Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 337 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| asvanteson | 2011-08-24 12:39 | |
![]() | Det stämmer inte som det har sagts att det skulle vara 300kr för 0-blod i Göteborg. Jag går i Göteborg och har blodgrupp 0. Man får antingen ett presentkort värt 50kr eller någon pryl (t-shirt, mugg eller liknande). Det kanske skiljer lite från kommun till kommun, men jag tror nog inte det rör sig om stora skillnader. Jag lämnar blod för att jag kan och för att jag vill att det ska finnas blod att tillgå den dagen jag eller någon av mina anhöriga/vänner behöver. | |
| Mindymoo | 2011-08-24 12:51 | |
![]() | Till dem som skriver att "blodcentralen tjänar pengar". Alla i samhället tjänar på att det finns blodgivare! Jag har fått mer blod än jag givit, skulle jag tro. Jag lämnade några år, men får inte längre av medicinska skäl. Tyvärr hade jag blodgrupp AB+ - den kan ges bara till dem med samma grupp, men de (och jag) kan å andra sidan ta emot i princip vad som helst... | |
| miss evelyne | 2011-08-24 13:04 | |
![]() | undra hur mycke blod som kasseras varje månad. | |
| mats201 | 2011-08-25 13:13 | |
![]() | Självklart tjänar alla i samhället på att det finns blodgivare. Dock, att de landsting som har en bra verksamhet tjänar lite pengar på det gentemot andra landsting är väl inget konstigt? Om stockholmarna ger mer blod än göteborgarna så får deras landsting handla blod med varann, stockholmarna får i längden en (marginell men dock) lägre avgift för vården eller högre kvalitet. Fine with me. Miss Evelyne, det kasseras i snitt 1.145 påsar blod i Sverige varje månad. Eller så är siffran nån annan. Varför är det viktigt? Det lämnas inte så mycket blod så att det aldrig är nära att ta slut (jag har i alla fall fått brev om att "Nu vore det juste om du lämnade, vi har låga nivåer i din blodgrupp just nu" vid ett par tillfällen). | |
| miss evelyne | 2011-08-25 13:20 | |
![]() | Det var inte lite i mina öron... nej jag är nyfiken för det är alltid vad ska man säga... "gnäll" om att det är för lite blod... men det slängs alltså såpass mycket i månaden i Sverige. spännande. Alltid kul att lära sig nåt nytt ^^ | |
| madeleine234 | 2011-08-27 16:34 | |
![]() | Det är jätte bra attdet finns blodgivare. | |