Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 002 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ceciliaerix | 2012-01-12 13:01 | |
![]() | Emellertid: Ullared är en perfekt avspegling på resten av Sverige :) | |
| Träsmak | 2012-01-12 14:36 | |
![]() | "Träsmak-nu tror ju jag definitivt inte att det är särskilt många män som är där med sin familj som dumpar frun vid poolen och går ut och köper sex. Dom som är där med det syftet har för det mesta troligtvis ingen partner, åtminstone inte med sig på resan. Du får det att låta som om alla män är dregg som bara åker dit för att köpa sex och det är ju just såna fördomar som frodas och naturligtvis inte är annat än just fördomar." Oj vad naiv du är Slånbär. Nej, alla män är inte dregg, men väldigt många. Och det finns otroligt många dregg som åker till Thailand och köper sex, såna som är gifta, sambos eller så t.o.m. åker dom med sin familj. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-01-12 15:00 | |
![]() | Ja, jag undrar det. Det finns ju andra platser om är trevligare att komma till. | |
| Monamie86 | 2012-01-12 15:28 | |
![]() | inte heller förstått det.... skulle inte åka dit om jag så fick resan gratis!! jag föredrar spanien! =) | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2012-01-12 15:39 | |
![]() | Våga vägra T-land | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-01-12 15:40 | |
![]() | Semestra i Sverige istället. Det funkar inte att hålla på och flyga över halva världen med de klimatproblem vi har. För ni har väl hört att forskarna som försöker bedöma hur långt från sin undergång jorden är nu ställt klockan på fem i tolv. Nej, det är inte skoj och det är ingen ovetenskaplig humbug. Det är på allvar. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-01-12 15:40 | |
![]() | Glömde lägga länken till DN.-artikeln: www.dn.se/nyheter/ve...na rmar-sig | |
| miffo_82 | 2012-01-12 15:50 | |
![]() | Var också anti Thailand men tog en restresa för två år sedan och det var paradiset på jorden, vi spenderade mest tid på Koh Lanta och där var det inte alls speciellt exploaterat. Vi såg varken prostitution eller något annat vidrigt (ok några elefanter som inte hade det toppen kanske). Thailändarna är ett mycket positivt, levnadsglatt och livsnjutande folk (vilket smittar av sig), det är ingen klyscha tycker jag. Det enda som kändes FEL var att betala 10 kr för en drink och 15 för ett mål mat, det kändes utnyttjande. | |
| pion ekrot | 2012-01-12 16:34 | |
![]() | Tack för frågan, den påminde mig om hur skönt det är där. Det är variation och lugnt på samma gång. Förutom olika öar gillar jag också Bangkok. Man träffar människor från hela världen, det är vackert, det är trevligt, det finns mycket god mat, där finns intressant kultur och religion, de flesta talar engelska, det fungerar bra att resa omkring o.s.v. Tycker det är riktigt riktigt barnsligt att vara anti bara för att många gillar något. :) | |
| Rivkräm - Ej medlem längre | 2012-01-12 17:07 | |
![]() | Aldrig varit där men gissar på att framförallt värmen är lokcande. Sen har vi stränderna, samt den billiga shoppingen och maten. Människorna där ska tydligen vara väldigt trevliga ckså. Det dyra är ju att ta sig dit vad jag förstår. :) | |
| auryn | 2012-01-12 17:14 | |
![]() | Jag har varit där 3 gånger - Krabi, Phuket och Chiang Mai (norra Thailand). Vi har åkt i lågsäsong (regnsäsong) alla gångerna och älskar det! Vädret är fint, man har paradisstränderna för sig själv, lokalfolket är ostressade och avslappnade, man kan pruta på rea-på-reapriserna och man får se landet när det är som grönast och vackrast, utan att behöva bli sönderbränd av konstant direkt sol. I Chiang Mai hade vi underbara upplevelser - vi klappade tigrar (!), vi åkte på ett elefantskötarläger där vi fick mata och bada med elefanterna och lära oss att styra dessa fantastiska och mäktiga varelser... vi såg en panda och det var som att se ett mytologiskt sagodjur för mig! Underbart. I lågsäsongen kommer man mycket närmare folket, även på turistställena. Maten är underbar - kryddig, vällagad, härlig. Undvik Phuket!!!! Det är sönderturistat. | |
| Moniqa4 | 2012-01-12 17:54 | |
