Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 76 |
Mobilspel
| Pågående | 19 287 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Shylster | 2011-08-09 20:54 | |
![]() | Väldigt få som faktiskt försöker svara på frågan så jag gör ett försök. Jag tror att det är samhället som har format könsrollerna som några sagt innan men då kanske man ska tänka ännu längre bakåt i tiden så långt att det inte existerar ''samhällen'' vad är enda skillnaden mellan män o kvinnor då? Jo fysisk styrka vilket sedan leder till uppdelade roller i det som sedan kan kallas samhälle sedan har det bara byggts på mer o mer. Svar: det är inget som fattas hos männen utan vad dom har som inte kvinnor har. Bättre fysik, som sedan format synen på könsrollerna i evigheter som sedan lett till att män uttrycker aggression på ett sämre sätt än kvinnor. Jag tror att män o kvinnor är lika ''snurriga'' men att dom visar det olika pga det jag skrev ovan. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:57 | |
![]() | Hur många män ger örfilar? :) Min knytnäve mot någons näsa orsaker nog lika mkt skada som en killes, om han inte har pumpat vikter på gymmet dvs. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-09 20:58 | |
![]() | Men att vara huligan och mörda människor behövs ingen atletisk fysik för. Din teori faller. | |
| greatdane | 2011-08-09 20:58 | |
![]() | Det är ju bara att kolla in BRÅ:s hemsida för att kolla statistiken. Män står klart överrepresenterade för både våldsbrotten och våldsoffren. Det här var ett intressant trådinitiativ. Bra där, TS. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:00 | |
![]() | Nej, att uttrycka frustration och aggression har inget med fysik att göra. Dess skadeverkan spelar visst in men det var inte det jag ville åt. | |
| Shylster | 2011-08-09 21:01 | |
![]() | Poussitiv min teori är att det är pga av samhället som männen är våldsammare (''tuffare'') men varför har samhället format männen så i grunden? Jo pga av skillnaden i fysik. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:02 | |
![]() | Typ: Slå du för du är starkare? | |
| Måns_E | 2011-08-09 21:03 | |
![]() | Och varför har då en majoritet av kåkfararna som dömts till fängelse psykiska störningar? Om det nu enbart är ett socialt betingat problem som har grund i att män har mer muskelmassa? | |
| Shylster | 2011-08-09 21:03 | |
![]() | Nej men jag kanske skulle avstå från att slå om jag vore rädd för att vara för svag för att göra skada, skulle bli pinsamt. ;D | |
| apbur | 2011-08-09 21:04 | |
![]() | Män har testosteron, kvinnor har PMS. | |
| Shylster | 2011-08-09 21:05 | |
![]() | Hm klurigt o försvara min teori men kanske så har samhällets inverkan på män påverkat vissa män ännu hårdare därför fler psykiskt störda män? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:07 | |
![]() | Gör man psykutredningar på killar som slagits på krogen? | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:07 | |
![]() | Är vi påväg någonstans med detta eller är det bara SM i generalisering? :) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:08 | |
![]() | Menar; vi pratar ju inte bara om våldtäktsmän, mördare och andra Grova brottslingar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:09 | |
![]() | Kom med något bättre själv istället då Fispropp? Du verkar ju ha en åsikt. | |
| öhmöh - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:10 | |
![]() | "Vad fattas män?" Friska hjärnceller. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:12 | |
![]() | Exakt hur ska man diskutera samhällsproblem utan att generalisera? Ska man sitta och diskutera varje individ i Sverige menar du, Fis? Generalisering är nödvändigt, sålänge det inte urartar i kollektiv skuldbeläggning. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:12 | |
![]() | En bit på vägen kan då vara psykiska störningar som Måns säger. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2011-08-09 21:13 | |
![]() | Någonting tycks orsaka ökningen. | |
| Shylster | 2011-08-09 21:14 | |
![]() | Om jag hade varit en flicka o fått höra under hela min uppväxt att jag är svag och ömtålig (överdrivet men ''I exaggerate for effect'') och att jag måste hålla mig undan från farligheter så som vuxen kvinnan leder detta till extra försiktighet. Men som pojke att höra att saker bara gör ont en liten stund och att det är häftigt att klättra i berg o slå sig o göra andra farliga saker (överdrivet igen) så kanske man är mer mottaglig för en farligare omgivning som vuxen man. Självförtroende? | |