Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade66
Mobilspel
Pågående19 432

Forumkategorier

Användare Inlägg  
kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-04 17:16
Antal inlägg: 5801

Vad är vidrigt förresten?

Whiteface2011-12-04 17:22
Antal inlägg: 120

Har inte testat det själv, tror det är bullshit. Vad händer med silvret när det kommer ned i pH 2 som det är i magsäcken eller 9 som det är i duodenum? Hur reagerar det när det träffar på mat vi ätit? Nitrit finns i skinka bland annat.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-04 17:26
Antal inlägg: 844

cr: "Vilken förolämpning mot alla läkare och farmaceuter som varje dag räddar fler liv...."

Äsch då! Inte alls.
Det som vore verkligt förolämpande, för varje individ själv, vore om alla bara svalde vilken information/vilka påståenden som helst bara för att dom framförs av läkare och farmaceuter.
Sån infantil blindhet trodde jag var borta för länge sen, men tydligen inte.

shulten2011-12-04 17:27
Antal inlägg: 1424

Bra sagt Nanna!

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-04 17:29

:)

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-04 17:31
Antal inlägg: 6334

Haha öhmöh, det är just det som är grejen. Läkarindustrin KAN ifrågasättas, det finns mängder av vetenskapliga rapporter inom varje liten gren av farmakologin. Lätt att söka upp, läsa igenom och dra sin egen slutsats. Öppenhet.

Hur många riktiga vetenskapliga rapporter finns det på kolloidalt silver? Nä, man bara trycker i sig det för att "det känns bra". Det skulle jag kalla "infantil blindhet".

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-04 17:42

Och då läste du alltså inte det jag skrev tidigare, crooked. Nämligen att jag HAR studerat de som finns skrivet och INTE häller i mig någon som "känns bra".

Frågan är ju hur många rapporter du har läst om kolloidalt silver, crooked och som gör att du fördömer det. Just det.

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-04 17:42

*något

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-04 17:43

cr
På tal om infantiliteter så ber jag att få påpeka att du knappast höjer din intelligenskvot genom att använda något av mina gamla nick, för det är nämligen ingen hemlighet alls att jag roas av nickbyten.
Men visst, om du verkligen måste, så för all del, fortsätt och håll dig till din nivå... :P
Det är, hur som helst, fullkomligt ointressant att föra någon diskussion med dig. Du har en, i överlag, trist debattstil.

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-04 17:55

Kafountine, du skrev att du inte var intresserad av vetenskapliga tester. Jag antar att du föredrar ovetenskapliga tester? Om inte, så kan du väl länka till en vetenskaplig artikel som visar att kolloidalt silver är har positiv effekt. Detta www.2000taletsvetens...-2 art1.htm duger liksom inte, men det vet väl du också.

Öhmöh, efter att ha sorterat bort alla kommatecken och onödigt utdragna formuleringar kom jag fram till att din poäng var: 1. du gillar att byta nick 2. min debattstil är tråkig. Okej.

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-04 17:58

^^

nulltj - Ej medlem längre2011-12-04 18:11
Antal inlägg: 14052

Varför framställs läkare & farmaceuter ofta som snikna och korrumperade i trådar som handlar om alternativ medicin och liknande? Ok om man inte vill tro på 'skolmedicinen', men varför dra alla läkare över en kam och påstå att det inte är patientens bästa som är det viktiga, utan anta att läkare i stort bara är ute efter feta löner & förmåner?

Och varför får man inte ifrågasätta alternativa metoder på samma premisser som man är kritisk mot konventionella metoder?

kafountine - Spelvärd/Forumvärd2011-12-04 18:17

Klart man få vara kritisk mot alla metoder. Men jag har inte upplevt att nåoogn har varit kritiskt här utan snarare att vi som tror att kolloidalt silver kan ha en effekt framställs som idioter.

Ingen här har heller dragit alla läkare över en kam vad jag kan se.

nulltj - Ej medlem längre2011-12-04 18:25
Antal inlägg: 14052

Det tycker jag inte att ni har framställts som, men att ställa sig skeptisk mot något (och i förlängningen också till dom som tror på detta något) som inte kan beläggas vetenskapligt är i mina ögon ganska naturligt. Men att vara skeptisk och kritisk är inte att likställa någon med en idiot.

