Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 508 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2011-10-22 18:03 | |
![]() | "En intressant grej kan vara att om man är törstig är man redan uttorkad." Har du belägg för det påståendet? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:05 | |
![]() | Om du med belägg menar en källhänvisning så nej. Hörde det av en läkare på tv. Så ni kan väl anse det som felaktigt då. | |
| CrackedActor | 2011-10-22 18:07 | |
![]() | Men det låter rätt rimligt, kroppen säger till att man behöver vätska, därför känner man sig törstig. | |
| Tessa00 | 2011-10-22 18:08 | |
![]() | Jag har supertorr hud och har provat det mesta... Sensai från Kanebo funkar jättebra på mig. Men, det är inte billigt. Nu har jag BareMinerals ansiktskräm för torr hud och den är kanon! Fortfarande rätt dyrt men jämfört med Sensai, ca halva priset. Jag har som sagt provat det mesta, olika tvättkrämer, oljor, ansiktsbehandlingar, mm. Inget funkar klockrent. Håller jag huden ren och har en bra ansiktskräm som ovan nämnda så har jag en ganska ok hud i ansiktet. | |
| apbur | 2011-10-22 18:09 | |
![]() | Mmm, och när man är hungrig har man redan gått in i svält. Nej, det är med all sannolikhet felaktigt. Vi går ju inte runt och blir uttorkade utan förvarning. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:09 | |
![]() | Det var i alla fall i meningen att man inte bara ska dricka när man känner verklig törst utan underhålla kroppen med vatten. Det är inte bra att dricka en halvliter på en och samma gång när man är törstig vilket man lätt gör då. Precis som att man inte ska äta när man håller på att svimma för att man då äter för mycket och fel. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:11 | |
![]() | Nej, det är kroppen som säger att man MÅSTE dricka eller MÅSTE äta för att fungera normalt. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:11 | |
![]() | /optimalt | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:15 | |
![]() | "Det är inte bra att dricka en halvliter på en och samma gång när man är törstig vilket man lätt gör då. Precis som att man inte ska äta när man håller på att svimma för att man då äter för mycket och fel." Huh? | |
| Hillegnu | 2011-10-22 18:15 | |
![]() | Biotherm - Multi Recharge Daily Protective Energetic Moisturiser SPF 15 är det bästa. På Åhlens kostar den 710:- men du kan nog hitta den för runt sexhundra. Värt varenda krona | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:15 | |
![]() | Vad? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:16 | |
![]() | Kan vara att jag minns citatet fel och att det ska vara att man håller på att bli uttorkad. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:19 | |
![]() | På vilket sätt skulle det vara dåligt att dricka en halvliter vatten om man är törstig? Skulle det vara bättre att man svimmar än att man stoppar i sig något när man är ashungrig? | |
| emmsahn | 2011-10-22 18:20 | |
![]() | Har inte orkat läsa igenom allt så vet inte om någon har gett det här tipset.. Men jag har också haft problem med torr hud (ibland flagnade jag till och med). Men efter att jag börjat med Spotless (en tvål) och sedan ibland använda ansiktsvattnet (i samma märke). Avslutar alltid (!) med eucerin.. Guld värt!!! Eucerin finns på apoteket. bra om man även ibland har fet hy. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:23 | |
![]() | Nej, nu missförstod du. Jag skrev innan, vilket du utelämnade ur ditt citat, att det är bättre att underhålla kroppen med vatten då och då än att dricka en stor mängd på en gång när man känner sig jättetörstig. Och att det på samma vis är bättre att äta innan man håller på att svimma av hunger än att äta just då, men självklart ska man äta om man är skithungrig. Duh. | |
| CrackedActor | 2011-10-22 18:24 | |
![]() | när man dricker mycket vatten på en gång, då blir man ju väldigt kissnödig... dåligt ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-10-22 18:25 | |
![]() | Bor man i Sverige har man oftast god tillgång till mat och om man då är jättehungrig äter man lätt mer än vad man verkligen behöver. Hoppas det framgick vad jag menade nu. | |
| Gunilla _ | 2011-10-22 18:34 | |
![]() | Nu är du iofs betydligt yngre än jag, CA, men jag har haft samma probs vilket jag slipper då jag använder Willys Oliv Rengöringsmousse 4.bp.blogspot.com/_9...15 2144.JPG och DGEA www.efi.se/_upl/dgea.gif från efi.se Grymt sköna produkter, väl (pris)värda att testa! | |
| le-lou | 2011-10-22 19:37 | |
![]() | "Ja, vatten är väldigt viktigt om man vill ha fin hy. Eller må bra i allmänhet. Minska på kaffe, läsk & te eller drick lika mängd vatten som mängd koffeindryck. " Detta tror jag är det absolut bästa tipset och det som många med mig inkl ... gör fel på. Jag ska genast skärpa mig (igen), dricker alldeles för mkt kaffe framförallt. Tack för påminnelsen Del :)! | |
| le-lou | 2011-10-22 19:41 | |
![]() | en annan grej jag kom på som min hudläkare påpekade för mig, var att dataskärmar inte direkt är A och O för huden, även om det råder lite delade meningar om det också. Ofta sitter man långa stunder vid datorn, jag jobbar dessutom vid min så det är ett bekymmer och jag märker att min hud blir bättre om jag använder datorn mindre i perioder. "färska siffror visar att cirka en fjärdedel av Sveriges befolkning tillbringar mer är fyra timmar framför datorn varje dag. Karin Harrysson, auktoriserad hudterapeut, som träffar kunder dagligen med olika hudproblem tror absolut att det påverkar oss. – Huden blir stressad av strålning. Och jag tror att det är mycket farligare än vad man vågar gå ut med, säger hon. Hon kan se en markant skillnad på de kunder som jobbar framför datorn flera timmar om dagen. – Oftast har de orenare hy på panna, näsa och haka, ytligare blodkärl och torrare hy överlag. Det händer också att en del kan få små röda utslag kring näsan och munnen, säger hon." wwwc.aftonbladet.se/...11 /hy.html | |