![]() | Såg att några kommenterat mitt inlägg ang Florida; att det skulle passa mer för pensionärer. Det måste jag starkt dementera! Det är en myt. Åk hit, får ni se! :) | |
| swingmatism | 2012-01-12 17:59 | |
![]() | Florida är så jävla segt. Säger bara: Santa Cruz. | |
| slånbär | 2012-01-12 18:08 | |
![]() | Träsmak-Nej jag är verkligen inte naiv men tror inte det värsta om folk heller och låter inte fördomar styra mina åsikter i alla lägen. Jag känner väldigt många som åker till thailand med sina familjer och jag har oerhört svårt att föreställa mig att någon enda av dom dumpar familjen på stranden för att gå och sätta på horor. det är helt enkelt helt vanliga familjer som lika gärna kunde åkt till kanarieholmarna. Varför i hela friden skulle en helt vanligt snubbe med familj vilje göra så bara för att dom åker till Thailand. Fördomar och inget annat tror jag att det är. Om jag vore man och läste ditt påstående om att män gör på det viset skulle jag bli jävligt förbannad. Det är ju lika illa som att påstå att alla kvinnor åker till Grekland för att ragga en ung kille medan mannen och barnen är vid poolen-finns ju ingen som gör det heller. | |
| swingmatism | 2012-01-12 18:17 | |
![]() | slånbär - ingen karl reagerar därför att de nickar instämmande. Och alla vet att kvinnorna inte åker till Grekland utan till Gambia för att ligga. | |
| kontokontoko | 2012-01-12 19:02 | |
![]() | Bahtland - The land of the 1000 snarls - we rip you off with a smile. Alla ni som älskar Thailand så mycket: res runt lite med någon som snackar thai flytande och be denne person översätta. Det är först då ni får en uppfattning om vad väldigt många thais tycker om turisterna. Alla underbara viskningar om att: "Hon verkar inte ha pejl, ta dubbla priset. Fan så fula de är...vita, stora klufsar och de rör sig som elefanter. Han har större näsa än de flesta falangs...hahaha, fnitter. Osv osv." Jag lovar att ni även får leta efter ett land där rasismen är mer utbredd och allmängiltig. Thais lider av en gravt superiority complex som är svårt att toppa. I thailand existerar heller inte knappast begreppet vänskap eller kompisanda. Allt är koncentrerat runt familjen och de banden är så starka att riktig vänskap inte har någon plats. Det är därför thais förklarar att de inte litar på någon utom sin familj. Alltså: 'inte litar på någon'... Och om man sen går vidare till familjen och "de starka fina banden inom den" så kommer man snart fram till att det i stort sett bara är just i Thailand som familjen skickar sina barn till prostitutionen i storstäderna. Landet det där det är allmänt accepterat och kan pratas öppet om. Res sedan runt lite i några betydligt fattigare länder och ifrågasätt varför inte samma sak sker där, trots att det kanske ansetts som rimligare om man tittar på nivån på fattigdomen. Men visst, reser ni dit för att kolla fina stränder, resa med flodbåtar, åka motorcykel, äta exotisk mat och joina full moon partyn så märker ni inte ett skit av det ovan. Det gör inte torskarna eller "äventyrsturisterna" heller. Paradis är alltid trevliga så länge man inte ser en glimt av vad som finns bakom fasaden. | |
| marmeladov22 | 2012-01-12 19:14 | |
![]() | jajjemen konto jag vet det där men betyder det att naturen är dålig? eller holländarna? låt thaisen ge igen på den bleke falangen med stor näsa. Det finns faktiskt undantag med. | |
| slånbär | 2012-01-12 19:46 | |
![]() | swing-dom kvinnorna som åker till Gambia för att ligga åker ju inte dit med familjen och dumpar dom vid poolen medan dom drar ut på raggarstråk. Träsmak menar ju att män generellt gör på det viset just i Thailand. Det tror jag inte ett ögonblick på. Att det däremot är män som åker dit ensamma med syftet att ragga Thaitjejer är ju nåt annat. Men att helt vanliga familjer åker dit för att frun o ungarna ska bada o sola och mannen ragga tror jag inte alls på. | |
| Savi | 2012-01-12 19:51 | |
![]() | jag med familj var i Aonang/krabi förra året. Ska vi åka dit igen-NOWAY! Kan lika gärna åka till Böda Sand,där är det iallafall sandstrand. | |
| elgen5 | 2012-01-12 19:58 | |
![]() | För att slippa se fulla feta svenskar året om. | |