Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chistarinho | 2012-02-05 20:31 | |
![]() | Ja, visst.. men man ska inte ljuga, det är fult. Det har väl TS mamma lärt henne, förhoppningsvis. Om inte mouche kommer så får hon väl ropa på mamma istället :) | |
| Jöhnk | 2012-02-05 20:31 | |
![]() | Inte pappa då? ;) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:33 | |
![]() | Ok, jag svarar "nej" på chris fråga. | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:36 | |
![]() | Eftersom TS vägrar svara på mina frågor så ställer jag då alltså denna fråga till er ALLA :) Kul med diskussion. Här kör vi, för fjärde gången. Kan någon jämställd man förklara varför män i allmänhet inte gör så stor affär av skillnader mellan mnän och kvinnor när det är till mannens nackdel? Så skrev hon i sitt inlägg. Kan någon ge ett exempel på en skillnad mellan män och kvinnor som är till mannens nackdel? | |
| mrperfect | 2012-02-05 20:37 | |
![]() | Sämre verbal förmåga anses vara en sådan, rent generellt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:37 | |
![]() | shunten antydde att det hade något med verbal förmåga att göra | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:39 | |
![]() | Anses enligt vem? Låt oss nu iaf försöka vara så sakliga som möjligt, vi får gärna backa upp med källor också. Så länge "man" anser det så är det ingenting värt, ni förstår varför va? Vem är man? Ok, shunten ansedde det, vad anser du själv, har du en egen åsikt, TS? Vad menas med verbal förmåga? Hur rikt och brett ordförråd en besitter, initiativ till diskussion, hur mycket man pratar? | |
| shulten | 2012-02-05 20:40 | |
![]() | Den typiskt kvinnliga tvångsbeteendet att forma om sina män. Eller den vitt spridda missuppfattningen hos kvinnor att de har tolkningsföreträde i vad som är korrekt uppförande i ett förhållande. Kan ju vara en nackdel för oss män... =) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:45 | |
![]() | Men snälla nån, Chris... Jag har ju hänvisat till dagens DN där journalisten refererar till en forskare som sett skillnader i hjärnan. Mycket små skillnader. Nästan försumbara kan man säga. Fast i praktiken kanske skillnaderna visar sig större (börjar jag ana när jag läser dina inlägg). Tänk om du lyckas omvända mig till att tro att män är mycket sämre än kvinnor vad gäller verbal förmåga. ;-) | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:45 | |
![]() | Haha, jaja, jo, men då skulle vi kunna säga att allt gnäll är en nackdel för mannen också. Men om vi försöker vara seriösa. Jag kan nämligen inte komma på en enda skillnad mellan män och kvinnor som är till mannens nackdel. Motbevisa mig! | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:46 | |
![]() | Jag är nog väldigt otypisk, shulten. Du skulle bara ana vilka frisyrer, kläder och skor som jag genomlidit att se på karln. Utan att säga ett knyst. Jag tror att jag är mycket tolerant för att vara kvinna. ;-) | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:47 | |
![]() | Nu ljuger du igen. Du skrev tidigare Det var inte ens jag som refererade till DN-artikeln utan en annan person som dessutom ser ut som en man på fotot. Du har inte hänvisat till nånting i den här tråden. Ser inte nån länk nånstans. Jag börjar misstänka att du är sinnesslö. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:47 | |
![]() | Enligt artikeln i DN så finns det minimala skillnader som tyder på att män har lättare att hitta i skogen. | |
| apbur | 2012-02-05 20:48 | |
![]() | Eftersom jag har blivit citerad här så vill jag bara förtydliga att jag undrar varför man vill påpeka att variationen inom en grupp kan vara stor och att det på något sätt skulle bestrida det faktum att det finns skillnader mellan grupperna. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:48 | |
![]() | Jag hänvisade till tråden "skillnader mellan män och kvinnor" där man refererade till artikeln. | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:50 | |
![]() | Vilken grym hänvisning, ska jag sitta och leta genom forumet för att hitta en tråd där jag ska klicka genom alla sidor för att hitta en artikel? apbur: människan är ett skämt. Jag frågade ju henne varför hon svarade dig heller, men jag fick aldrig ett svar. | |
| apbur | 2012-02-05 20:53 | |
![]() | Vilken artikel? Jag ser ingen. | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:53 | |
![]() | varför hon INTE svarade dig heller ska det stå* Igen, grym hänvisning! "Jag har ju hänvisat till dagens DN" "Jag hänvisade till tråden "skillnader mellan män och kvinnor" där man refererade till artikeln." Jag antar att du inte har några studieskulder. | |
| chistarinho | 2012-02-05 20:54 | |
![]() | apbur: Passa dig för att fråga sånt. Då kommer hon säga att hon svarat, att man ska läsa genom inläggen tydligare, och att man inte är värdig att få diskutera med henne :) | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:55 | |
![]() | christ shulten gav ju just några exempel på det du efterfrågar. | |