Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-09-06 00:06 | |
![]() | jag sitter och glor på skiten nu för att titta på det vi pratar om, men har kommit till den som ska ta kort med hunden i soffan, där kan vi snacka om plågeri. :( | |
| Satyra | 2011-09-06 00:08 | |
![]() | Vill bara meddela att jag inte höll fast mina barn då jag tog hålen i deras örsnibbar. De satt själva i en barnstol på salongen, de skrek/grät inte och verkade inte lidande på något vis. En annan mening jag fastnade i nu var: "Är saker skadliga först när/om den som blir utsatt förstår det?" (Delicious) Om jag tittar i min egen backspegel, på de faktiskt traumatiska upplevelser jag har med mig i bagaget så ja - tror ärligt talat ATT det kan var just så ibland. Att man som barn inte upplever det så hemskt, förrän man blir äldre och då genom omgivningen, kunskaper om vad som kan anses "normalt" och inte, går upp för en. Så har det varit för mig i alla fall. Eller missförstod jag det du skrev, Delicious? | |
| bullyboys | 2011-09-06 00:09 | |
![]() | vadå troll!! jag sa bara att jag tyckte att du överreagera tål du inte kritik? | |
| Satyra | 2011-09-06 00:10 | |
![]() | Måste ju erkänna att jag inte sett programmet som tas upp här i tråden, men förstod ju ändå vad det handlar om. Kanske just den håltagningen var ovanligt grymt utförd, vad vet jag. | |
| bullyboys | 2011-09-06 00:12 | |
![]() | inget värre än man håller fast ett barn för att ge den en spruta | |
| bullyboys | 2011-09-06 00:14 | |
![]() | dina barn satyra skrek säkert inte för att det gjorde ont utan mer att dom var rädda för att det skulle göra ont | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 00:15 | |
![]() | Har länkat till klippet med håltagningen i ts. Hon låter nannyn hålla fast, ungen skriker och kärringen står inte ut så hon går ut och kommer tillbaka lagom tills det är klart. För ens egen del kanske det är så om man nu inte har tryckt ned sina upplevelser så hårt att man inte minns. Men om andra minns att det här barnet grät medan nannyn höll fast henne och berättar det för barnet kommer hon antagligen inte tycka att det var roligt. bullyboys, Vad är kritiken? Sluta kapa trådar. | |
| Satyra | 2011-09-06 00:15 | |
![]() | Nej de skrek inte alls, bullyboys, men det kanske beror på att det var jag - deras mamma, som de kände sig trygga med - som utförde håltagningen?! | |
| le-lou | 2011-09-06 00:17 | |
![]() | gör man hål i öronen sådär idag? Vart tog pistolen vägen?? | |
| bullyboys | 2011-09-06 00:17 | |
![]() | kritiken var att du överreagera | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 00:21 | |
![]() | Nej, det var en åsikt. | |
| bullyboys | 2011-09-06 00:23 | |
![]() | du får tolka hur du vill | |
| Satyra | 2011-09-06 00:23 | |
![]() | Ok, kollade klippet nu (gick in på länken tidigare också men fick då bara upp två stillbilder av händelsen, av någon anledning) och ... Nummer ett - man behöver inte gå till en piercare för att ta hål i örsnibbar. Med pistol går det på två sekunder - en per öra. Nummer två - om man som förälder tycker att det är så vidrigt att man inte klarar av att vara kvar i rummet så nä, då ska man nog vänta med att ta hål i öronen på sina barn. Barn är som hundar - de reagerar på obehagligheter mycket utifrån hur föräldern/föraren reagerar. Tror jag. Å andra sidan såg ju barnet glatt ut snabbt efteråt igen, så jag tror inte det blir några traumatiska bestående men hos henne. ;-) | |
| le-lou | 2011-09-06 00:24 | |
![]() | Deli, du vill ha håltagning för aga? Eftersom man orsakar smärta för barnet? Estetiskt syfte. Men vaccination? Eller blir det lite ändamålet helgar medlen för dig? | |
| Gautama | 2011-09-06 00:24 | |
![]() | Vidrigt hur hon resonerade: att nannyn skulle få vara med och bli syndabock så slapp hon själv "förknippas med smärta"." Just där resonerade hon rätt enligt mig. Det är väldigt vanligt att man gör så på barnavårdscentraler, att någon av personalen håller i barnet så att mamman inte ska förknippas med smärtan när man tar sprutor. Sen kommer mamman som en räddande ängel och står för trösten och tryggheten. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 00:24 | |
![]() | Är väl bara frisörer som använder pistol? Han var ju riktig piercare. | |
| Satyra | 2011-09-06 00:25 | |
![]() | Inte bara frisörer, alla sk. skönhetssalonger använder pistol. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-06 00:27 | |
![]() | Hade hon örfilat barnet snabbt en gång hade det blivit ramaskri. Vad exakt är skillnaden? Agaförespråkare motiverar med att det är bra för barnet i längden, ungefär precis som piercingar. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-06 00:29 | |
![]() | du är så arg deli herrejösses | |
| MijaBlue - Ej medlem längre | 2011-09-06 00:30 | |
![]() | Det var det värsta jag sett idag. Fy fan, vilken skitmänniska. Och ännu märkligare är att ingen där reagerar, de anser alltså att det är okej. | |