Jag tyckte att den här replikväxlingen var (i alla fall på gränsen) till att antyda att läkare i stort är korrupta:

'Men om vården nu använder silver med fantastiskt resultat och kolloidalt silver faktiskt hjälper mot sjukdomar, varför rekommenderas det inte av läkare?'

'Crooked rain. Tja, vad tror du?

Pengar, makt?'

Bestämd Tupp - Ej medlem längre2011-12-04 18:26
Antal inlägg: 93

Jag tycker det är okej att ifrågasätta saker, men jag tycker inte man ska säga emot övervakare i onödan. Dom gör ett jätteviktigt jobb med att hålla ordning här på sidan och förtjänar respekt!

Mouche - Administratör2011-12-04 18:37
Antal inlägg: 24193

Coq au vin, coq au vin, coq au vin...
Jag fattar inte varför jag känner mig så sugen på det jämt numera?

Nåja, för att återgå till saken så får jag lov att säga att det inte finns den minsta lilla anledning att dra upp vare sig __Nanna__:s gamla nick eller någon annans.
Vi/jag är alltid fullt medvetna/-en om vem som är vem här på Betapet och om inte vi/jag bryr oss så varför ska någon annan då göra det?

Nu ska jag fortsätta att plocka fjädrarna av tuppen till min Coq au vin a la Mouche så hej på en stund.

Mouche

crooked rain - Ej medlem längre2011-12-04 18:39

Men oj, vad känsligt det där var då.

Mouche - Administratör2011-12-04 18:44
Antal inlägg: 24193

Inte det minsta lilla känsligt alls crooked rain.
Men det är däremot en sak som du inte har ett smack med att göra så därför påpekar jag det för dig.

Sköt du bara ditt/dina nick så sköter alla andra sina alldeles själva. =)

Nu låter vi tråden återgå till sitt ämne.
Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om detta silver-ämne och dess användningsområden.

Mouche

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-12-04 18:54

nulltj
Ditt första stycke kan jag inte instämma i, för jag tycker verkligen inte att det förhåller sig så som du lägger fram det.

Och ifrågasätta får man och ska man - givetvis.

Men hursom, som ett litet delsvar på dina funderingar så ska jag ge dig ett par exempel:

Som jag ser det, så ligger det ganska stora svårigheter (OCH farligheter) i att man från officiellt håll så gott som inte alls tycks vilja, eller kunna, förstå sig på komplementärmedicinen.

Du har säkert också läst om att det exempelvis numera är fritt fram för läkarna att rekommendera homeopatpreparater till patienter. Och det motiverar man med att dessa preparater skulle vara helt ofarliga. Och det samma säger de intervjuade läkarna själva. Gång på gång nämner de detta om ofarligheten.
Så alltså dessa läkare som nu ska börja laborera med homeopatpreparater med sina patienter är outbildade i ämnet. De vet inte alls vad de sysslar med. Att de påstår att dessa skulle vara ofarliga bevisar också detta med råge.

Och eftersom man alltså från officiellt håll anser att homeopati är ofarligt, så kan de här läkarna, i värsta fall, orsaka riktigt, riktigt allvarliga skador för sina patienter, MEN de kommer aldrig att bli ansvariga, för preparaten har ju konstaterats vara fullkomligt ofarliga.
Snyggt va?

Precis samma sak är det med sjukgymnaster och läkare som sysslar med akupunktur utan att de fått en ordentlig utbildning. Riktigt farligt.

Så någonstans där finns dom stora svårigheterna - som jag ser det.

Pelle J2011-12-04 19:05
Antal inlägg: 35

Har inte läst alla inlägg, men är det ingen som tagit upp aspekten vad som händer när silvret kommer ut i naturen? För det lär det göra förr eller senare. Det finns företag som tillverkar idrottskläder som innehåller silver för att de inte ska behöva tvättas så ofta, men när de väl tvättas så har vi ökat på silverdosen i naturen samtidigt som det minskat i kläderna så att det inte längre gör nytta...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?