Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade37
Mobilspel
Pågående19 743

Forumkategorier

Användare Inlägg  
tipitina2011-11-18 18:27
Antal inlägg: 2687

Barn! Helvete, fattar inte folk att man inte kan skriva om någonting mer ointressant.
Då menar jag inte de som skriver om sina barn ibland, eller de som faktiskt skriver något relevant om snorungarna. Nej, de som skriver "åh, idag åt Lisa korvpuré", "idag åt hon frukost och hela den hamnade i ansiktet" (no shit? Det är ett spädbarn för helvete!), "usch vilken illaluktande bajs som kom ur lille fisen idag" osv osv osv. De verkar kunna mala i en evighet om diverse kroppslukter och vätskor som kommer ur äckelungarna.
Jag är också fullkomligt ointresserad av att veta att Åke idag har gått "hela fem steg, eller ja, egentligen bara fyra och ett halvt men man kan ju räkna det han tog när han föll också"....

Gaaahhh! Tig bara!

Jag brukar hämnas genom att skriva mängder av uppdateringar om min hund...

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-11-18 18:31
Antal inlägg: 5801

Jag fattar inte. Om ni retar er så mycket på vissa personers inlägg, varför tar ni inte bara bort dem?

Detta börjar likna "retar-mig-tråden" och den är tillräcklig.

tipitina2011-11-18 18:33
Antal inlägg: 2687

Jo, jag tar bort dem som övergår mer och mer till att skriva om endast sina barn. Eller rättare sagt blockerar sina uppdateringar.

Det är väl en skitbra tråd det här? Då får man ju veta vad folk absolut itne vill läsa om så att man kan undvika att alla spärrar ens egna uppdateringar?

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 18:36
Antal inlägg: 185

Skulle du ta bort dina VÄNNER på grund av något de skriver på Facebook? Jag tycker bra om mina vänner och då får man ta vissa saker på köpet.

Vi har aldrig skrivit att vi retar oss på PERSONER utan på vissa statusuppdateringar.

Sedan är det ju så att man på Facebook också kan se statusuppdateringar som andra gjort, som inte är ens vänner.

anderberg82011-11-18 18:37
Antal inlägg: 3237

Ja, lugn i bussen nu! Inget fel på den här tråden. Psolut inte!

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-11-18 18:40
Antal inlägg: 5801

Jag tycker bara att ni retar er på fel saker. Det är väl bara att ignorera dessa statusuppdateringar. Sluta att läsa dem och scrolla vidare. Att lägga energi på att reta sig så pass mycket att man kan fylla en tråd på Beta . . . då finns det väl viktigare saker i livet.

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 18:46

Bitte, nu heter det FB-vän men som tidigare påpekats; det kan vara alltfrån rätt ytliga bekanta (med i samma förening, någon granne man umgås med ibland) till bästa vännen.

Mina vänner vet dessutom att jag inte är så förtjust i sådana exempel so jag tagit upp här. eftersom jag konstant nekar till att delta i det ena och det andra. Aldrig går med i någon grupp som jag inte har koll på vilka som har hand om den och vet vad det handlar om. Gillar inte vilka sidor som helst. Har aldrig kopierat något sådant där massutskick.

Och om det påstås saker man ska stödja så blir jag mest nyfiken på om det hela stämmer. Men går inte med.

anajan2011-11-18 19:02
Antal inlägg: 58

Visserligen ingen egentligen statusuppdatering, men alla FBs frågor. Mjölken eller oboyen först? First letter in your name? I was born in... Där kan man tala om onödigt. Lite i stil med "kopiera detta om..."

Bitte - Administratör2011-11-18 19:36
Antal inlägg: 24200

Min FB -vänner är just det vänner och inte fasen några ytligt bekanta eller så ..

Bitte

ektis - Ej medlem längre2011-11-18 19:50
Antal inlägg: 4505

jag tog bort min facebook dåjag varje dag i en vecka fick veta vad min tråkiga granne käkade till frukost. hahah... okeeeej liksom.
nej, sånt har jag ju inte tid eller ork med: )

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 20:23

Då har du gjort det valet Bitte och det står dig fritt.

Jag skulle kunna bemöta många trådar med samma arguement att "Men det finns ju viktigare saker" eller "Ni gnäller på fel saker" etc

Bitte - Administratör2011-11-18 21:03
Antal inlägg: 24200

Oavsett vad du tycker Myggbiten så anser JAG det är en tist attityd att gnälla på sina vänner , bakom ryggen på dom

Bitte

Myggbiten - Ej medlem längre2011-11-18 21:14

Som sagt så har vi förklarat att det inte är enbart vänner utan överlag på Facebook.

kafountine, vad är RÄTT saker att gnälla på?

le-lou2011-11-18 21:50
Antal inlägg: 17500

jag retar mig på alla jäkla spel uppdateringar.

le-lou2011-11-18 21:52
Antal inlägg: 17500

jo . de här djupa människorna som skriver poetiska mystiska oneliners.

gnill2011-11-18 22:08
Antal inlägg: 1942

Jag tycker det är ganska kul att få dela med sig om vad man retar sig på, det betyder inte att att man är bitter, eller inte gillar sina vänner, utan just att man får ösa ur sig av vad man retar sig på, ä säker på att det finns andra som retar sig på vad jag skriver på FB och jag unnar dem absolut att få uttrycka detta någonstans. Gnäll med lust är vad vi ägnar oss åt i denna tråd... och det är njutbart. Och satir och ironi, vad är det om inte kul och sofistikerat gnäll?

Den enda statusuppdatering jag någonsin kopierat är denna:

"Kopiera denna text till din status om du känner någon eller har hört talas om  någon som känner någon. Känner du ingen eller har du bara hört talas om  någon som inte känner någon så kopiera ändå. Det är viktigt att sprida  budskapet! ♥♥ Hjärtan också ♥♥&am p;#9829; glöm inte hjärtan ♥♥ för i helvete"

(eller förresten, det finns en till jag kopierat, ska se om jag hittar den, den är den roligaste någonsin faktiskt... återkommer strax om jag hittar den)

gnill2011-11-18 22:09

(ja, jag hjärtan funkar inte här förstås så alla de där konstiga tecknen är hjärtan)

gnill2011-11-18 22:11

Hittade den, här är den:
Please put this on your status if you know someone (or are related to someone) who has been eaten by pandas. Pandas are nearly unstoppable and, in case you didn’t know, they can also breathe fire. 93% of people won’t copy and paste this, because they have already been eaten by pandas. 6% of people are sitting in their showers armed with fire extinguishers, and the remaining 1% are awesome and will repost.

SaraLi762011-11-18 22:12
Antal inlägg: 32

Jag är inte så lättirriterad, men om det är onsdag och någon skriver "Det är onsdag" i sin status är det rättså korkat tycker jag...

Sen har jag en vän på FB som alltid skriver samma sak varje dag: "Skriver." Senare ändrar han till: "Slut på skrivandet. Nu TV, sen sova." Alltid...

Robandage - Ej medlem längre2011-11-18 22:13
Antal inlägg: 847

Ha ha

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?