Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2011-09-28 13:46 | |
![]() | nulltj exakt | |
| Mindymoo | 2011-09-28 13:47 | |
![]() | Smartast är väl att låta läkare kolla OM man lider brist på något? Jag gjorde så, och hade väldigt låg halt av B12 (stort underskott kan bl a leda till depression). Tabletter fick upp halten och nu är det okej. Varierad kost och promenader hjälpte inte just där, efter en tids stress och sjukdom. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:53 | |
![]() | Mindy>> Precis, men då hade du ju en brist som du inte kunde avhjälpa själv. Att generellt uppmana till att ta tillskott om man är lite trött & deppig tycker jag är fel, eftersom man inte alltid kan veta orsakerna till att man mår som man mår. Och i många fall räcker kost & motion gott. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:54 | |
![]() | Jag skrev just att min läkare rekommenderade det. Men okej.. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:55 | |
![]() | Ja, men det var inte han som startade tråden? | |
| LisaLong | 2011-09-28 13:55 | |
![]() | nulltj det anser jag också, sen finns det ju även många yngre här som kanske tänker att va bra då kastar jag i mig ett gäng d vitamin utan att ta reda på för och nackdelar | |
| LisaLong | 2011-09-28 13:56 | |
![]() | Del jo du skrev det, men du svarade inte på frågan om han/hon tagit prover på dig?:) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:56 | |
![]() | Lisa Long>> Precis så jag också tänker. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:56 | |
![]() | Mindymoo fick ta B12 tabletter. Det var visst helt okej. Tycker du borde frossat i lever istället :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:57 | |
![]() | "You know we have more prescription drugs now. Every commercial on TV is a prescription drug ad. I can't watch TV for four minutes without thinking I have five serious diseases. Like: “Do you ever wake up tired in the mornings?” Oh my god I have this, write this down. Whatever it is, I have this. Half the time I don't even know what the commercial is… There are people running in fields or flying kites or swimming in the ocean. That is the greatest disease ever. How did you get that? That disease comes with a hot chick and a puppy." Lazyboy - Underwear Goes Inside The Pants | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:57 | |
![]() | Men herregud vad diskussionen grävde ner sig långt i sandlådan nu. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 13:58 | |
![]() | Hon tyckte inte att det behövdes med tanke på vad jag berättade. Det är inte samma rutinprov som tex B12. | |
| LisaLong | 2011-09-28 13:59 | |
![]() | Del du kan väl svara om han tog prover?? Tycker annars att det var en konstig läkare | |
| LisaLong | 2011-09-28 14:00 | |
![]() | ja det lät konstigt i mina öron. Men huvudsaken du mår bra | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 14:00 | |
![]() | Om din läkare rekommenderade dig D-vitamin för att du inte kan få i dig det på annat sätt än genom tillskott, fine. Det framgick dock inte i början av diskussionen. Och som Mindy skrev hjälpte det inte med kostomläggning, där fanns anledningar till bristen i B12 som motiverade att hon fick ta tabletter istället. Det jag är skeptisk till är att generellt rekommendera D-vitamintillskott till alla som är lite trötta & deppiga, inte till den som verkligen behöver det. | |
| Björn K-hamn | 2011-09-28 14:05 | |
![]() | Mindymoo, vet inte om det gäller dig, men det finns vissa undersökningar som visar att mat värmd i microvågsugn degenererar B12. Man förutspår en stor ökning av B12 brist i takt med att allt fler måltider ersätts med storköksfabricerad mat som värms i micro, speciellt på sjukhus där trenden är att man lägger ned de egna köket och ersätter det med microvågsugnar. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 14:06 | |
![]() | Jag förutsätter att man har gått till sin läkare om man mår dåligt. Men alla läkare är inte så upplysta om d-vitamin som min läkare blivit. Jag tror att frågan om d-vitamin kommer växa inom de närmsta åren eftersom rönen är rätt förlegade. Lite som 6-8 skivor bröd om dagen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 14:08 | |
![]() | Tänk bara på hur omega-3 växt. För typ tio år sedan ansågs det som dåligt att äta avokado och lax eftersom det var så fett. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 14:10 | |
![]() | >> Köp d-vitamin på hälsokosten som innehåller 2000ie och ta minst en om dagen. 2000-4000ie per dag är optimalt för vuxna. Kanske inte alla som är lika kloka som du och går till läkaren, när det verkar enklare att bara gå till hälsokosten? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-28 14:11 | |
![]() | Då får man skylla sig själv in my opinion. ^^ Hoppa från en bro! Jaa det gör vi. | |