Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 098

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2012-02-01 17:25
Antal inlägg: 11661

Om man ska få diskutera vissa saker kan man komma med riktig fakta och inte någon konspirationsteori.

marmeladov222012-02-02 07:27
Antal inlägg: 4211

men den som inte känner till konspirationsteorier men ändå tror på dem
alltså paranoid läggning

gnill2012-02-02 08:25
Antal inlägg: 1942

alltså grejen är att ingen som är anhängare av en konspirationsteori tycker själv att det är en konspirationsteori. Jag har däremot svårt att förstå att man kan känna sig hotad av förändring utifrån nationalitet eller hudfärg i ett så tryggt och välbeställt land som vi lever i. Men det är väl det som är så märkligt, var det inte Jackie Arklöv som fällde den begåvade kommentaren att om invandringen ska öka så här så flyttar jag utomlands :)... (det kanske inte var han, minns kanske fel). Apropå biologi som vi diskuterat i andra trådar är säkert en viss misstänksamhet mot främlingar rätt "naturligt". Men jag har svårt att fatta att det går så långt som det gör för vissa. Kanske är det också en personlighetsläggning om det okända gör oss nyfikna eller rädda (själv hör jag till de nyfikna).

Men till ämnet, jag tycker betavärdarna gör ett bra jobb på det här området, även om jag tror att det är bättre att nationalister/rasister m fl diskuterar sina åsikter här där vi är många som säger emot istället för att bara prata med likasinnade.

äggsmet - Ej medlem längre2012-02-02 08:44
Antal inlägg: 285

Palnatoke 2012-01-30 22:24
"Partier som förespråkar [.......] européer och kolonisering av deras territorier borde kanske inte förbjudas, men vi behöver ju inte för den skull erbjuda dem en plattform."

Skulle koloniseringen av europa vara något att gnälla om? Nej. Så klart inte. Tvärtom så var det ju på tiden.

Ena tidsåldern koloniserade vita européer andra delar av världen, nu är det dags för det motsatta. Inget konstigt eller anmärkningsvärt alls med det.
Det är bara att gilla läget, Palnatoke.

cadette - Ej medlem längre2012-02-02 09:32
Antal inlägg: 277

Mouche: Jag delar helt och hållet din uppfattning om att Palnatoke är off topic med sina inlägg. (Det är iofs också OT att jag säger det, men eftersom du frågade :) ) Tråden handlar om huruvida det är rätt eller fel att diskutera politik på Betapet, inte om någon politisk brännbar fråga i sig. Hur mycket jag än ställer mig positiv till en öppen debatt så är just den här tråden inte rätt ställe att uttrycka sina politiska åsikter och du har all anledning att plocka bort och radera ovidkommande inlägg.

Vad som sedan är rumsrent, eller "brännmärkas som kätterska" så förmodar jag att spelvärdarna följer svensk lag gällande exempelvis förtal och hets mot folkgrupp. Svårare än så är det väl inte, i teorin i alla fall. Sedan bör man även ta hänsyn till att yttrandefriheten inte innebär någon skyldighet att publicera alla inläggs som görs. Till exempel har jag ingen rättighet att kräva att mina åsikter om knyppling ska publiceras på SvD's hemsida. På betapet är det således spelvärdarna som avgör vilka av de inlägg (inom ramarna för svensk lag) som ska visas, alternativt tas bort.

mönjelilja - Ej medlem längre2012-02-04 09:06
Antal inlägg: 3613

Tack för alla svar! De visar att det finns olika åsikter. Intressant att läsa, och roligt att flera delar min upplevelse.

Mouche - Administratör2012-02-04 09:47
Antal inlägg: 24193

Någon har uppenbarligen problem att fatt det skrivna ordet!

Oavsett vilka namn ni använder er av här så är det ändå så att detta forumet inte är till för att ni ska ösa ur er smörja om vare sig invandrare eller invandring i största allmänhet här!

Händer det en gång till så kommer vartenda konto för personen det gäller att stängas, för gott!
Jag har bett, påpekat varsamt, påpekat surt, varnat.
Nu är det slut på tramset alltså.

Mouche

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-04 10:59
Antal inlägg: 37631

Mouche klok som en bok.

mönjelilja - Ej medlem längre2012-02-04 11:21
Antal inlägg: 3613

För övrigt har Palnatoke på ett utmärkt sätt exemplifierar det som jag ansåg var problemet när jag skrev inlägget. Tack för att du hjälpte till att belysa problematiken! :-)

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?