Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-28 22:48 | |
![]() | De poliser jag träffade senast var i femtioårsåldern och lär vara rätt luttrade vid det här laget, men deras mest framträdande egenskaper var faktiskt att de kändes varma och mänskliga. | |
| Megaherz | 2011-10-28 22:52 | |
![]() | Har bara dåliga erfarenheter med polis. Å andra sidan har jag väldigt lite erfarenhet :) | |
| Pandina | 2011-10-28 22:57 | |
![]() | Bara faktum att väldigt många överhuvudtaget inte har någon erfarenhet av polis tycker jag är lite skrämmande. Polisen SKA vara närvarande så att vi vet att vi kan känna oss säkra. Det är ju där också den sociala kompetensen kommer in; om polisen är ständigt närvarande men samtidigt riktigt rövhålig, så blir det ju dessvärre inte så trevligt ute på gatorna iallafall. Man kan ju fråga sig var stigmatiseringen av polisen kommer ifrån, egentligen. | |
| friscooo - Ej medlem längre | 2011-10-28 23:00 | |
![]() | Tjaa, du kan ju välja valfri förort långt ute på linjen så ser du polisen i centrum varje dag om du vill se dom. Inte direkt jättegemytlig stämning där dock. Dom finns väl där av en anledning också än mer på andra ställen... prioriteringar. Du får föra fram din åsikt mer politiskt Pandina. Poliserna du ser på stan får order om var dom ska vara osv, inget dom bestämmer själva. | |
| Megaherz | 2011-10-28 23:10 | |
![]() | Jag känner mig alltid skyldig när jag går förbi en polis, även om jag inte gjort något :)) | |
| Pandina | 2011-10-28 23:10 | |
![]() | Självklart, friscooo, har jag inte påstått att poliserna går och ställer sig fel på grund av sin egen inkompetens. De får order, de gör som de blir tillsagda så får de en klapp på huvudet, en kopp kaffe och en kaka och sin månadslön. De gick sin utbildning, de fick sin bricka och de vet hur de gör sitt jobb. Det är ganska naturligt att vi bör rikta vår blick snett uppåt i den här frågan, men sen när står det i platsannonsen att "polisen vi söker ska ha nära till skratt och lätt för att skapa kontakter"? | |
| Pandina | 2011-10-28 23:13 | |
![]() | Som samhällsmedborgare anser jag faktiskt att det senare är lite av en självklarhet - är man dessutom anställd inom statlig sektor: SLÄNG DIG I VÄGGEN STENANSIKTE. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-10-28 23:18 | |
![]() | Social kompetens och empati är viktigt men en polis ska inte vara som Lasse Kronér, h*n måste ha en viss auktoritet. | |
| friscooo - Ej medlem längre | 2011-10-28 23:20 | |
![]() | Vill du att dom ska gå omkring och skratta? Fattar inte riktigt... | |
| Megaherz | 2011-10-28 23:21 | |
![]() | "men en polis ska inte vara som Lasse Kronér" Hahah, tack och lov - det hade varit riktigt läskigt | |
| Ruhrområdet | 2011-10-28 23:30 | |
![]() | Har bara goda erfarenheter, trots att jag suttit i finkan i ett antal städer i landet. Om man nu ska hamna i fyllecell rekommenderar jag att man väljer en småstad. Där kan personalen gå hem redan runt 4 på morgonen och man slipper omaket att spendera olidliga timmar isolerad på en brits eller madrass. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2011-10-28 23:49 | |
![]() | överspända semi-kriminella är dom som råkar ofta ut för de överspända snutarna. deal with it. snutarna gör sitt jobb. du leker. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-29 00:11 | |
![]() | Ha ha! :) | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-10-29 00:20 | |
![]() | Hehhe. Fylleceller hit å dit. Ni är bara för goa. Men annars så...Rötägg finns naturligtvis inom polisen som inom alla andra kategorier av folk också, men i det stora hela är den svenska polisen bra. Vill ni uppleva verkligt urflippade poliser, så kan ni förslagsvis åka till något asiatiskt land. Har man riktig otur så kan man exempelvis få en polis som stalker efter sig - en inte såå bra kombo. För övrigt så funderar jag lite grand på det där när du, Träsmak, beskriver poliserna som överspända och helspänniga... Ligger det inte lite i sakens natur egentligen att poliserna är (blir) det? Dels därför att poliserna (väldigt mycket tyvärr) fungerar som hatobjekt för en del individer, vilket gör att de måste vara vaksamma, men även utan detta faktum så måste ju poliserna under en stor del av dagen ha ett mentalt beredskap som gör (kan jag tänka mig) att adrenalinet cirkulerar rejält runt i kroppen. - Och därav alltså då det som du upplever som överspändhet. Så tänker jag iaf. Jag tycker att det verkar hur som helst vara ett otroligt slitigt yrke. Hur många skulle palla? | |
| golden | 2011-10-29 00:24 | |
![]() | misslyckade dörrvakter är vad de är.. | |
| golden | 2011-10-29 00:25 | |
![]() | nä, jag är sjukt fascinerad av och rättså rädd för poliser. tror ändå att det är bra att de finns. för jag är ännu räddare för tjyvar | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-10-29 06:14 | |
![]() | Har inte träffat så många poliser, ett par fortkörningar, ett inbrott hos oss, bla a, men de är precis som vanliga människor. Några är dryga och otrevliga, verkar ha tagit jobbet för att kunna leka översittare, en del är trevliga, tillmötesgående människor. | |
| anka_i_potta - Ej medlem längre | 2011-10-29 09:38 | |
![]() | jag har inte svårt att tänka mig att många poliser börjar med den auktoritära tonen, dock lägger nog de flesta ner det där och börjar prata normalt så fort de inser att det är en vettig människa de har att göra med och inte nån halvligist som bara står och smilar upp sig för stunden. Det är min erfarenhet av det hela iaf. Både som halvligist och nu senare som något vettig människa. | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-29 10:52 | |
![]() | Det är i polisers natur att vara rövhål. Makt är något dåligt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-29 11:01 | |
![]() | Moget uttalande. | |