Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 396 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:14 | |
![]() | Mitt ex ställde krav till slut och det var både bra och dåligt, jobbigt och skönt. Min största rädsla och även hans var att han skulle tro att jag inte älskade honom längre för att jag inte orkade eller klarade av vissa saker. Jag försökte förklara så mycket som möjligt och han försökte väga sitt beteende. Säg till att han måste säga om det är så att han inte vill vara med dig, en gång. Svarar han ja får du lita på det tills han säger annat. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:16 | |
![]() | Eller inte "tills" men du får lita på att han säger till om det är så. Precis som att du kan säga till honom om det känns så för dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:16 | |
![]() | slånbär du är nog rätt ute. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:18 | |
![]() | Snarare fel på relationen med partner eller bästa kompis om man Inte bråkar. "Det gör inget.." eller vadå.. | |
| smurfblue | 2011-12-08 22:19 | |
![]() | Ja det är så jag tänker också att eftersom han säger att han älskar mig så får jag lita på det. Men när man inte få tag på honom på tre dagar så är det svårt att känna sig älskad. Det har hänt fyra gånger de senaste månaderna att han inte svarat på telefon på två-tre dar och sen har det enda som funk för att jag ska få svar att skicka ett sms och säga att jag är jätteorolig och bara vill veta att han är ok då har han svarat typ jag lever. | |
| Kroken80 - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:21 | |
![]() | Njaa...Det är väl mer att man inte lägger energi på onödiga bråk... | |
| slånbär | 2011-12-08 22:23 | |
![]() | Normala människor bråkar lite nu och då. Ett par där dom påstår sig vara superlyckliga och aldrig bråka efter att ha varit ihop i några år skulle göra mig mycket misstänksam. Jag skulle direkt tippa på att ena parten är dominant och svartsjukt ägandebesatt. Såna relationer slutar ofta i misshandel eller värre. Men detta är ett sidospår från tråden. Nu återgår vi till ursprunget igen. | |
| Kroken80 - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:23 | |
![]() | Även om han är deprimerad så kan han väl höra sig även om det bara är ett litet sms....Han borde rycka upp sig | |
| Kroken80 - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:25 | |
![]() | Slånbär är antagligen närmare 50 o lite bitter...klart man kan vara lyckliga utan att bråka | |
| le-lou | 2011-12-08 22:25 | |
![]() | jag tycker han är en egoist. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:25 | |
![]() | Förmodligen så har han ett förhållande där han bor. | |
| le-lou | 2011-12-08 22:28 | |
![]() | en riktig barnunge som låter sin flickvän sitta och oroa sig på det sättet. Det är ju klart utstuderat, kan han gå och pissa, så kan han fasen skicka ett sms/svara i telefon. | |
| smultronbarn | 2011-12-08 22:29 | |
![]() | Jag tycker faktiskt att du kan kräva av honom att han svarar när du hör av dig. Om han inte vill prata så får han säga det, eller skriva på sms. Vet själv hur otroligt jobbigt det är när man inte får tag på någon, och särskilt när man vet med sig att den personen inte mår bra. Äter han någon medicin? Hur var det, hade han ingen sysselsättning? Hur är hans rutiner? En fånig grej som jag kom att tänka på men som jag fungera för honom är ju att skaffa sig en hund. En glad vän som behöver omsorg, kärlek och komma ut. Kanske kan vara något att tipsa honom om. Förstår att det är svårt för dig att veta hur du ska göra och känna. Jag håller med om att förhållanden går upp och ner, och att i perioder så får man kämpa lite extra... Var gränsen går är dock svårt att säga. | |
| smurfblue | 2011-12-08 22:29 | |
![]() | Jag vet inte om det hjälper mig så mycket att ni skriver bara att han är egoist eller att han skulle ha någon annan. Varför skulle han ha ett förhållande där han bor menar du grundsnygg och hur skulle han då ha lyckats lura mig om det i nästan ett år? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:33 | |
![]() | Man blir egoistisk när man är deprimerad men inte fan är det utstuderat. Herregud. | |
| le-lou | 2011-12-08 22:33 | |
![]() | att han är en eogist hjälper dig att sätta krav. Kan han inte ens gå dig till mötes där så lämna. Varför ska du stötta och leka dadda åt honom om han inte bryr sig? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-08 22:33 | |
![]() | Kroken80 är är 31 och ungkarl eller bitter. | |
| smurfblue | 2011-12-08 22:34 | |
![]() | smultronbarn vi pratar ofta om att han måste svara och höra av sig och så och han har lovat massor av gånger att det inte ska bli så igen men så förklarar han att han liksom inte förmår sig att svara nä han är så nere elle å stänger han av telefonen eller sover jättemycket. Och han äter mediciner och har inget vanligt heltidsjobb eller s men han har sysselsättning på deltid kan man säga ändå. Han har väl inte så mycket rutiner egentligen kanske det beror på hur du menar? Han har faktiskt haft hund innan och saknar det så de kanske inte är en så dålig ide. Kanske blir en julklapp till honom? | |
| le-lou | 2011-12-08 22:36 | |
![]() | Deli - du menar att är man deprimerad så kan man inte svara på sms / telefon under 3 dagar, bara den fjärde dagen ? Löjligt. Det handlar inte om att gå ut och dansa. Jag tycker han behandlar henne illa. | |
| slånbär | 2011-12-08 22:36 | |
![]() | Jag är både närmare 50 och i ett förhållande sedan +25 år där vi bråkar som satan emellanåt men vi går aldrig och lägger oss som ovänner och vi får till det nästan varje kväll. Med andra ord vi har ett alldeles normalt och sunt förhållande där varken han eller jag nöjer oss med att vara "kåt glad och tacksam". Jag skulle tycke att det var både läskigt och framförallt tråkigt med en karl som bara jamsade med och lät mig bestämma och aldrig någonsin sa emot. Jag tycker TS är modig som frågar för det är ett steg i någon riktning i alla fall. Du behöver verkligen få hjälp av en psykolog för att reda ut hur du känner tror jag. Det värsta är om ni hamnar i den sitsen att du inte orkar längre utan vill gå vidare i livet och han antingen hotar att ta sitt liv eller faktiskt gör det (vilket inte är helt ovanligt att kliniskt deprimerade gör). Det kommer göra dig medsjuk som Deli skriver och ska ni kunna fortsätta så måste ju förhållandet gå framåt om än med små steg emellanåt. Man är inte lycklig men det måste finnas lyckliga stunder och dom ska ju helst överväga om man ser det över tid. | |