Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 79 |
Mobilspel
| Pågående | 19 453 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-09-06 22:03 | |
![]() | Diskussion med min 5-åriga dotter efter att jag och hennes mor separerat: - En vacker dag kanske pappa träffar någon ny tjej. - *förskräckt min* Kan du inte skaffa ett husdjur? | |
| Nancys | 2011-09-06 22:10 | |
![]() | När sonen fem år fått en enkel sexuallektion konstaterade han "men då behövder ni ju inte göra det för ni har ju mig!" | |
| Goltex | 2011-09-06 22:13 | |
![]() | Matheo 3 år,frågade sin morfar vad hans nya granne hette. Morfar berättar att han heter Dag. Matheo funderar en stund och frågar sen: Vad heter han på natten då? | |
| frukantarell | 2011-09-07 09:41 | |
![]() | Sonen vid middagsbordet. "Mmmm detta var en mycket desperat spaghetti." (delikat). | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2011-09-07 11:05 | |
![]() | Jag försökte att starta gräsklipparen om och om igen. Drog i snöret och svetten lackade. Då kom L (8 år) och tyckte vi kunde hämta grannen. "Han klarar det alltid, han är så hårdhänt." | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-09-07 11:06 | |
![]() | Min son ca tre år frågade "hur kan människor få barn fast man inte seminerar?" (vi har mjölkkor och han hade sett mig seminera och fått det förklarat) | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-09-07 11:08 | |
![]() | Han var nog fyra förresten. Han frågade också ungefär vid samma ålder "varför kommer Jönsson (brevbäraren) hela tiden med mera post? Vet han inte att vi redan har fullt? | |
| Pocaloca | 2011-09-07 11:10 | |
![]() | 4år här med, mitt ena barnbarn: - pappa, spring ikapp med mig! ...neej, pappa har ont i ryggen, har nog jobbat för hårt så jag kan inte. Nähä! Jag har pratat med din chef, han sa du jobbá löst! | |
| Pocaloca | 2011-09-07 11:13 | |
![]() | Min nu vuxna son vid 3års åldern typ, står vid toastolen och utbrister: - Mamma, mamma, det gånte pola häj.....men de gick söjut (förut)!!!! =)) | |
| Symfonic | 2011-09-07 13:59 | |
![]() | Min lillebror var fem och stod och pratade med en tant i affären; Tanten; Vart är du ifrån, lille vän? Lillebrodern; Jag är från vettet, det säger alltid mamma. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-09-21 18:49 | |
![]() | Missuppfattning: När min son som var för liten för att följa med och se Grease på Slagthuset (Malmö) menade han att: Det gör inget, för slaktade grisar kan jag se hos min pappa. | |
| PowerYoga | 2011-09-21 19:10 | |
![]() | Min 4-åriga dotter talar i telefon med sin moster, varpå hennes 1 år yngre kusin kommer in i rummet och försöker tilltala henne; Dottern som inte kunde säga R till kusinen: "gå bått häjifjån du ijitejaj mig" (gå bort härifrån du irriterar mig) | |
| bittekrstd | 2011-09-23 18:39 | |
![]() | Min son var 4 år och vi var på släktträff. Han frågade mig tyst om han kunde åka med morfar hem och jag sa: -Det får du fråga morfar. Sonen gick ut i köket där morfar var,frågade och kom sen i rummet där alla satt och sa glatt och högt: - Mamma,mamma, det gick för morfar........... | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-09-23 19:02 | |
![]() | Spira: Vad härligt det är med vischan ändå, när brevbäraren är någon (Jönsson) och inte bara en brevbärare. När jag var 11 c:a skrev jag ett julkort med hälsningar från Ullis, Ruth o John. Glömde skriva något på kuvertet, men fick det i retur! Brevbäraren visste ju att det var vi! | |
| xenatvå | 2011-09-23 19:13 | |
![]() | Hur är Bibeln uppdelad på för sätt? Gamla och nya sortimentet. Eller en elev som skulle ta med ett nyhetsklipp ur en tidning som skulle läsas upp inför de andra i klassen: Allergiska terrorister kapade plan. (Algeriska) | |
| pms | 2011-09-23 19:30 | |
![]() | Jag välte ut en stor kruka med lecakulor (obs jag sade ingenting bara suckade djupt) varvid min då 3,5 årige son uttrycker: -Mamma, är det kanske dävlar nu? (dävlar=djävlar) En annan episod är när vi går uppför en trapppa och han säger: -Mamma, det står två troll i trappan däruppe. -Jaha, säger jag och frågar vad de gör där då. Min son svarar: -Ja, de ser lite rädda ut för oss. Varvid jag säger: Jamen, det behöver de inte vara. Vi som är så snälla. Min son tittar på mig och säger sedan: -Jamen, det kan ju inte de veta. När jag anlände till dagis för att hämta min dotter (numera 15 år) log dagisfröken glatt till mig och sa: -Inte visste jag att du var ett medicinskt mirakel Jag gissar att jag såg ut som ett frågetecken varvid fröken säger: -Ja, idag när xxxxx kom till dagis var hon ledsen och väldigt bekymrad. Dagisförken hade då tagit upp min dotter i knäet och frågat varför hon var så ledsen. Min dotter svarade då (stortjutande): - Jag får aaaaaldrig något syskon!! Varvid fröken frågar: -Men varför tror du det? Min dotter svarar då (fortfarande gråtande): -För min mamma har aaalltid mens!! Var hon fått det ifrån har jag ingen aning om men det är ju bara en så underbar kommentar! Min fina tjej!:)) | |
| Pocaloca | 2011-09-23 19:43 | |
![]() | hahaha...underbart =) | |
| Pocaloca | 2011-09-23 20:08 | |
![]() | Mitt barnbarn nr 2 var i duschen med sin pappa (c:a 2 1/2år )... sitter på huk och leker, hennes storasyster hoppar också in och ska duscha....tittar upp mot pappan, får syn på hans kön, fortsätter leka, men ropar ut mot köket: - Mamma, pappa bajsar! | |
| Pyogeneziz | 2011-09-24 03:47 | |
![]() | Min mamma har berättat för mig att när jag var liten så brukade jag hälsa på hos vår granne, som var en gammal tant. En gång när jag besökte henne så höll hon på att sminka sig. Hon smetade in nån kräm i ansiktet som jag aldrig hade sett förut, och jag frågade: - Vad är det där du har i ansiktet Elna? Hon svarade: Det är en kräm som gör så att rynkorna försvinner och man ser yngre ut. - Jahaa! Sa jag nyfiket och tittade noggrant när hon fortsatte att smörja ansiktet. Efter en stund var hon klar och skulle bege sig iväg till kalaset och bad mig gå hem. Då studerade jag henne noga och sa: - Du Elna, Jag tror inte den där krämen fungerar så bra. Hon tyckte givetvis att detta var jättekul och följde mig hem och berättade historien för mamma. Barn är iallafall oftast uppriktiga. :-D | |
| katthunden | 2011-09-24 05:28 | |
![]() | Satt och spelade NES med en kompis för ungefär 100 år sen, vi var väl kanske 11-12 eller nåt. Så kommer brorsan (3 år yngre) ut från toan iklädd enbart kalsonger med händerna mellan benen och utbrister; Min snopp står åt fel håll!... Pinsam tystnad.. :D | |