Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 700 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillmandel - Ej medlem längre | 2011-12-06 17:50 | |
![]() | Och det som är så ologiskt är att metallskrot genom konstgjorda hål i öronen är helt ok för att inte säga positivt. Även för banktjänstemän! | |
| SecondChance | 2011-12-06 17:57 | |
![]() | Jag tycker att det är präktigt fördomsfullt att nedvärdera människor pga piercingar eller morrhår likväl som etnicitet eller religion. Vad är problemet om personen som det handlar om är en som du ska betala till för en 2″4 eller tre rullar tapeter? Annat vore det inom sjukvården eller livsmedelsbranschen. Vad gäller piercingar och morrhår då :) | |
| SecondChance | 2011-12-06 17:59 | |
![]() | Gah, detta forums script... 2tum4 då. Om det funkar. | |
| golden | 2011-12-06 18:00 | |
![]() | tycka vad man vill, men skulle jag ha gått omkring o sökt jobb i ett år (skulle aldrig hända) så skulle jag nog plocka bort det där jag hade förgyllt mitt ansikte med (skulle heller aldrig hända.. själva förgyllningen alltså). | |
| 88tinste | 2011-12-06 18:02 | |
![]() | Golden: Vad bra för dig då, kul, riktigt kul | |
| SkySpy_ | 2011-12-06 18:06 | |
![]() | Gillar själv inte piercingar. Så jag röstar för borttagande. Av rent egoistiska anledningar då. | |
| 88tinste | 2011-12-06 18:07 | |
![]() | Hehe okej, men som sagt jag tycker bara det är konstigt krav, men de är borta dagen innan jag ställer mig i kassan :) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-12-06 18:38 | |
![]() | Jag skulle nog gissa på att "nolltoleransen" av piercing på en arbetsplats till viss del kan bero på att det kan vara svårt för en arbetsgivare att säga till en anställd att dennes piercing är "diskret"/lagom och och därmed godtagbar, för att sedan till en annan anställd(som kanske har 5-10 st i ansiktet)säga att dennes inte är det... | |
| slånbär | 2011-12-06 19:11 | |
![]() | Jag tycker att det är upp till var och en om man vill ha det eller inte men om jobbet kräver att dom tas bort då får man ju gilla läget. Verkar dock lite egendomligt när det är ett kassajobb inom bygg för inom den branschen så är det många framförallt yngre som har både piercingar och framförallt tatueringar. Hantverkare överlag tycker jag verkar vara mer avslappnade inför det så det verkar ju konstigt om just dom kunderna skulle störa sig på det. Skulle ha förstått om du skulle sitta på ICA östermalm bland alla bratz och skitförnäma överklasskärringar men inom byggbranschen??? Sedan tycker jag personligen att piercingar passar på en del men inte alla -det är högst individuellt men om man har valt att ha det så har ju det ingenting att göra med vem man är som person. Dessutom så är ju hål i öronen också att betrakta som piercingar men det verkar ju var helt accepterat för det mesta. | |
| slånbär | 2011-12-06 19:16 | |
![]() | Rättar mig själv lite- det har förstås att gör med vem man är som person eftersom det för många är en del av den man vill visa att man är men betyder inte att man är sämre, mindre värd, konstig eller något annat negativt. Det har mao inte att göra med hur man är. | |
| magnusito | 2011-12-06 19:19 | |
![]() | Tycker det är rimligt. Det ser inte professionellt ut. | |
| SecondChance | 2011-12-06 19:33 | |
![]() | Jag skulle, för min del, ha betydligt större problem med en kassör/ska, banktjänsteman eller vad som, som är svettig, har taskig tandstatus eller för retro brillor. Jag tror dock att de är fullt dugliga ändå på det de gör. Nej, fullt allvarlig är jag inte ("ful får man vara men inte dum" som min mormor alltid sa) men nog känns det som att en del inte riktigt anammat 2011 :p | |
| 88tinste | 2011-12-06 19:35 | |
![]() | Kul att få veta vad andra känner angående piercingar :) Kul att ni även förklarar hur det kommer sig :D | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-12-06 19:36 | |
![]() | jag tror jag väljer jobb. | |
| magnusito | 2011-12-06 19:37 | |
![]() | second... Hur kommer det sig att du ställer det mot varnadra, finns väl ingen motsättning. Om man anser att i ett professionellt sammanhang ska man hålla en viss neutralitet i sin utstyrsel så menar man väl inte samtidigt att det är ok att vara svettig och illaluktande. | |
| annelööf - Ej medlem längre | 2011-12-06 19:37 | |
![]() | jobb hade jag valt och haft mina piercingar i mitt ansikte på min fritid | |
| 88tinste | 2011-12-06 19:38 | |
![]() | Alltså jag kan ju förstå om jag hade ringar överallt, men mina piercingar syns nästan inte på foton (de jag har i läppen). Men som sagt, de kommer plockas ur dagen innan jobbet :D | |
| SecondChance | 2011-12-06 19:45 | |
![]() | Motsättningen är väl den att man får neka någon jobb pga exempelvis piercingar (osnyggt, oproffsigt, policy). Skulle det vara okej att neka någon en anställning för att personen ifråga har dåliga tänder eller lider av klimakteriesvettningar eller palmar hyperhidros? Jag skulle inte tro det. | |
| saseråsanti | 2011-12-06 19:46 | |
![]() | tycker det är förjävla fjantigt att piercingar fortfarande ahr någon betydelse... det är väldigt vanligt sedan många herrans år tillbaka. men självklart skulle jag ta bort piercingarna för jag behöver ett jobb och inkomsten bättre, gör inte du? jag var piercad i hela ansiktet men tog bort det mesta när ajg jobbade. hade en septum (tjurring) kvar men hade då en sån där inre variant på jobbet så den inte syntes :-) nån dag kommer du förmodligen ändå ta bort åtminstone de flesta, kasnke är jobb en god anledning? men som sagt larvigt! jag jobbade med gamlingar och INGEN utav dom blev förskräckta utan fascinerade och tyckte det var vackert faktiskt :-) det är våran föräldrageneration som är så jäkla larviga | |
| magnusito | 2011-12-06 19:47 | |
![]() | Det tror däremot jag att det är. | |