Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 453

Forumkategorier

Användare Inlägg  
madeleine2342011-12-14 23:40
Antal inlägg: 616

The descent både ettan och tvåan är bra :) Barnhemmet gillar jag med starkt.

madeleine2342011-12-14 23:42
Antal inlägg: 616

Thinner " stephen king Vacnacy 1 2007 vacancy 2

Blood trails

blåhund - Ej medlem längre2011-12-15 00:28
Antal inlägg: 469

franska "De bestialiska" org.titel "Les yeux sant visage"!!! Ruggig!

taxam - Ej medlem längre2011-12-15 02:07
Antal inlägg: 427

ALIEN.....håller än....

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-15 02:13
Antal inlägg: 11463

Det spökar på Hill House - enda filmen som fått mig att skita knäck
www.imdb.com/title/tt0057 129/

bete_noire2011-12-18 05:41
Antal inlägg: 68

Vet inte om 'Grindhouse', även släppt u. titeln 'Planet Terror', av Robert Rodriguez (& Quentin Tarantino, 2007) är otäck, finner mig ur stånd att skrämmas av just skräckfilm, men jag gav den 6 stjärnor av 10 på Imdb.com, trots att det är en skräckfilm, dessutom en zombiefilm, och jag gillar verkligen ingetdera, så jag antar att den åtminstone är b r a - åtminstone i ögonen på ngn som faktiskt gillar skräckfilm.

Trådskaparen efterfrågar genuina rysningar, och jag erfor åtminstone sådana, av välbehag, mot slutet av filmen, när de låter den späda rösten av bedårande franska sångerskan i Nouvelle Vogue strömma ur en bergsprängare en stund, i deras cocktail-lounge-aktiga cover på Dead Kennedys 'Too Drunk To Fuck'. Fimpas tyvärr strax av kvinnliga huvudrollen som just fått ett maskingevär kopplat till sitt nyamputerade ben (zombies åt upp det), och skjuter sönder bandaren det sista hon gör innan hon lämnar rummet.

bete_noire2011-12-18 13:47
Antal inlägg: 68

Kort efter att ha postat ovanstående, refererade jag över e-post ett par inlägg ur den här tråden (Injicera Jul vs le-lou m.fl) för en vän, en som till skillnad fr bl.a. den som skrev föregående inlägg, besitter både solid sakkunskap och dogmatiska åsikter i ämnet . Avsikten var att uppmuntra hnm att själv gå in i diskussionen. Han skickar mig nu istället följande summariska drapa:

"Ja vad ska man säga om detta? Om inte människor förstår storheten i 'Dawn of the Dead'-remaken vet jag inte om jag orkar förklara. På intet sätt är den topp 10 av gjorda skräckfilmer, långt ifrån, därtill är den alldeles för ytlig. Men är det god underhållning? Det är alldeles förträfflig underhållning.

En av mina absoluta favoriter är John Carpenters 'The Thing' från 1982. Vad man ska komma ihåg är att ET släpptes samma år. Varken publik eller kritiker förstod att uppskatta den klaustrofobiska stämning Carpenter så skickligt tecknade på den lilla polarstationen. Saken ville inte kramas och definitivt inte ringa hem. Den var 'ET':s definitiva antites och en avrättning på allt gulligt och familjärt Spielberg någonsin skapat. 9p av 10 möjliga. Den enda kritik jag kan framföra mot detta mästerverk är att filmen är något för kort.

2000-2009 år bästa skräckfilm är 'The Descent', tätt följd av '28 weeks later'. Det kan du tala om för filmbuffarna på betapet.
/ Thomas "

Härmed framfört

humzzz2011-12-18 14:20
Antal inlägg: 8

Finns rätt många bra, Orphan, The Descent, Rec, Mirrors.. the haunting in connecticut tex..

Hayde2011-12-18 14:42
Antal inlägg: 30

Psycho finns ju alltid, en gammal klassiker. Om man vill ha en riktigt värdelös skräckis så ska man se Alone in the dark, rankad som en av världens sämsta filmer på IMDb.

MrAtomic2011-12-18 17:08
Antal inlägg: 452

Kul beskrivning av scenen i Planet Terror bete_noire. Det finns andra trådar som rör ämnet film med genrer som du kanske finner mer tilltalande, skulle vara kul att höra lite mer åsikter om film från dig.

jadey - Ej medlem längre2011-12-18 17:14
Antal inlägg: 238

The Chaser.. asiatisk o jättebra!

rajden2011-12-18 17:14
Antal inlägg: 542

Filmen om mitt liv...

Dyslekso2011-12-18 17:58
Antal inlägg: 8945

Känsliga tittare varnas:
www.youtube.com/watc...re =related

le-lou2011-12-18 18:55
Antal inlägg: 17500

på tal om the descent ..det är ju i grund och botten en rätt okej story och bra twist, men det är ju rätt svårt att se vad som händer i filmen. Folk som slåss i mörker med pannlampor funkar sådär. Slutet var bara löjeväckande och totalt poänglöst för övrigt. Det kanske är lite vad man själv gillar - jag vet att tex Dawn of the Dead ligger högt hos folk som uppskattar zombierullar. Jag tycker den är rätt platt enbart. Förutsägbar, PLATT och ganska själlös - det här är zombiesarnas BigMac & co alla gånger :D

Pans Labyrinth har jag missat här i tråden. Det är en riktigt bra och ruggig skräckis med intressanta karaktärer.

Green Potato - Ej medlem längre2011-12-19 21:22
Antal inlägg: 224

Hatchet & Hatchet II. Hatchet III kommer 2012
Stage Fright.
Scream 1-4
Friday The 13th 1-8 9 och 10 är väl inte så kalas direkt kanske,
My Bloody Valentine. Originalet.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?