Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 143 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-02-09 10:55 | |
![]() | Fulast är arabiska, samt vissa afrikanska dialekter som använder klick- och smackljud. Mest irriterande är danska eftersom det känns som om man BORDE förstå det, tills man inser att man bara pratade med en skåning som höll på att svälja två deciliter gröt. Vackra språk finns det gott om; själv är jag svag för isländska, vissa dialekter av engelska samt japanska. Keltiska språk är språkens motsvarighet till "fulsnygg". | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 10:57 | |
![]() | Har nog aldrig hört ett keltiskt språk talas. Får googla och lyssna. Gillar irländsk variant av engelska dock. Kanske influerats av keltiska språk? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 10:58 | |
![]() | Stackars danskar och skåningar har svårt att förstå varandra ibland trots att en del svenskar norr om Skåne tror att de borde förstå varandra väl. | |
| Joda11 | 2012-02-09 11:02 | |
![]() | Vackra språk är finska, arabiska och brittiska. Språk jag blir galen av att lyssna på är franska, danska och italienska. Dialekter jag älskar är norrländska, göteborska och finlandssvenska. Galet sexigt! Dialekter vi hemskt gärna kan utrota är skånska, östgöta (hur stava?? Östergötland iaf...) och gnällbältet! | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 11:04 | |
![]() | Men stackars gnällbältetinfödingarna kan ju inte rå för att de föddes där och måste dras med sin gnälliga dialekt. | |
| Tornvy | 2012-02-09 11:06 | |
![]() | Skåningar förstår danskan bättre än tvärtom faktiskt. Vad mysigt med ett mumintroll på jobbet. Jag visualiserar ett stort bamsetroll som vaggar omkring. | |
| Joda11 | 2012-02-09 11:10 | |
![]() | Självfallet inte mönjelilja :) det är nog extremt få förunnat att själva få välja sin egna födelseplats ;) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 11:15 | |
![]() | Nja, det är en kvinnlig sjukgymnast som är vårt härliga mumintroll. Hon är inte särskilt omfångsrik, men ganska moderlig eftersom hon har fem barn. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-02-09 12:34 | |
![]() | Joda11: Östgötska! DET kan väl ändå inte vara så svårt..? | |
| mumbasgym | 2012-02-09 13:28 | |
![]() | Danska är hemskt - dalmål är pinsamt. Skånska är vackert. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:44 | |
![]() | Finns det någon svensk dialekt som får en att tänka "denna person har högt IQ"? Haha. Tycker inte jag iaf. Danska är jävligt fult. Gröt i halsen. Brittisk engelska ger mig klåda. Gillar franska, spanska, norska, persiska och ryska (när dom inte låter aggressiva). | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:45 | |
![]() | Det finns ju akademiskånska. | |
| Liltif_Nomad | 2012-02-09 13:46 | |
![]() | Viss skånska är hemsk. Irak/Iran-arabiska kan vara lite brutal medan andra arabiska dialekter är betydligt vackrare. Gillar arabiska. Franska har jag svårt för. Spanska kan vara enerverande om det är spansk spanska för då pratar de sååå himla fort. Ryska tycker jag är fint. Samiska är vackert. Koeranska får mig att skratta lite ibland. Tycker inte det är fult men i mina öron låter alla uppfordrande och småsura som pratar det. Riktigt brett bokmål är anskrämligt... låter liksom inte som på riktigt, men andra norska dialekter är helt OK. Grekiska känns rätt neutralt. Mitt favoritspråk är nog ändå Tagalog som jag önskar att jag hade användning för för då skulle jag vilja lära mig det. Det är liksom inte hårt eller med en massa konsonanter på varandra, det är inte grötigt. Det är rent och fint på något vis. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:46 | |
![]() | Norska låter mjukt och vackert tycker jag. Italienska är inte heller så dumt att lyssna till. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:46 | |
![]() | Kanske de som kommer frn Lund, Delicious? Den dialekten associerade jag förut till de lärde i Lund. Men Måns Zelmerlöw m.fl. från Idol har förändrat den bilden något... | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:47 | |
![]() | Iran-arabiska? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:49 | |
![]() | Stockholmska är jättevackert. Göteborgskan är alldeles för tjötig, och kinesiskan för gnällig. | |
| annola - Ej medlem längre | 2012-02-09 13:59 | |
![]() | måste nog säga att arabiskan skär rätt illa i mina örön, emedans franskan låter ganska fint... | |
| Katijoun | 2012-02-09 14:04 | |
![]() | Iran = Persiska! Fint! | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 14:05 | |
![]() | Svenske kocken i Mupparna har en dialekt som jag har svårt att förstå. Han mumlar så. | |