som sa ifrån och bad slöddret veta hut! | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-05-21 19:07 | |
![]() | jag bor i hus,mina grannar är nu mer ganska ok,men för 2 år sedan var det en hund som skällde 9 timmar /dygn till slut fick jag värsta dampruset gick dit och knackade på,och sa att nu är det nog få tyst på hunden!han sa att det inte var hanns hund som skällde tillslut fick hunden plats på ett hund dagis och det blev tyst nu har dom flyttat | |
Stenknäck | 2011-05-21 19:19 | |
![]() | Händer det väldigt ofta kan det ju vara störande såklart men en och annan fest kan man väl klara av och om inte annat så kan man ju skaffa öronproppar när man ska gå och lägga sig. | |