Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 722

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 21:16
Antal inlägg: 51

Vet inte hur det fungerar i Sverige men här får vi mammapeng 9 månader efter barnet föds och sen får man hemvårdsstöd, som är betydligt mindre än mammapengen. Barnbidrag får man tills ungen är 17.

åsa_lin2011-11-24 21:39
Antal inlägg: 60

ppernillaa..
tyckte det lät som du skulle ha jättemånga barn :)
Vart bor du? Vet att det är så i Finland som du skriver med mammapeng och hemvårdsstöd.
I sverige får man ett visst antal dagar föräldrapenning som man får planera hur man vill. Jag har planerat så dom räcker lite mer än ett år. Barnbidraget får dom till man är 16 tror jag sen blir det studiebidrag. (rätta mig om jag har fel)
Min man jobbar, skulle inte klara oss utan det. Den lilla summa jag får räcker inte långt.

ceciliaerix2011-11-24 21:44
Antal inlägg: 179

ppernillaa,
Ponera att jag inte har någon "karl", men ändå känner för att skaffa barn, eller blir gravid med en "karl" och han dumpar mig, måste jag gå till socialen då eller?
*kollar också vilket år det är*

Delicious - Ej medlem längre2011-11-24 21:48
Antal inlägg: 11661

På gymnasiet kallas det studiebidrag ja. Rätta Mig om jag har fel nu, det hamnar ändå på målsmans konto om man inte skaffar barnet ett eget konto.

åsa_lin2011-11-24 21:50

ja det hamnar på målsmans konto om man inte skaffar konto till barnet.

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 21:52

Nej du kan välja att göra vad du vill, har jag sagt att du måste gå någonstans ?
åsa_lin ; jag vill nog ha 2 barn till ännu men det får bli senare när huset är klart, karln vill dock inte ha fler barn efter 30 och det är om 4 år så allt för långt in i framtiden är det inte (jag är bara 18) :)

åsa_lin2011-11-24 21:57

ok, min man vill inte ha fler än 2 barn. Just nu tycker även jag att det räcker bra. Men får se om några år hur det känns då :)
Vi håller också på att renovera huset vi nyss flyttat in i.
Vilket land bor du i? Lite nyfiken bara :)

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 22:00

Finland, eller ja, på Åland då :) OCH JAG KAN INTE ETT ORD FINSKA!
Många svenskar tror att ålänningar bara pratar finska, fick höra "oj vad bra svenska du pratar!" av en svensk häromveckan när jag var över till sverige ;)

Nauticat2011-11-24 22:27
Antal inlägg: 91

Jag tror att blodet renas genom att en del av det byts ut en gång i månaden. Jag fick iallafall höra av en sjuksköterska att kvinnor inte är lika känsliga för kolesterol just därför. Om det ligger något i det eller ej är upp till var och en att bedöma, men jag tror att det är sant.

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-24 22:28
Antal inlägg: 37631

när dom blir 18 betalas det ut till barnet

åsa_lin2011-11-24 22:29

haha, men pratar inte ALLA svenska på Åland??

Min man är från Finland så därför undrade jag lite :) Men han pratar också svenska och får ofta höra att han pratar så bra svenska, fast han bara bott här i 3 år :) Är ju från svensktalande delen

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 22:36

Jaså där ser man, jo alla pratar svenska här :)
Vilken av alla svensktalande delar är han ifrån ? :)

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 22:43

Blodet renas knappast av att rinna ur en slida. Det är för att ägget i livmodern inte blivit befruktat som ett 'sår' bildas i livmoderväggen när ägget växer in där istället, då blöder kroppen ut allt tills 'såret' läkt.
Sen bildas ett nytt ägg som kanske inte heller blir befruktat = mens igen osv..

ppernillaa - Ej medlem längre2011-11-24 22:43

Män tillexempel har ju inte mens så dom måste ju ha jävligt skitigt blod isåfall eller ?

Darknezz102011-11-24 23:41
Antal inlägg: 26

Men killar hamnar ju i slagsmål då och då, och på så sätt "rensar" blodet. :PPpPpP

päronhalva2011-11-24 23:46
Antal inlägg: 195

Här kommer jag som kille och är intresserad! haha
Jag tycker att p-piller är aaaaaaallt för vanligt. Jag tycker att folk ska bli mycket mer informerade innan det blir utdelat till tjejer. det är ett bra alternativ till kondom men jag tycker ändå att mer information ska ges. Min syster ville bestämt ha p-piller och fick det, utan att knappt veta vad pillret i sig gör.

le-lou2011-11-25 01:34
Antal inlägg: 17500

en positiv grej med mensen är att man kan se det som ett friskhetstecken i fertil ålder, man vet att systemet funkar. Så sa min läkare till mig.

ceciliaerix2011-11-25 01:57
Antal inlägg: 179

Fan va frisk jag känner mig när jag efter två timmars kramp på toagolvet går till jobbet med metallisk spya i strupen och vad som känns som blödarsjuka, för man kan "för faan inte sjukanmäla sig för mens gumman".....

Delicious - Ej medlem längre2011-11-25 01:58
Antal inlägg: 11661

Tror ni att män hade behövt betala för skydd om deras penis läckte blod? :)

swampen2011-11-25 08:15
Antal inlägg: 43

kan tycka att det är jävulskt skönt att slippa att blöda..må för jävla illa och bli bitsk mot allt och alla...min mens slutade efter att vi hade fått våran första son..sen började jag äta mini piller..och det var det bästa jag gjort,för sen slutade min mens..så skönt..och vill man ha fler barn så är det bara att sluta att äta dem. Jag kan tänka mig att ta bort mina äggstockar och allt som har med mens att göra...vi har två barn och vill inte ha fler och varför ska man då gå och blöda en g i mån för att?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?