Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 844 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| koksiken | 2011-06-03 22:37 | |
![]() | lazybee: anar vi en konspiration? Vad tror du att de ska göra om du tackar nej? Det har jag gjort... då har de tackat och bockat och gått vidare till någon annan. | |
| Mia W | 2011-06-03 22:37 | |
![]() | Larm och brandskydd... jag trodde nte att det fanns så många företag i de branscherna. En larmförsäljare påstod att det har varit flera inbrott i området de senaste veckorna. Det gick inte hem hos en av mina grannar som är polis och hade koll på läget. | |
| Borscht - Ej medlem längre | 2011-06-03 22:40 | |
![]() | I Texas finns inte många dörrknackare. Beroro nog på deras lagstiftning som tillåter markägare att följa budskapet: Trespassers will be shot on sight! | |
| koksiken | 2011-06-03 22:41 | |
![]() | Miss_jk 2011-06-03 22:29 Antal inlägg: 7692 Någon månad sedan i mina kvarter: www.aftonbladet.se/n...30 26317.ab På vilket sätt menar du att det stödjer din tes, att främlingar är farliga? "Rånarna är troligen i samma ålder..." JAG tror att de känner varandra... bara en vild gissning så klart men hur visste de att han var ensam hemma, annars? | |
| Miss_jk | 2011-06-03 22:41 | |
![]() | Återigen: "De flesta" Hur ska jag se om det är en försäljare eller en rånare då? Ska jag chansa och öppna varannan gång? Ska jag öppna för alla i jeans? Ska jag fråga om vederbörande är elak? Jag är inte rädd för att det ringer på dörren, men eftersom jag VET att jag inte är intresserad av vare sig studentkonst eller finska knivar så ser jag ingen anledning till att öppna. Fryspåsar köper jag på Ica. De funkar utmärkt. | |
| Elmis | 2011-06-03 22:43 | |
![]() | Jag måste gå ut och testa... ...nä, ingen öppnade när jag ringde på hos mig själv. | |
| Miss_jk | 2011-06-03 22:44 | |
![]() | Ensam hemma? Det spelar väl ingen roll. En singelkvinna är nog ensam hemma ganska ofta. Varför tycker du att det är så viktigt/bra att öppna dörren för främlingar? | |
| Miss_jk | 2011-06-03 22:46 | |
![]() | Då tar vi en till då: www.nyheterna.se/1.2...s_ i_hemmet De var två hemma och rånarna var troligtvis inte i deras ålder. Hände likförbannat. | |
| koksiken | 2011-06-03 22:47 | |
![]() | miss_jk: du behöver så klart inte köpa något av någon eller öppna dörren för någon. Gissningvis hade min granne i huset mitt emot dött om han kommit till din dörr och knackat på... det är en gissning förstås men jag antar att du inte skulle släppt in en missbrukande man som stod dubbelvikt utanför din dörr med brusten blindtarm och larmat ambulans medan du höll ett vakande öga över honom. Jag tycker att jag har mycket god intuition och litar på magkänslan - alltid - då klarar jag mig långt och kommer troligen inte att bli rånad i hemmet, även om jag öppnar för främlingar. DET funkar utmärkt för mig! | |
| koksiken | 2011-06-03 22:48 | |
![]() | Elmis: =) | |
| Miss_jk | 2011-06-03 23:01 | |
![]() | Hade han stått så hade jag troligtvis larmat både polis och ambulans. Jag har också lite magkänsla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-06-04 01:05 | |
![]() | sätt en säkerhets kedja på dörren,så kommer dom inte in | |
| jstattin | 2011-06-04 01:31 | |
![]() | Nånting som stör mig ännu mer än telefonförsäljare och dörrsäljare är följande. Min tjej har ett halvstort intresse för alla dessa partyn som finns, ni vet party light, smink party med mera. Häromdagen frågade hon om inte hon fick ha ett party light hemma hos oss? Då frågade jag om hon skulle släppa in en dörrförsäljare? Aldrig i livet sa hon. Då behöver vi inte ha nått party heller sa jag. Känns lite som att dom har hittat på nya knep här. Dessutom tänker inte jag stå med försäljningslokal åt dom samt fika som man måste fixa för någon löjlig rabatt som får. | |