Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2012-01-21 22:47 | |
![]() | Man ska nog inte lasta Juholt, han var den enda av dem som tillfrågades som tackade ja. Han ställde upp trots att han saknade erfarenhet. En chansning som inte föll väl ut. Vem kommer att tacka ja denna gång? Är Nuder borta? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:51 | |
![]() | Det beror väl på i vilken utsträckning man kan säga att mediadrevet inte jagar Bildt. Den nuvarande rapporteringen spänner från det befängda ( www.dn.se/kultur-noj...de -exempel ) till det putslustiga ( sverigesradio.se/sid...el =4828448 ). Skillnaden ligger i att Carl Bildt inte uppdaterar sin facebookstatus med ett flämtande ''förlåt'' varje gång någon kommer med en tendentiös anklagelse. Hade svenska folket valt statsminister på samma sätt män i övre medelålder botaniserar bland prostituerade småflickor i Pataja hade Juholts attityd kanske varit tilltalande, men tyvärr är det inte så och media väljer fokus och inriktning därefter. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:54 | |
![]() | jpcnrd: Suck...ännu en som tror att det är mer OK som moderat att göra bort sig på Juholt-vis än för en sosse. Ungefär som att tycka att det är mer OK för en brottsling att fortsätta bryta mot lagen än en som aldrig gjort det innan bara för att man kan "förvänta" sig det... | |
| rossi46 | 2012-01-21 22:54 | |
![]() | bildt för väl inget väsen | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:56 | |
![]() | Ett "förlåt"? Han kan ju inte ens erkänna att han gjort fel...nä, vad tusan, han vill ju inte ens prata om det! Säga vad man vill om Juholts oduglighet som politiker men han försökte åtminstone rätta till sina lgh-affärer! | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 22:57 | |
![]() | BSKV, Tror? Det är ju bevisligen så. Eller hur förklarar du då att Juholt har avgått och Carl Bildt sitter kvar? | |
| fezens | 2012-01-21 22:58 | |
![]() | jpcnrd: Visst ska folk behandlas lika, förutom moderater då då.... | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:01 | |
![]() | jpcnrd: För att Juholt inte duger som politker. Bildt...tror du verkligen Reinfeldt vill riskera att hamna i en Juholt-situation? Men vad tycker du själv? Skumma men ändå tillrättade lgh-affärer eller blodiga oljehänder...vilket suger mest? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:01 | |
![]() | Nej, folk ska inte alls behandlas lika, för folk är nämligen olika. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:05 | |
![]() | BSKV, Så du menar att Juholt har fått avgå för att han inte duger som politiker, men att den bild media har målat upp om honom som oduglig inte stämmer? Det går inte ihop. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:07 | |
![]() | Nej, jag menar att han fick avgå pga sin oduglighet men att media jagat livet ur honom för bl.a. lgh-affärerna på ett sätt de aldrig skulle ha gjort mot en borgare. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:11 | |
![]() | Jaha? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:11 | |
![]() | Ursäkta, men detta är alltså fel? Varför det? | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:16 | |
![]() | Ja, om du tycker att det är i sin ordning att man som borgare kan ställa till det duktigt mycket utan att media knappt bryr sig men att man som sosse blir ett byte för dessa hyenor för vilken skit som helst...ja, då får du tycka det. Men själv tycker jag att det är märkligt! Sahlin t.ex. får fortfarande, 17 år senare och trots att hon lämnat politiken, tugga på sin gamla Toblerone! | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:24 | |
![]() | Lustigt. Jag tycker det är helt självklart att det är så. Bygger man sin politiska plattform på moralism och paternalism, samtidigt som man saluför sig själv som en bondig variant av Ned Flanders så bör man självklart undvika att göra saker som normala människor gör. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:26 | |
![]() | Sedan tror jag, som sagt, att ''blodiga oljehänder'' är något av en överdrift och att ''tillrättad lgh-affär'' är något av en underdrift, om syftet är att karaktärisera Bildt och Juholt. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:27 | |
![]() | Så allt jag behöver göra är att framställa mig tillräckligt illa så är det mer OK att jag begår hemskheter? Hmm, bra att veta. Ska minnas det... | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:29 | |
![]() | Det skulle kunna vara så...om det inte vore för Bildts ständiga ovilja att förklara sig om det hela. | |
| fezens | 2012-01-21 23:34 | |
![]() | jpcnrd: varför är blodiga oljehänder en överdrift? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 23:34 | |
![]() | BSKV, Nej. Det räcker med att framställa dig som normal som det är OK att fela på ett mänskligt plan. Det är när du går runt och framställer dig som en moraliserande sociopat den typen av fadäser kommer att explodera i ditt ansikte. | |