Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 004

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tessa002011-06-27 18:47
Antal inlägg: 40

Själv har jag den något billigare varianten, dvs Kenwood Patessiere. Ligger runt 3 000 kr och jag är hyfsat nöjd med den. Den kritik som framförts mot Kitchen Aid tycker jag mångt och mycket stämmer in på min också men såg i smartsons test att den anses vara bra.

www.smartson.se/test...sk iner.htm

Sen fattar inte jag vad det överhuvudtaget har med saken att göra om man köper en en Kitchen Aid för att användas eller bara vara en inredningspryl... var och en gör som den vill med sina pengar och varför döma någon för det?

Tess 082011-06-27 20:23
Antal inlägg: 18003

Vill slänga in ett litet inlägg om bakmaskin.
Jag har en och de är toppen!! Jag gör iordning allt och ställer timern så vi har nygräddat bröd till frukost :)
Jag bakar bakpulverbröd som blir klart på en å en halv timme ungefär... och det enda jag behöver göra är att stoppa i ingredienserna! :) Toppen!
Visst, alla bröd blir fyrkantiga, men vi har inte BARA bröd från bakmaskin utan vi alternerar även med "vanligt" hembakt bröd och köpt ibland...
Till maskinen fick vi med ett häfte med recept och sedan har jag köpt en bok också :) Delar gärna med mig av recept om någon vill ha!
Sen har jag testat dough-varianten där maskinen piper när degen är klar att bakas ut och gräddas i vanlig ugn... funkar också jättebra!

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-27 23:11
Antal inlägg: 37631

att bröd blir fyrkantiga kan vara ett problem på riktigt i Sverige i dag tydligen

La bruja2011-06-28 07:54
Antal inlägg: 505

Då är väl ett större problem att folk lägger flera tusen på nåt dom inte behöver bara för att "det passar in i mitt hem". Blir lite för mycket hollywoodfruar över det hela.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-28 12:31

om konsumtionen inte fanns så skulle värden stanna,och vad exakt ser du som ett problem?

La bruja2011-06-28 12:52
Antal inlägg: 505

Det är väl ett betydligt större problem att vi slänger så mycket pengar på lyxkonsumtion än att någon har en kommentar om att det är tråkigt med bara fyrkantiga bröd.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-28 18:43

hela vären behöver konsumtion för att överleva,kitchen aid skruvas förmodligen i hop i något låglöneland,så att någon som skruvar i hop dom får bröd överhuvud taget.

Hoodman - Ej medlem längre2011-06-28 19:40
Antal inlägg: 2826

Ja, och hur mycket vi än konsumerar så höjs inte "deras" löner för det. Utan all jävla överkonsumtion kanske låginkomsttagareländerna hade haft några resurser kvar. Nu är ju alla resurser i höginkomsttagareländerna. Vi ska bara ha och ha. Tror att det är en mänsklig rättigthet. Det är patetiskt.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-28 19:52

precis,men fortsätter vi att konsumera har dom iaf någon lön

Hoodman - Ej medlem längre2011-06-28 19:53

Och samtidigt sabbar vi deras natur med våra bedrövliga fabriker? Var ska de bo för sina löner?

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-28 19:59

om tog bort utvecklingen från dessa länder så blir det helt kört för uländerna,men hoodman starta en tråd om detta,så diskutionen kan fortsätta

Hoodman - Ej medlem längre2011-06-28 20:01

Vilken utveckling? Vi suger pengar ur dessa länder. De kommer aldrig komma ikapp.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-28 20:04

nä,men dom har kommit en bit på vägen

slånbär2011-06-28 20:09
Antal inlägg: 5539

Ännu en illusion för att döva vårt samvete i tron att vi hjälper folk i "tredje världen" genom att konsumera. Speciellt om det finns misstankar om att det är barn som suttit och skruvat-då gäller det att hitta bra ursäkter för att dekorera våra hem med dessa prylar.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-28 20:48

jag är för barnarbete i form av skruvande,det är bättre en att dom säljer sin kropp,slånbär varför tror du att jag har dåligt samvete? det har jag inte,om alla barn skulle sluta nu med sina jobb så skulle dom dö,utvecklingen måste ha sin gång även i dessa länder,du har ingen aning om hur mycket pengar vi samlar in till tredje värden,det handlar om miljoner hela tiden sänder kyrkan pengar till tredje värden,jag är med och stöder skolprojekt i indien hjälper gatubarn där ,om du viste hur glada dom är som har ett jobb att gå till

grace12011-06-28 20:52
Antal inlägg: 90

Jaha, var är min tråd på väg? Ingen som har nåt mer att säga i frågan som tråden handlar om?

Sussola2011-06-28 20:57
Antal inlägg: 383

grace: en Kitchen Aid går bra att vispa i maräng, smörkräm, mjuka kakor i inte alltför stora satser, småkakor om man även här gör mindre satser. Och som du sa tidigare så gör du inte vidare stora degar, och inte särskilt ofta. Den är ju helt klart användbar och jäkligt snygg!

Eftersom du tyckte att Ankarsrum var för stor så kanske KA är ett bra alternativ för dig! Vet att det finns många som är nöjda med den, dock inte jag eftersom jag till mestadels gör väldigt stora degar :)

Måns_E2011-06-28 21:00
Antal inlägg: 12028

ttiittii nu måste du väl ändå ge dig? Hur kan du tycka att barnarbete för utvecklingen framåt i ett land? Är du fullständigt historielös och omedveten om hur välstånd skapas?

Jag vore glad om du kunde räkna upp ett par exempel på där barnarbete leder till ökat välstånd i ett land.

Du resonerar ungefär som en europeisk fabrikör i mitten av 1800-talet, eller en slavägare i södra amerika några år tidigare.

grace12011-06-28 21:00
Antal inlägg: 90

Jo, det känns nog som om den skulle kunna passa. Det finns säkert fler i ungefär samma storlek som funkar fint. Men den ska ju va så snygg att man vill ha den framme på bänken. Vilket i sin tur gör att den används ofta. Förhoppningsvis.

numsan2011-06-28 21:17
Antal inlägg: 6327

Word Måns. Som alltid.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?