Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 573 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:55 | |
![]() | Ja. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:55 | |
![]() | Hört talas om tondövhet? | |
| Träsmak | 2011-08-27 21:56 | |
![]() | Enligt Delicious: Några få har talang resten är tondöva... ??? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:56 | |
![]() | Och ja, såklart har han tränat hårt och såklart har han en vilja av stål. Men talangen fanns där. Beröra mindre? Just i det här fallet berör han väl mest för att han inte har några armar. Hade han inte haft någon begåvning öht hade han inte kunnat spela sådär om han så tränade 24/7. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 21:57 | |
![]() | Men göwd. Jag menade att alla kan faktiskt inte lära sig ens. | |
| Träsmak | 2011-08-27 22:02 | |
![]() | "Beröra mindre? Just i det här fallet berör han väl mest för att han inte har några armar. " Ja, och så har han en fantastiskt fascinerande livshistoria. Och det är det här jag menar. Ofta är det helt andra saker som berör oss med artister än just deras rena "talang". Vissa tycker att Lady Gaga är cool och sjunger bra. Vissa tycker det inte. Många är i vilket fall eniga att det inte är pga hennes musikalitet utan pga hennes image och budskap som hon berör. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:07 | |
![]() | Men ja, precis? Image och karisma. Hon har "det". Och talang. Menar du att vem som helst skulle kunna bli Lady Gaga? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:08 | |
![]() | Tror du hon har tränat upp den person hon är, med image och budskap? | |
| miss evelyne | 2011-08-27 22:15 | |
![]() | har man inte talang blir det väll lätt mekaniskt... Sen är frågan om det hade vart lika berörande om man inte vetat hela hans story... ett piano kan alltid nån annan stämma och du kan alltid lära dig i vilken ordning och hur länge du ska trycka ner de olika tangenterna. | |
| slånbär | 2011-08-27 22:18 | |
![]() | Visst kan man bli impad av någon med speciella omständigheter som lär sig att tex spela ett instrument mot alla odds men det krävs trots allt en äkta talang och musikalitet för att hålla längre än för stunden. Det kan man ju se på dom olika Talangprogrammen . Där höjs hela tiden fantastiska människor till skyarna men inte först och främst för att dom har en skicklighet på att tex spela piano utan för att dom trots vissa omständigheter har lyckats göra det. Många gånger är dom väldigt duktiga men inte tillräckligt för att hålla kvar publikens intresse efter att tävlingen är över. Om dessa personer gick på scenen utan att publiken och tittarna visste någonting om deras väg till scenen så skulle man inte alls bli lika imponerad- det är mao inte talangen utan omständigheterna som talar till oss. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:21 | |
![]() | Jag blir bara imponerad av människor med medfödd talang. Sry. | |
| madeleine234 | 2011-08-27 22:26 | |
![]() | läskigt klipp duktiga. Tråkigt dock om föräldrarna tvingar sina barn till att spela och bli duktiga. att det e mer föräldrarna som vill än barnet själv. | |
| Träsmak | 2011-08-27 22:35 | |
![]() | "Men ja, precis? Image och karisma. Hon har "det". Och talang. Menar du att vem som helst skulle kunna bli Lady Gaga?" Som många andra tycker jag att hon är en medioker artist med urusel klädsmak. Att hon har "det" är inte musikalisk talang, utan just karisma, utstrålning och hjärta. Är en utsmyckad utsida, eller hjärta och budskap för dig detsamma som röst och musikalitet, ja då menar vi helt olika saker. "Tråkigt dock om föräldrarna tvingar sina barn till att spela och bli duktiga. att det e mer föräldrarna som vill än barnet själv." Vad barnet vill är i en del andra länder helt ovidkommande. Barnet har inte rätt till eget tänkande eller möjlighet till att välja sin egen framtid. Ofta är det så att föräldrarna istället är mer beroende av sina barn när de blir gamla (inga sociala skyddsnät som här), både socialt, ekonomiskt och även gällande ren vård. En del föräldrar lägger ner resurser, tid och energi på att barnen skall kunna försörja dom när de blir gamla. Det handlar ofta om ren ekonomisk vinning. Om ett barn verkligen visar sig "ha talang", ja stackars den ungen då. Hej då allt som tillhör barndomen, all lek och alla kompisar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:38 | |
![]() | När började den här tråden handla om barn som måste spela fiol för att säkra sina föräldrars ålderdom? | |
| Träsmak | 2011-08-27 22:40 | |
![]() | Delicious: Du sa att du inte tycker att man kan vara bra eller komma fram om man inte har talang = Du startade det hela.... (@_@)' | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:44 | |
![]() | Lady Gaga har enorm musikalisk talang, även om jag själv inte gillar hennes musik. Hon hade inte kommit någonstans utan den talangen, även om den inte längre är vad man främst kopplar henne till. www.youtube.com/watc...aI r_d0hFB8 | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:45 | |
![]() | Nej, det sa jag inte..Bara att de som har verklig talang har större chans. | |
| miss evelyne | 2011-08-27 22:46 | |
![]() | Jag tycker personligen att hon inte har nån direkt givande musik men hon har nog inte fått så mycket publicitet för just musiken heller utan showen hon gör under sina konserter.. vilket det inte längre heller kallas när det gäller henne men ändå... Det är inte musiken utan att hon säljer sig själv till den milda grad hon gör. Gaga gör ju verkligen allt för att sticka ut klädmässigt och showmässigt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:47 | |
![]() | För mig är det helt obegripligt varför man ska träna sig till att ha känsla, inlevelse och allt annat som kommer med artisteri. Då vill man snarare bli känd än att hålla på med det man är bra på. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-27 22:48 | |
![]() | Grejen är att hon tänker inte "Nu ska jag göra något sjukt, jag ska ha på mig en köttklänning" utan mer "Jag ska fan ha på mig en köttklänning, fan vad sjukt". | |