Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 697 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Radagast | 2011-11-21 13:44 | |
![]() | Jag tycker tvärtom att öppna bräden är mer komplexa och intressanta att spela - det är barnkorsordnivå att hitta drag för 10 poäng, men inte att hitta det bästa draget. | |
| blue_moon | 2011-11-21 13:59 | |
![]() | Igår natt spelade jag en slumpad match i Betapet Mini under annat nick. Motspelarens rating (2400) låg ca 500 över min, så jag var beredd på hårt motstånd. H*n la första ordet över en röd ruta och kammade hem fina poäng. Vågrätt, ett par rader ovanför startrutan, låg 6 röda/gula bonusrutor i en följd. Lockade och skrämde! I regel tassar vi som katter kring het gröt, men på en mini-spelplan med 11x11 rutor går det inte att undvika ett så långt parti. Jag la ut ett ord, motspelaren ännu ett. Så fick jag ett J och dristade mig att lägga NOJA lodrätt över en av de röda och med J på en 2xBok-ruta. Motspelaren la DOSA vågrätt över de sista två bonusrutorna i raden. Båda fick bra poäng. Nu återstod 3 röda/gula rutor omedelbart till vänster om DOSA, och jag planerade ett tillägg av spel-, snus- eller puder-. Det blev inte som jag tänkt, för motspelaren tappade gnistan och ömsom passade, ömsom lät tiden rinna ut. Jag la vad jag kunde och sparade till Ordet, men matchen tog slut när motspelaren hamnade på 5 min minus. Snopet. | |
| Nasty Nimrod | 2011-11-21 14:37 | |
![]() | På Minispelet blir det ju VÄLDIGT lätt låst, f.ö. Om man kör klassiskt bräde så är snart halva diagonalplanen körd innan man märker något... | |
| blue_moon | 2011-11-21 15:06 | |
![]() | Javisst, där gäller att spelarna hjälps åt för att spelet ska flyta bra. Alternativet är att båda/alla sitter med brickor de inte kan lägga och måste passa sig ur. Sånt e tradigt. | |
| Nasty Nimrod | 2011-11-21 15:16 | |
![]() | Nu ser jag förresten på min statistik att jag också har mindre utlagda brickor än hälften i snitt, och nog kan köra en del hyfsat gnetigt spel själv. (Beror iofs delvis på motståndaren.) Å andra sidan drar man sig för att lägga upp inför jättelägen på slumpad spelplan, och hakning av honnörer är trots allt rätt effektivt... =/ (Snitt lagda brickor per drag skulle ju kunna vara intressant också, men det verkar inte ingå i statistiken.) | |
| Palini | 2011-11-21 16:44 | |
![]() | "Barnkorsord" var ju sagt lite med glimten i ögat. Fast så mycket mer komplext vet jag inte om jag tycker att det blir. Det känns mer som när det blir beslutsångest på kondis ungefär. En massa godbitar att välja mellan, vilken ska man ta, vilken är smarrigast, vilken ger mest poäng? Annars känns det lite som att det ligger i tiden, att allt ska gå fort och lätt idag. Ingen tid för jobbiga, långsamma gnetspel, typ. | |
| bulimi4 | 2011-11-22 15:42 | |
![]() | Man spelar för att vinna, visst. Men har inte tanken om att ha roligt med ett sällskapsspel försvunnit för allt för många? Ska det inte också vara roligt att leka en stund och inte sitta o gneta och vara rädd om rating som det gör för många här? | |
| Bohedarn | 2011-11-22 15:52 | |
![]() | Vill man ha poäng med mitt förslag kan man ju göra som kinesen som uppfann schack. Han önskade sig ett vetekorn i första rutan 2 i andra,fyra i tredje osv. Räkna då vad det kan bli efter 8 bokstäver. Varianten kunde heta dubbelpet och skulle få fart på spelet. | |
| levakdörB | 2011-11-22 16:16 | |
![]() | 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128 det skulle bli poänginflation... | |
| Bohedarn | 2011-11-22 16:56 | |
![]() | Man kan ju börja dubbleringen efter 3 bokstäver. Vad det är många som är negativa och kommer med krystade motargument. Många håller med mig om gnetspelet men ingen har anammat min spelvariant. | |
| trovik - Ej medlem längre | 2011-11-22 17:07 | |
![]() | skönt att någon tänker utanför lådan. Varför inte genomföra förändringen med en separat ranklista så att ingen gnetspelare far illa av förändringarna? Personligen så är det svårslaget att gnetspela en gnetspelare. | |
| Übersize - Ej medlem längre | 2011-11-22 17:20 | |
![]() | Offensivt spel lönar sig i längden. Jag vinner stort för det mesta (se rank) och förlorar sällan men rätt stort. | |