Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Yamma | 2011-12-13 12:34 | |
![]() | Såhär. Original-lucian var en tjej. Det betyder att HON var en tjej, inte att man tvunget måste vara tjej för att symbolisera henne. Får tjejer spela Jesus i ett julspel? Blir det då inget julspel om ingen kille vill spela Jesus, utan bara tjejer? Jag tycker att den som demokratiskt röstas fram till Lucia ska vara Lucia. Allt annat är könsdiskriminering, och det är helt vansinnigt att det tillåts i dagens samhälle. | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 12:39 | |
![]() | Den killen ville nog spela allan mer än lucia | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 12:42 | |
![]() | Vem är Allan? :) | |
| Yamma | 2011-12-13 12:43 | |
![]() | Viktigast av allt: får en tjej spela Allan? =) | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 12:44 | |
![]() | Nån profet kanske. Har inte riktigt koll =) | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 12:44 | |
![]() | Tjejer brukar inte vilja spela allan lika mycket som killar | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 12:45 | |
![]() | Får tjejer vara stjärngossar? Får vita vara pepparkaksgubbar? Får svarta vara något annat än pepparkaksgubbar? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 12:45 | |
![]() | Men vadå "spela allan"? | |
| Yamma | 2011-12-13 12:46 | |
![]() | Tjejer får bara vara prinsessor. Svarta får bara vara klingoner och Darth Vader. | |
| Yamma | 2011-12-13 12:46 | |
![]() | Danny, är det ett argument då, menar du? "Du måste bevisa att du verkligen VILL vara Lucia!!" | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 12:53 | |
![]() | Både killar och tjejer får spela allan eller Lucia eller Jesus eller whatever, det tycker jag också. Men absolut inte i könsdiskrimineringens namn. Vi ÄR av olika kön, det får vi nog lov att acceptera. Sen vill jag påpeka att jag INTE tycker att någon ska diskrimineras. Vilket jag tycker att könskvotering är, kvalificerad könsdiskriminering. Dessutom tycker jag att hela jämställdhetsfrågan hamnar i löjets sken när det går så långt att man vill könskvotera in en kille som Lucia! Vi har vissa traditioner, seder och bruk, en del följer dom mer, andra mindre. MEN bara för att man följer dom enligt gammal tradition betyder det inte att något kön är diskriminerat. Tror man det så är man inne på helt fel spår..... | |
| Prärieklocka | 2011-12-13 12:54 | |
![]() | När jag var liten (fem år) var min fröken väldigt sträng och sa att bara den längsta flickan skulle få vara lucia = jag. Nästa år vägrade jag och lyckades övertala fröken att jag skulle få vara pepparkaksgubbe istället, som egentligen bara pojkar brukade vara. Jag ska nu snart gå på min femåriga dotters luciafirande. Hon ska vara lucia, eftersom det var hennes högsta önskan, men för mig hade hon fått vara vad hon ville. Jag hoppas att när hon går på sina barns lucia att hon då ska få se barn som är vad de vill vara, oavsett kön, ålder, ursprung osv. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:00 | |
![]() | "MEN bara för att man följer dom enligt gammal tradition betyder det inte att något kön är diskriminerat. Tror man det så är man inne på helt fel spår....." Tror du inte folk (män, och vissa kvinnor) tyckte såhär när kvinnor fick bryta sig loss från "traditionen" hemmafru och arbeta istället? | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 13:03 | |
![]() | Ibland får man skita i att det är diskriminerat. Jag får stå ut med att inte vara lucia. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:06 | |
![]() | Visst, ditt val, men det finns pojkar och killar som vill så varför inte? | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:07 | |
![]() | Du och jag pratar om olika saker Deli... jag kan förtydliga mig och skriva högtidliga traditioner. Jag syftade inte på tidigare levnadssätt och levnadsstandard... | |
| Yamma | 2011-12-13 13:08 | |
![]() | Danny, det gäller kvinnliga chefer också. De får gilla läget! Vem är det som vill könskvotera in en lucia? Det har jag missat! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:11 | |
![]() | Men alla hundar och katter i tomtemössor och luciaglitter då? Snacka om förnedrande mot Lucia. :) | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 13:13 | |
![]() | Lite skillnad på jobb och lucian som är en gång om året. Ska vi ändra midsommarstången med? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 13:14 | |
![]() | Så att den ser ut som en vagina? Eller hur menar du? :) | |