Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-11-14 20:17 | |
![]() | så sårande och ytterst okänsligt, du har väl mer behov av förståelse än människors mästrande. Herregud att folk skäms, jag förstår din ilska så väl | |
| Mouche - Administratör | 2011-11-14 21:18 | |
![]() | Jag tänkte ta bort några rent ut sagt bedrövligt okunniga och barnsliga inlägg men så kom jag att lyssna till min bror som sitter här intill mig. Han sa: "Låt tönten ha sina inlägg kvar så får vi andra nåt att skratta åt. För visst är väl det bästa straffet för en människa som är så jävla präktig, just vetskapen om att alla skrattar åt honom och tycker att han är löjlig?" Så jag sparar alltså inläggen. Se, skratta åt och njut av okunskapens ordklyverier. ---------- Jag beundrar alla er som orkar kämpa mot smärta beroende på olika sjukdomar. En stor, varm kram till er alla. Mouche | |
| Cardis | 2011-11-14 21:22 | |
![]() | "Du blir inte rik för att du skrattar åt din fattiga granne" En vacker dag kanske denna person själv sitter med reumatism eller liknande. Då är det inte lika roligt... | |
| CrazyQ | 2011-11-14 21:23 | |
![]() | Tack Mouche! Tycker det här är en viktig fråga och alla idiotiska inlägg är ju ett bevis på hur vissa personer ser på oss med värksjukdomar. | |
| marmeladov22 | 2011-11-14 21:32 | |
![]() | Men flowerpot: jag hade aldrig gått upp kl 6 om jag var sjukskriven. Jag tycker de hade fullt schema, lunch innan 12 också, märkligt. Städa golvet och sköta hästar. Inget jag som frisk hade orkat med. Skulle du haft ett exempel hade det varit roligare med ett bättre och roligare. | |
| marmeladov22 | 2011-11-14 21:33 | |
![]() | fibromylagi är väl dessutom problem med tarmarna | |
| Gautama | 2011-11-14 21:36 | |
![]() | Fibromylagi problem med tarmar?? Det stämmer inte , nu får du allt läsa på. | |
| Cardis | 2011-11-14 21:38 | |
![]() | Fibromyalgi ger i vissa fall även problem med tarmar, kan även göra det svårt att svälja. En väldigt "bred" sjukdom. | |
| marmeladov22 | 2011-11-14 21:38 | |
![]() | Jag hade en inneboende för flera år sedan med fibro- och som jag minns var det tarmgrejs. Ingen som vill förklara? | |
| marmeladov22 | 2011-11-14 21:39 | |
![]() | Tack cardis | |
| Cardis | 2011-11-14 21:41 | |
![]() | Det kallas för Dysfagi är mer eller mindre än "bieffekt" utav just fibromyalgi. Finns flertal rapporter om det bland patienter men inget vanligt förekommande. | |
| marmeladov22 | 2011-11-14 21:42 | |
![]() | In your face sure-gautama jag visste vad jag talade om och jag har en annan vän med kronisk värk i höften jag har inte anklagat någon för lögn | |
| CrazyQ | 2011-11-14 22:06 | |
![]() | Tack Cardis för att du förklarar! Har skrivit så mycket nu, att min vänsterhand inte riktigt vill längre. Men ja, tarmproblem är mycket vanliga då man har fibro. Så även jag. Vill inte gå in på detajer här. | |
| le-lou | 2011-11-14 22:09 | |
![]() | flowerpot - bara för att det inte finns en klarlagd teori om fibros urpsrung så innebär inte att den inte är verklig för det. Forskare som tror att fibromyalgi är psykosomatisk är faktiskt noga med att påpeka att detta inte innebär att smärtan som patienten upplever inte är verklig. Man får skilja på sak och sak. En psykosomatisk sjukdom innebär för den skull INTE att den sitter i huvudet. Det är en grov missuppfattning som tyvärr drabbar den här typen av sjukdomar. Allt hör ihop. | |
| Cardis | 2011-11-14 22:12 | |
![]() | Om man ska gå ner på minsta nivå så sitter ju all smärta i huvudet. Så smärta som smärta. Oavsett hur den förekommer eller vad som orsakar den. | |
| le-lou | 2011-11-14 22:17 | |
![]() | ja precis. Jag har mätt fibropatienters smärtimpulser i en studie och de låg mycket högre än andra utan. | |
| Cardis | 2011-11-14 22:19 | |
![]() | Vet inte hur man ser på fibromyalgi idag inom medicin. Vet att man har klassat det som en icke-sjukdom tidigare eftersom man inte ser någon skillnad på fysiska tester. | |
| Lillstölla | 2011-11-14 22:20 | |
![]() | Mouche: Hälsa brorsan din att han är klok, och tack för kramen :) *kram tillbaka* | |
| Lillstölla | 2011-11-14 22:25 | |
![]() | Har för mig om att kvinnor med diffusa smärtsympton kallades för SVB-kärringar i läkarjournaler förr om åren. Är inte såå hemskt många år sen det var så. Nu har ju de flesta av oss, tyvärr inte alla, fattat att det är en verklig sjukdom. SVB=Sveda Värk Bränn | |
| Übersize - Ej medlem längre | 2011-11-14 22:26 | |
![]() | Viss är det skönt att vara sjukskriven hela dagarna? | |