Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-05-22 10:42 | |
![]() | Några småärr i pannan efter att jag fått för mig att göra en kullerbytta nerför en trappa när jag var liten. Ärr i mungipan efter en spräckt läpp under en match. Ärr på höger axel, vänster axel, vänster lår, utsida vänster knä, insida vänster knä och insida höger knä med anledning av en konstig sjukdom. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-22 10:54 | |
![]() | har ärr från sax på handen ett ovanför knät från nice när vi tågluffade och sov på en brygga, var tvugna att klättra över en järngrind för att kunna sova på bryggan. brännmärke från strykjärn på foten när jag var liten, morsan pratade i telefon, jag drog i sladden (trodde jag). Annars mest skär och sticksårsärr | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-05-22 10:55 | |
![]() | för att inte tala om ärren i hjärtat, men de syns i ögonen och har gjort mig upplyst. | |
| mied | 2011-05-22 11:35 | |
![]() | Är på handleden och mitt i handen efter att jag ramlade in i ett vitrinskåp, i handen är det även glas kvar men det gör så satans ont att få bedövning så det får vara kvar. Vet inte om det räknas som ärr men har ett svart märke i handen efter att en stiftpenna lämnat sitt stift därinne. En himlans massa småärr på mina knän efter att ha ramlat på 'entregaller' till skolan. På foten efter att på något sätt, ingen vet fortfarande hur, fått i en glasbit. Den var där inne i nära ett halvår för ingen tänkte att något kunde vara därinne för det enda som syntes var en liten, liiiten, prick blod. Svagt ärr på smalbenets framsida efter att ha ramlat i rulltrappan när jag var sen till tunnelbanan. Fascinerande hur man kommer ihåg! :) | |
| bitteb | 2011-05-22 11:48 | |
![]() | Ärr på vänster hand på både insidan o utsidan, efter att jag som 7 åring sprang, o föll över en planka som det satt 5 tumsspik i. Först trodde jag att det hade gått bra, (kände ingen smärta) och att spiken hamnat precis mellan lill o ringfingern. Det hade den inte, för när jag skulle ta bort handen följde hela plankan med. Det gorde däremot INTE gott, när mamma drog ut brädan med spiken i..... Stor ärr under vänster fotsula efter att ha dragit med foten, i sanden i vår badsjö. Och lyckades riva upp ett djupt o långt sår. För där låg det en kapsyl, sådana som man hade på "min tid" Gjord av nån vass metall(vilken?) | |
| Bitte - Administratör | 2011-05-22 11:53 | |
![]() | Promenad har rätt, ärr i hjärtat finns med och som du säger ögonen är själens spegel Bitte | |
| 850710 | 2011-05-22 12:04 | |
![]() | * några centimeter spräckta ögonbryn, 3 ärr om jag inte minns fel * två ärr på några centimeter på hakan efter idrottsolyckor * ärr i armhålan efter en motocrossolycka på 10 centimeter * ärr och massa "stygn" i händer efter knivolyckor och annat * "ärrgrop" i knät efter en olycka som barn * 5 centimeter under foten längs trampdynan. and so on.... | |
| Klungan | 2011-05-22 19:43 | |
![]() | i pannan efter att skolbussen krockade när jag gick i andra klass! på näsan efter att jag slog näsan i bilratten när jag körde av vägen ( innan bilbälteslagen..) på ena långfingret efter att tagit i en trasig glasflaska tre stycken på kroppen efter avlägsnade födelsemärken i underlivet efter att ha fött barn : O | |
| caughtbock | 2011-05-22 20:02 | |
![]() | Ja vi kan ju börja uppifrån! Har ärr på läppen och hakan som jag fick antingen när jag cyklade och krockade med brevbäraren (ha ha) eller när jag försökte cykla över en sten, vurpade och hamnade på asfalten med munnen före och sabbade mina tänder. Fick ha tandställning ett tag för att framtänderna skulle fastna igen... ^^ Fresh. Vid första incidenten var jag 5-6 år och andra kanske 7-8. Sen har jag massa ärr på armarna efter katten vi hade, men det gör mig inget. Allt som får mig att minnas denna underbara varelse är bra. Har även ett ärr som ser ut som ett + precis under högra bröstet. Tog bort ett födelsemärke och solade, badade och hade mig lite för tidigt för att det skulle läka snyggt... Och så sist men inte minst ett jättestort ärr på högra knät, också för att jag inte skötte såret ordentligt. Historian bakom det är att jag och kusinen tränade inför Lilla Göteborgsvarvet och då halkade jag på grus och rev upp hela skiten. Ännu ett tecken på att motion är dåligt för hälsan. | |
