Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 18 942 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-16 16:29 | |
![]() | "Faktum är att det vore askul om man firade pensionen med att hyra en lastbil och partaja med sina gubb- och gumkompisar." Men herregud, bosse. Genialiskt. Det måste jag göra. | |
| Lazach - Ej medlem längre | 2011-06-16 16:30 | |
![]() | Sådärja, så fick man något att se fram emot i alla fall. Pensionen. Flaket. Härjet. | |
| Tyllestar | 2011-06-16 17:06 | |
![]() | Man borde fira studenten för det som det är. Dom allra flesta får inte ens lönen dom förtjänar efter timmarna med slit. En del måste låna till sina år på gymnasiet. Och vad händer sen? Jag tycker man borde ge firandet mening. Det ska vara meningsfullt det man lär sig som ungdom. Lärarna borde vara rättvisa och alla som går ut bör ha fått hjälp med att hitta en väg vidare. Att ta studenten är inte en vigsel! Fira med måtta! | |
| Gunilla _ | 2011-06-16 17:44 | |
![]() | Årets studentfirande var ett av det lugnaste här i stan. Varför tro att alla eller ens många studenter beter sig svinigt för att man råkat ut för några? Det kan väl inte ha varit så många av studenterna i din stad som hamnade utanför din dörr le-lou? | |
| Nenne82 | 2011-06-16 17:56 | |
![]() | Jag vet inte hur det va här, jag har inte ens sett eller hört några studenter. Men visst, det du varit utför Le-Lou är tragiskt och hemskt. Sånt ska inte hända men när det gör det är det så klart trist. Men jag håller även med andra i detta ämne att det är klart att de ska få fira. Om om skolan är ett slaveri eller inte är upp till var och en. För min del var det ett helvete och jag firade för att skiten va över. Visst arbetslivet är inte alltid så enkelt heller, så jag är helt för att pensionärer ska åka flak, bli fulla och va allmänt jobbiga. Tänk va kul det hade varit och se på stan när de åker runt. Sjukt kul! | |
| F_Errari | 2011-06-16 18:00 | |
![]() | Jag tycker att det värsta i allt detta är att folk tillåter sig att bli så ÄCKLIGA bara för att det ska firas. Att det liksom inte funkar för dem att ha kul utan att ... ja, bete sig som äckel. Och det är verkligen inte bara studenten det gäller. Festande svenskar är ett pack. Och där med basta. Det tyckte jag när jag var 18 och 25 och 35, och det är något jag kommer att tycka resten av livet. Så det så. Gör det mig tråkig? Eller ger det mig kanske lite mer klass? | |
| le-lou | 2011-06-16 18:03 | |
![]() | Det är väl snarare så att det är ganska vanligt med stor fylla under studenten och inte tvärtom för övrigt. Gunilla, jag roade mig inte med att räkna varenda en av dem, men det var väldigt mycket folk jo, flaket som var sist (det som polisen kom och det blev kaos) var STORT, var säkert ett fyrtiotal personer på det. | |
| 0zazza0 | 2011-06-16 18:03 | |
![]() | Tycker man inte att studenterna kan få fira rejält på sin student som händer EN gång i livet så kan man boka en reda eller åka hemifrån iafl. det är ganska lätt att boka resa långt i förväg eftersom studenten brukar vara samma datum eller snudd på iafl varje år.. | |
| le-lou | 2011-06-16 18:06 | |
![]() | det stod dessutom typ 5-6 stora högtalare på modell människostorlek så det var ingen liten epatruck vi pratar om. | |
| le-lou | 2011-06-16 18:07 | |
![]() | ozazza - om du bokar en resa nästa gång jag fyller år i så fall. Jag ska hälsa alla mina grannar detsamma faktiskt, dra hemifrån om det inte passar för jag ska ha mitt partaj ute på gatan till fem på morgonen. så det så. (och be gästerna gå in på deras trädgårdar för att skita, gärna spy lite mot husväggen också). | |
| 16370 | 2011-06-16 18:23 | |
![]() | Sweet Bitterness.............. | |
| kubanilsson - Ej medlem längre | 2011-06-16 18:43 | |
![]() | Du har ju rätt igen le-lou - men tänk ; dessa fantastiska studenter som kämpat sig igenom flumskolans klipp o klistralinje - måste väl få fira sin #bedrift#. | |
| SethGecko | 2011-06-16 19:01 | |
![]() | jag håller med le-lou faktiskt. det är klart att man ska få fira, men det måste ju finnas gränser. min flickvän jobbar mitt inne i sthlm city på ett äldreboende och efter två veckor med flak som åker förbi i jämn takt med enormt jävla hög volym och skrikande studenter, så tröttnar man. själv förstår jag inte riktigt vad man är så jävla glad över. skolan är inte slut för de allra flesta. om man firar så mycket som le-lou beskriver det, efter tre år på gymnasiet, då borde jag alltså fira min lärarexamen (som jag planerar att få några veckor efter nyår, efter fem års pluggande på högskola) nåt helt jävla otroligt, med flak, fylla, grisande och jävulskap, kanske inte bara en dag, utan flera veckor. eller? jag tog studenten för 12 år sen i år och det var väldigt städat, inga flak, inga klasskompisar som var redlöst fulla. Trevligt, var det, inte stökigt. | |
| SkySpy_ | 2011-06-16 19:04 | |
![]() | Låt dom festa... | |
| 16370 | 2011-06-16 19:08 | |
![]() | Party poopers! | |
| Peddape | 2011-06-16 19:14 | |
![]() | Vad är det med er? Hur kan man INTE förstå och acceptera le-lou i detta läget? Hoppas verkligen inte du tar illa vid dig av vad som skrivs här. I den här tidens sverige får man tydligen inte klaga när folk beter sig som svin, man skall istället hålla sin ilska inombords och finnas sig i att behöva städa efter andra. Eller inte! Självklart beter sig inte alla studenter som svin, och det har såvitt jag kan utläsa inte TS skrivit. Dock så förekommer det otroligt mycket fylla och svineri. Att blunda för dessa problem och låta det vara ok bara för att det är en "once in a life time" företeelse känns ju inte som ett sätt att föra vårt samhälle i rätt riktning. Dock kanske inte min åsikt bör räknas då jag är emot all form av fylleri. Ändå är jag sjukt rolig... | |
| 16370 | 2011-06-16 19:17 | |
![]() | Klaga..hmm...är det inte det enda vi gör....i Sverige?? | |
| SethGecko | 2011-06-16 19:22 | |
![]() | jag tror inte det le-lou beskriver skulle accepteras i något land. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-06-16 19:28 | |
![]() | jag tycker de är väl förtjänta av att få festa loss den kvällen om de vill. själv dricker jag knappt alls och de 3-5 ggr om året jag rör alkohol är jag inte mera arrogant eller dryg än jag är i vanliga fall. att göra sönder saker, vandalisera, slåss, gapa och bli personlighetsförändrad för att sedan skylla på att jag inget minns eller var så full skulle jag aldrig sänka mig till. men detta är inte skäl nog att se ner på studenternas festande på studenten. de är nu vår framtid och nästa generation och vi kan gott unna dem en sista lek med gamla klasspolarna. | |
| minimojjan | 2011-06-16 19:40 | |
![]() | De flesta ungdomar är faktiskt skötsamma och det är väl märkligt att klaga bara för att ett flak är skitstövlar. Låt dom som är glada och åker runt på flak få fortsätta med det :) Skitstövlar finns det överallt! | |