Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-09-29 14:10 | |
![]() | 1) Det är inget fel på helnykterhet, alla människors kroppskonstituion klarar helt enkelt inte alkohol, ganska vanligt i Asien t ex. Om du verkligen måste: Prova något halvtorrt tyskt vitt vin med låg alkoholhalt, till exempel Liebfraumilch, servera vid 10-12 grader. Det är ganska lättdrucket och man blir inte så uppkäftig av det heller. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 14:11 | |
![]() | Är det någon som sagt att det är fel på helnykterhet? | |
| blue_moon | 2011-09-29 14:16 | |
![]() | Nej, men att utifrån ett helnykterhetsperspektiv beskylla alla som tar ett glas vin till maten för alkoholism. | |
| belsebus | 2011-09-29 14:17 | |
![]() | ja kanske ett gott muscat vin (sott vittvin) till att borja med. rosé ar ju annars ett ganska lattdrucket vin...cabarnet d'anjou ar friskt och fruktigt, men vet inte om man hittar det pa systemet. sjukt gott! eller kop lite finare viner eller mousserande..... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 14:19 | |
![]() | >> Nej, men att utifrån ett helnykterhetsperspektiv beskylla alla som tar ett glas vin till maten för alkoholism. Tydligen. | |
| le-lou | 2011-09-29 14:36 | |
![]() | få som skyller , har sett en i tråden som pratar alkoholism om helgdricka. | |
| scharlakan | 2011-09-29 14:37 | |
![]() | Tack för alla fina tips och allt stöd! För att tydliggöra mitt syfte med denna tråd är jag ute efter en smakupplevelse och alltså inte att bli berusad. Den kunde lika gärna ha handlat om mörk choklad (som jag t.ex. tidigare haft svårt för men sen fick bra tips så att jag lärde mig). Jag skapade denna tråd för att få tips som gör att jag slipper dricka saker jag inte vill så tyvärr kommer jag inte testa de tips som går ut på att hälla i mig tills jag gillar det! :) | |
| impala-58 | 2011-09-29 14:47 | |
![]() | Rött vin och coka cola | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 14:51 | |
![]() | Blir man uppkäftig av vin, generellt? | |
| blue_moon | 2011-09-29 14:55 | |
![]() | Salthatten menade kanske att fylla leder till uppkäftighet. Alkohol lär ju lösa tungans band. ;-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 15:03 | |
![]() | Det behövs inget vin till det ;) | |
| bommarna | 2011-09-29 15:16 | |
![]() | Man behöver ju inte dricka vin, finns annat som är gott. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-09-29 15:19 | |
![]() | trodde det var lag på att dricka vin | |
| aspekt | 2011-09-29 15:25 | |
![]() | Det är en vanesak - men tvinga dig inte heller att dricka om du inte gillar det. Jag kan exempelvis bara dricka vitt vitt. Jag har gått från att dricka cider och drinkar och över till söta vita viner. Tyska viner, riesling är ganska bra. Dessutom är de mindre starka. Fruktviner är ett annat sätt, finns jättegott citronvin. Röda viner vet jag inte heller om jag kommer lära mig gilla men jag tror det är något för den lite äldre generationen. Min mamma dricker nästan bara rött exempelvis. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-09-29 15:33 | |
![]() | Pratade med nån snubbe som påstod att det krävdes att man drack 600 st glade dansken innan man tyckte om öl. Men eftersom det är mer i en flaska vin så kanske du måste trycka i dig 100 flaskor innan du kan uppskatta vin. | |
| Oranjestad - Ej medlem längre | 2011-09-29 15:56 | |
![]() | Tur för dig att du avskyr vin. Fortsätt så så slipper alla negativa effekter av alkoholen. Drick vatten elel rngt annat alkoholfritt istället. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 15:57 | |
![]() | Vad får man för negativa effekter av alkohol om man tar ett glas vin då och då? | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-29 16:19 | |
![]() | Vet du inte det nulltj? Det slutar ju nästan utan undantag i diket. De flesta människor kan inte kontrollera sitt intag öht. Köttet kallnar på tallriken, salladen slokar i sin skål för att så fort vinet hälls upp så flyttas fokus från smak och harmoni, till ett regelrätt sjöslag. Tänderna blir vackert lila och munnen sluddrar sanningar vid köksbordet och det som skulle bli en fin middag slutar i familjegräl. Barnen ser på, och tar efter. Cirkeln sluts. Generation efter generation. Därför är det så farligt. | |
| Gautama | 2011-09-29 16:20 | |
![]() | Hahahahahaha, så skön du är Uisge:-))) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-29 16:22 | |
![]() | Uisge>> huvva, vilken jäkla tur att du varnade mig ;) | |