| Labyrint | 2011-05-22 20:10 | |
![]() | Ett på långfingret efter att ha skurit rabarber (och finger då). Två rivsårsärr på vänster arm efter en katt och en kanin. Jättespännande grejer... | |
| mrperfect | 2011-05-23 00:38 | |
![]() | 1 cm från ögat vig ögonbrynet, 10mm långt , jag ramlade på sprängsten då jag var 4 år gammal, det hade kunnat kosta synen... 2 fula operationsärr på ena knät, 10 cm långa Konstigt nog syns det inte då jag brände mig på ett grenrör vid tändstiftsbyte på SAAB 96 V4, den blåsan var inte liten :-O | |
| Näva | 2011-05-23 10:41 | |
![]() | Det finns en hel del ärr men mest iögonfallande är ett ett 15 cm långt ärr rakt över halsen, med ganska coola "pirat" stygn tvärs över. Ser ibland nästan målat ut. Jag fick det efter att jag fick en fiskkota i halsen som liten och höll på att kvävas, så det blev ett riktigt fult akutsnitt. Har också mitt vänstra ben med ärr som ser ut som att en tiger har rivit mig (fungerar i alla fall på småbarn). Fyra långa revor á minst 10cm, snyggt draget över sidan på vaden. Tyvärr är den trista sanningen min kompis rabiata katt som vid det här laget borde ha skottpengar på sig. Allra tristast är att det faktiskt blir rätt jobbigt att ha kort kjol eftersom alla bara tittar och frågar om ärren, istället för att lägga uppmärksamheten på mina extremt snygga ben. | |
| bruttan60 | 2011-05-25 15:32 | |
![]() | Har ett ärr på kinden sen många år tillbaka. Kastade upp min katt i luften och på tillbakavägen så drog klorna längs kinden. Jag skämdes mycket när jag skulle berätta för alla vad jag hade gjort ! :) | |
| bruttan60 | 2011-05-25 15:33 | |
![]() | Ett på benet sen jag nuddat vid ett varmt avgasrör. Ett på hakan sen när jag lutade mig mot metallen på ett tänt gravljus! Ajaj | |
| bruttan60 | 2011-05-25 15:34 | |
![]() | Ärr på handleden sen jag bränt mig när jag skulle ta ut något från ugnen. Och ytterligare ett på armen sen jag satte ner den på plattången. | |
| magga | 2011-05-25 16:02 | |
![]() | Ärr på vristen sen jag av misstag rakat bort både hår och en lång remsa hud. Ärr på handleden sen jag brände mig på ugnen | |
| UllaBson | 2011-05-25 16:05 | |
![]() | Ni som skrev på första sidan om "penetrerande träd" - JA, dem ska man verkligen akta sig för! Såg på Discovery Channel - det var en snickare i USA som fallit ner från ett hustak - rätt på ett - gissa vad?! Just det - penetrerande träd - det åkte rätt in i rumpan på honom och vidare upp i kroppen. Man fick såga av trädet och transportera träd + snickare med ambulans till sjukhus. Han hade en oerhörd tur, det ondskefulla trädet hade missat kroppspulsådern med endast ngr mm. Han opererades och är i dag återställd. Han går INTE upp på tak utan säkerhetslina mer - och det bör ingen göra. Åtminstone inte om där finns penetrerande träd i närheten.... | |
| emil97 | 2011-05-25 16:48 | |
![]() | Ärr på foten efter ett spritkök exploderat när jag stod bredvid, andra och tredje gradens brännskada. Inte så kul:/ | |
| lolacola | 2011-05-25 17:01 | |
![]() | ärr på vristen efter att min flip flopp toffla liksom gick upp så när ja skulle ta nästa kliv nerför den branta långa grusbacken med 2 femtonkilos hundmatsäckar ner till hundgården på sos animals i spanien var på jag faller handlöst frammåt o landra liksom med foten böjd ner o åker kana ner för hela grusbacken med foten som någon sorts pulka med hela min vikt plus de förbaskade hundmatsäckarna. 2 dagar senare åkte jag hem till sverige med en stukad fot uppsvälld som en ballong och 6 stygn och x antal små fina såskorpor. Ser lite ut som en ögrupp med små söta ärr på vristen ;) | |
| mrsH | 2011-05-25 17:24 | |
![]() | Ärr i ögonbrynet efter att halkat i badrummet och slagit i handfatet. Ärr på knäet efter att som liten ramlat på asfalt. | |